ثبت قرارداد وکالت از اول آذر اجباری می‌شود

پایگاه خبری اختبار-  رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان این‌که بررسی‌های ما نشان می‌دهد تنها ۸ هزار قرارداد در سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت ثبت شده است گفت ثبت قرارداد وکالت از اول آذرماه در این سامانه اجباری می‌شود.

به گزارش مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، عیسی زارع پور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به تکلیف قانونی دستگاه قضا برای راه اندازی سامانه قراردادهای الکترونیک وکالت، تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه ۹۹، قوه قضاییه مکلف به ایجاد این سامانه ظرف یک ماه بود که پیش از اتمام مهلت تعیین شده، راه اندازی شد، اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد تنها ۸ هزار قرارداد در این سامانه ثبت شده است که لازم است با توجه به تکلیف قانونی به این موضوع اهتمام بیشتری شود.

رئیس مرکز آمار و فنّاوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد ثبت قرار داد در این سامانه از ابتدای آذر ماه اجباری خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به این گزارش اظهار کرد: ایجاد زمینه برای ثبت قرارداد وکالت در سامانه قراردادهای الکترونیک، تکلیف قانونی قوه قضاییه بوده که زیرساخت آن فراهم شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام وعرض ادب
    ضمن تقدیر از راه اندازی مهمی که تکلیف قانونی بوده است.
    طرح سوال:
    راه اندازی سامانه ای با این وسعت ‌وطرح آن با چنین شتابی انسان را به فکر فرو میبرد که چرا سامانه های «اهم »بینهایت که جهت شفاف سازی و رونق اقتصادی و جلوگیری از فساد و مکیدن بیت المال ضروری تر بود راه اندازی نشده است؟

    دوپاسخ متصور است:
    ۱-تبعیض -این پدیده لاینفک روزگار جهان امروز که جوهره اساسی حکومت ها ،دولت ها،انسان ها،نگاهها ،وغیره شده است.
    وحتی در زمین فوتبال هم مدافع دفاع می‌کند و مصدوم می‌شود و عرق بیشتری میریزد اما این مهاجم است که با گل زدنش که حاصل زحمات مدافعین هست نامش آوازه جهانیان می‌شود.گریزی نیست ازاین تقدیر نانوشته!

    ۲-خراج اگر نگزارد کسی بطیبت نفس
    بقهر از او بستانند مزد سرهنگی .
    سعدی (گلستان ).

    اگر شفاف سازی مالیات و خراج درجامعه ،چه اسلامی چه غیراسلامی و درآمد خالص وناخالص ازتمامی منابع یک کشور (استثنای امنیتی که قابل قبول همگان می‌باشد)در قرن حاضر که صدای سوزش ماهوارهای آن در مریخ به دنبال آب می‌گردند به صورت سامانه هایی مثل سامانه مذکور شکل نگیرد انسان عاقل و صاحب فهم را دچار شبهه می‌کند که در پس پرده چه خبر است؟
    آیا از مردم و نهادهای مدنی که قدرت کمتری درجهت احقاق حق خویش دارند میستانند و به جیب اهالی قدرت میافزایند؟
    آیا شکل گیری سامانه مذکور و روند تشکیل سریع آن عادی است؟یعنی ما از قدرت کافی برخوردار بوده ایم ولی خودمان را باور نداشته ایم؟
    اگر این چنین است دوصد مرحبا که به خود باوری رسیده ایم و اگر اینچنین نیست و ما این قدرت را فقط برای منافع همگان درنظر نگرفته باشیم که کارمان به انحطاط و سقوط اخلاقی و انظباطی محض گردیده است و شاید این نشان از سکوت اهل فهم یا اعتماد بی حد بر صاحبان قدرت باشد.

    به هر روی نتیجه کلام این است که:
    آگاهی و شعور جهان هستی در ساکنین آن نهادینه شده است و ما چه بخواهیم وچه نخواهیم روزی و ثروت ‌و اندیشه درست از ذات خداوند سرازیر شده و به تمام ما می‌رسد اما خوشا به حال آنانی که در بدست آوردن ،فکر درست و روزی حلال و منفعت جامعه ‌رضایت خداوند را محور قرار می‌دهند و حول محور خداوند زیبایی و شفافیت را برای همگان میطلبند.
    تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن
    که دوست خود روش بنده پروری داند

    به قد و چهره هر آن کس که شاه خوبان شد
    جهان بگیرد اگر دادگستری داند

    موفق باشید.
    حسین کشکولی شیراز-ایل قشقایی.
    آبان نودونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا