جدول تحلیلی اعلام ظرفیت کانون های وکلا برای آزمون وکالت ۹۸

جدول تحلیلی اعلام ظرفیت کانون های وکلا برای آزمون وکالت ۹۸

آزمون وکالت

کل ظرفیت اعلام شده برای کانون‌های سراسر کشور:

۳۴۵۱ نفر

اخبار لحظه‌ای آزمون وکالت ۹۸

 تغییر کل ظرفیت اعلام شده نسبت به سال گذشته تاکنون:

 %۱۲

به موجب آگهی اصلاحی مورخ ۱۳۹۸/۶/۲۷ کانون فارس و کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت این کانون در آزمون وکالت ۹۸ به ۱۲۵ نفر تغییر یافت. در نتیجه ظرفیت کل پذیرش کارآموز وکالت در سال ۱۳۹۸، تعداد ۳۴۷۶ نفر خواهد بود

جدول تحلیلی ظرفیت‌های آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ را اینجا ببینید

آگهی آزمون وکالت ۱۳۹۸ را اینجا بخوانید

ردیف

نام کانون

ظرفیت در

آزمون وکالت
۱۳۹۷

ظرفیت در

آزمون وکالت
۱۳۹۸

افزایش یا کاهش

نسبت به آزمون گذشته

(درصد)

 ۱

مرکز
استان‌های تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

۱۲۰۰

۱۵۰۰

%۲۵

۲

آذربایجان شرقی

۱۰۰

۱۵۰

۵۰%

۳

فارس و کهکیلویه

۲۰۰

۱۰۰

%۵۰

۴

اصفهان

۱۶۵

۲۰۰

%۲۱

۵

آذربایجان غربی

۷۰

۸۲

%۱۷

۶

مازندران

۱۰۰

۱۰۰ بدون تغییر

۷

خراسان (جنوبی، رضوی، شمالی)

۱۳۰

۱۵۰

%۱۵

۸

گیلان

۸۰

۹۰

%۱۲

۹

قزوین

۷۵

۹۰

%۲۰

۱۰

خوزستان

۱۰۰

۱۰۲

۱۱

کرمانشاه

۶۰

۶۶

%۱۰

۱۲

همدان

۵۰

۵۰

بدون تغییر

۱۳

قم

۱۰۰

۲۶

%۷۴

۱۴

کردستان

۴۶

۳۶

%۲۱

۱۵

گلستان

۳۰

۴۰

%۳۳

۱۶

اردبیل

۳۰

۴۵

%۵۰

۱۷

مرکزی (اراک)

۲۰

۳۰

۵۰%

۱۸

بوشهر

۶۰

۷۰

%۱۶

۱۹

زنجان

۶۰

۶۰

بدون تغییر

۲۰

لرستان

۵۴

۶۰

۱۰%

۲۱

کرمان

۷۰

۹۰

۲۸%

۲۲

البرز

۱۱۰ ۱۳۰

%۱۸

۲۳

چهار محال و بختیاری

۱۰

۱۴

%۴۰

۲۴

یزد

۱۱۰

۱۳۰

%۱۸

۲۵

ایلام

۵۰

۴۰ %۲۰

      جمع کل

۳۰۸۰

۳۴۵۱  %۱۲

 

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۱۳۱ دیدگاه ها

  1. جنا آقای فرزاد، مفهوم دانشجو بودن در ایران را به عین دیده ایم… طوری می فرمایید که ۵ ۶ سال دانشجو زحمت کشیده درس خوانده که به ذهنم انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعات منسجم روزانه در دانشگاه های ممتاز بین المللی متبادر میشود!!! در خصوص قیاس آمریکا در کامنت دیگری که به من پاسخ داده اید باید بگم که برادر من، امثال شما صبح تا شب تو بوق و کرنا میکنند و از کشور های دیگه برای توجیه حرف هایشان میگویند و من هم در پاسخ به ایشان می گویم اگر قرار بر قیاس نمودن و یا تاسی از کشوری دارید لطفا با کشوری ممتاز قیاس بفرمایید و نه یک کشور درجه چندم!!! در مورد انباشت پروانه هم من قبلا مطالبی را اشاره کرده ام و هم اخیرا معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفته اند که این تعداد بالا پرونده به دلیل شماره گذاری های مختلف در مراحل متعدد دادرسی و اجرای احکام برای یک پرونده می باشد… لطفا ضعف نشان ندهید و از مدت باقی مانده برای قبولی در آزمون وکالت استفاده کنید و عیار خودتان در آزمون وکالت مشخص کنید.

  2. هم رشته ای گرامی آقای فرزاد، شما باید ۵ یا ۶ سال زحمت با کیفیت می کشیدی اونم تو دانشگاه با کیفیت، که اگه به این شکل زحمت می کشیدی اون موقع خیلی راحت آزمون وکالت قبول می شدید. رفتید تو یه دانشگاه یا مؤسسه غیر استاندارد ۵ یا شش سال عمرتو هدر دادی و مدرکم با جزوه گرفتی و حالا انتظار دارید بهتون یه پروانه وکالت بدون آزمون هدیه بدهند! نه دوست گرامی شما نه زحمت واقعی کشیدی و نه برنامه ریزی درستی داشتی برا آزمون! مگه تو قانون نوشته که هر کس رفت یه مدرک کارشناسی و یا ارشد گرفت باید لزوماً بهش پروانه وکالت بدهند!؟ نه دوست عزیز الکی به حرف کسایی که داعیه حذف آزمون وکالت رو دارند دلخوش نباش که (نابرده رنج، گنج میسر نشود).

    1. دوست عزیز.
      من فقط درباره دانشگاه نظر میدم و به بقیه عرایض شما کاری ندارم.
      بنده کارشناسی و کارشناسی ارشدم دو در دانشگاه تیپ یک گذروندم.
      اما قبولی من در وکالت حتی نیم درصد به موضوع تحصیلم در دانشگاه ربط نداشت اگه به ضررم شده تحصیل حقوق در دانشگاه تیپ یک مطمئنا به نفعم نشد.
      در یه کلام : سود با کسی هست که رشته حقوق رو توی پیام نور خونده باشه.
      شما خیلی نبالید به دانشگاه تیپ یک و برتر…
      ما که چیزی ندیدیم جز اتلاف شدید وقت که میشد اگه دانشگاه به اصطلاح تیپ یک نبودیم وقتمون رو حداقل صرف مطالعه کنیم.
      در ضمن احتمالا دکتری هم تیپ یک قبول شم : صرفا جهت اسمش میرم و کاری به سواد نداره و نداشته صرفا جهت اسمش و اینکه ملت این جامعه فکر میکنن دانشگاه فلان یعنی معدن و مرکز علم…

      1. “ما که چیزی ندیدیم جز اتلاف شدید وقت که میشد اگه دانشگاه به اصطلاح تیپ یک نبودیم وقتمون رو حداقل صرف مطالعه کنیم.” …. جناب آقای مجتبی این جمله از خود شما منتشر گردید… جان کلام امثال من و امیرحسام همین است. یعنی با مطالعه و پشتکار میتوان در این آزمون قبول شد. حال اگر دوستان تلاش کافی برای مطالعه و پذیرش ندارند نباید روضه رضوان بخوانند.. اشاره من و امیر حسام در جهت بالیدن به دانشگاه تیپ یک و برتر نمیباشد بلکه صرفا تاکید بر مورد غالب (اهل مطالعه و همت بیشتر بودن دانشجویان این دانشگاه ها) است.

  3. نه دوست عزیز آزمون وکالت حذف نمیشه و شما هم به این توهمات دلخوش نباش! اتفاقا حرفای امثال شما که داعیه حذف آزمون رو دارید برای ما خاطره میشه. سعی کنید بر خلاف دانشگاه و مؤسسه غیر استانداری که با جزوه و کیلویی مدرک گرفتید مثل بقیه قبول شدگان آزمون وکالت به خودتون سختی بدید و برا آزمون وکالت برنامه ریزی کنید و کتاب بخونید تا شمام بلکه قبول شوید.

  4. دوست عزیز شاید شما راه رو اشتباه اومدی و اشتباهی وارد رشته حقوق شدی و یه مدرک گرفتی تو دانشگاه غیر استاندارد که حالا نمی تونید آزمون وکالت قبول بشید! وگرنه هرکس به طور اصولی برنامه ریزی کرده برا آزمون، قبول شده. قرار نیست هر فارغ‌التحصیل رشته حقوق وکیل شود.

  5. سلام خدمت همه دوستان و مدیر سایت. بنده خودم کارآموز وکالت هستم و از اینکه سایر افراد جامعه علی الخصوص جوانان جویای کار و معصوم این مرز و بوم استخدام بشن بسیار خوشحال میشم و آرزوی قلبیمه‌. اما دوستان عزیز واقع بین باشید که هدف از اجرای این طرح چیه؟! هدف اشتغال زایی هستش؟؟ این همه رشته و فن بیکارند فقط وکالت باید دلسوز داشته باشه؟؟ یک دهم جامعه وکلا قاضی نداریم واسه یه دعوای بسیار ساده ماهها و حتی سالها باید انتظار کشید… چرا واسه این رشته دلسوزی پیدا نمیشه؟؟ چون حقوقش از جیب دولت پرداخت میشه ولی با آزاد سازی پذیرش وکالت نه حقوقی داده میشه و نه مدعی ای پیدا میشه… وکیل توی ایران خیلی مظلومه وکلای جوان مثل بنده بیکارند پول اجاره دفترشون رو ندارن. اگه هدف این طرح مسخره استخدام جوانان عزیزمون بود چرا قضات بازنشسته و پیر و فرتوت های بخش حقوقی ادارات به همین سادگی و بدون آزمون وارد این عرصه حساس میشن؟!! هدف چیز دیگه یه دوستان گرامی یه عده فقط میخوان وجهه این رشته رو نابود کنن و موفق هم خواهند شد وگرنه جا واسه استخدام زیاده ادارات زیادن… امیدوارم شما هم وارد این عرصه بشید و میفهمید که حتی یه سرباز جلوی دادگاه و کادر و منشی دادگاه هم جواب سلامتون رو نمیده فک میکنن ارث باباشون رو خوردیم در حالیکه ۸۰ درصد وکلا نه درآمد کافی واسه معاش خانواده شون دارن نه عزت و احترامی. با بالا رفتن ظرفیت و اجرای این طرح یه مشت وکیل باسابقه بیکار و عده ای وکیل جوان با آرزو و رویاهای پوچ و بر باد رفته به جای خواهد ماند با یک اسم پوشالی که یک تریلر هم نمیتونه اونو بکشه! برای اجرای چنین طرح هایی متخصص میخواد و هر کسی باید در جای خودش باشه وقتی خروار خروار دانشگاه تاسیس میشه با خروار خروار پذیرش دانشجو عاقبت همین میشه درحالیکه کشورهای توسعه یافته ورودی راحت و خروجی بسیار سختی دارن.. اینجا جوانان احتیاج به اشتغال و کار دارند ولی این راهش نیست.

    1. بیکاری؟ برو دنبال کاره دیگه مگه نمیگی بیکاری درامد نداری؟ باید ازمون وکالت حذف بشه
      میگی همه رشته ها بیکارن؟ همه رشته ها عین وکالت سدی به نام چندین ازمون ندارن! همون نظام مهندسی بعد طی یه مدتی میگه بیا بگیر برو و طرف میره دفترشو میزنه مهندس مملکت میشه وکالت چی؟ این وسط عمرمون داره هدر میشه اگه راست میگین اعتراض کنید به قضات یا بازنشته ها ادارات یا ارگانا دیگه بخصوص مهندسان که اونا پارتیم دارن چون چندین سال با کارمندا تو ارتباط بودن! اصلا چه لزومی داره وقتی کسی سنی ازش گذشته یا چند شغل داره بیاد وکالتم روش بکنه؟؟؟؟ برید علیه اینا اعتراض کنید جلوشون گرفته شه نه یه دانشجو بدبخت که با هزار امید مدرکشو گرفته
      مدیر محترم امیدوارم نشر بدین کامنتو که درده خیلی از جوناس

  6. بابا ول کنید شماهم یا حالا ازمون جمع میشه عین خیلی چیزا دیگه یا میمونه دیگه اخه کو کار؟
    پول همیشه تو تجارته منم دانشجو حقوقم ولی حقوقو بیشتر برای شناخت قانون خوندم تا راها دور زدنشو یاد بگیرم همم کسی کلامو برنداره نه این ازمونا بدون استاندارد ! یا گزینشا دل بخواهی بعدشم شماها ازمون دادین هنوز باید دوسال تموم کنید بعد دوباره یه ازمون دیگه اگه از اون دراومدین تازه باید خاکه بازارو بخورین معلوم نیست تا اون موقعه وضع کشور چی میشه که! عمرتون هدر ندین برید سراغ کار دیگه (طرف میشناسم ۸ساله داره ازمون میده هربارم با ۴ ۵ تست باز میمونه طرفم میشناسم تو این هشت سال از ۰ شده تراکنش حسابش چنصد هزار میلیارد) شما یه بار زندگی میکنید علاقه هم دارین تلاشتونو کنید ولی فکر اینو نکنید پرونده ها چندمیلیاردی میاد بقلتونو از این خبرا نیست اون پرونده ها بقل گنده ها دیگس که ارتباطات قضایی دارن نه یه تازه وکیل شده که ادعاش اینه یه ازمونو گذاشته پشت سر! اونا ادعاشون تعداد برد پرونده هاشونه
    (تا وقتی یکی وارد یه چیزی نشه هیچی یاد نمیگیره هیچی تو کتابا نیست چون برعکسه عمله!)

  7. آقای احد مرادی هم رشته ای گرامی، زمان ما یعنی سال ١٣٩٠ آزمون وکالت دو مرحله ای بود و الان شما یه مرحله ای آزمون میدی بعد نمیتونی قبول بشید و می گید کسایی که سال های قبل آزمون دادند و پذیرفته شدند الکی قبول شدند! در ثانی خود شما میگید که تو شهرستان مرکز استان خودتون با سه یا چهار هزار نفر در آزمون وکالت رقابت کردید در صورتی که سال ١٣٩٠ تعداد شرکت کنندگان آزمون وکالت کانون وکلای مرکز (١١٣۴٣ نفر) بودند! ثالثاً، تراز قبولی در آزمون وکالت کانون وکلای مرکز بالاتره یا کانون وکلای مرکز استان شما!؟ رابعاً، شما تو کانون خودتون با داوطلبانی رقابت می کنید که غالباً، فارغ التحصیل دانشگاه های همون شهرستان های اطراف هستند! اما ما تو کانون وکلای مرکز با کسانی رقابت می کنیم که فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران و علامه طباطبایی و شهید بهشتی و تربیت مدرس و تربیت معلم و علوم قضایی و غیره هستند! بنابراین، دوست گرامی در مورد چیزی که اطلاع ندارید صحبت نکنید. موفق و پیروز باشید.

    1. وکالت قبول شدن با وکالت کردن فرقش زمین تا آسمان هست چه بسا خیلیا هستن قبول شدن ولی تفاوت دادخواست با درخواست نمیدونن!
      ازمون وکالت ایشالا حذف میشه و این حرفا هم میره خاطرات

  8. دیدگاه های جالبی ردوبدل شده کسایی که در اومدن نمیخوان دیگه مقام و سمتشون به خطر بیفته و کسایی که در نیومدن دنباله رسیدن به هدفشونن اما باید رضایت بدیم که تو این زمانه حال باید ازمون وکالت و قضاوت و سردفتری حذف شه و جلو پذیرشا نامناسبو بگیرن مثله همون افرادی که چند شغله هستن به گفته رهبر عزیزمون جونا باید بیان سرکار جون نیاد میخوایین چی کار بکنه بیکاری خودش یه ناهنجاری بزرگ اجتماعیه من حتی موافقم سن بازنشستگی هم واسه وکلا گذاشته بشه وکیلی میشناسم که الزایمر داره در حدی که حتی یادش میره امروز با ماشین بود یا سوار تاکسی کلا مشکلاتی که هست زیاد از پذیرشا نا به جا در مقاطع مختلف تحصیلی در این رشته بگیر تا غول بزرگ این سه ازمون که بعضیا بخاطر داشتن سهمیه راحت ازش رد میشن و بعضیا سال ها باید دوندگی کنن یا اخرسر بیخیال بشن درس ته برخی سیاهی لشکرن ولی از چند ده هزار نفر چندین هزارنفر واقعا خوندن بعدشم مگه نظام اموزشی ما چقدر قویه که با یه ازمون مشخص بشه سطح سواد اونم وکالت که داشتن سواد فقط ده درصده کاره کدام یک از کسانی که از وکالت در اومدن میتونن یه دادخواست ساده رو بنویسن یا حتی بدونن به کی باید تحویل بدنو…؟ تا نره دوره کاراموزی تا نبینه با چشم هیچی یاد نگرفته پس مشکل اموزش هست بهتره ازمون وکالت و قضاوت و سر دفتری حذف بشن تا جلو انباشته شدن و بالا رفتنو ناامیدی جونا گرفته شه کسانیم که میگن کار نیست برن پروانشو تحویل بدن و باطل کنن کار نیست دیگه چرا میخوایی تمدید کنی و اصرار داری بهتر نیست بری سوپری باز کنی؟ یا راننده تاکسی شی؟
    امیدوارم اقای رییسی با حذف شدن ازمون موافقت کنن از وقتی اومدن تو این سمت کارا خوبی کردن

  9. ازمون وکالت سال به سال داره سخت تر وسخت تر میشه کسی که الان آزمون وکالت قبول میشه پیش قبول شده خیلی خیلی بیشتر بایددرس بخونه و بسیار هم باسوادتر هست ، از کسی که ۱۰ سال پیش یا ۲۰ سال با خواندن متن ساده قوانین وکالت قبول شده واینکه ا کثرافرا دی که ا لا نوکیل پایه یک هستن بیان امسال وکالت امتحان بدن قبول نمیشن، ومن خودم در عمل دیدیم وکیل تازه کاری به دلیل تبحر وااستدلال وکیل باسابقه ای روی تو دعوی یه پرونده ای شکست داد،وکالت باید ازمون داشته باشه صد البته ولی بحث این نیست که ازمون نداشته باشه، این همه جوون حقوق خوندن را با ظرفیت کم ووضعیف کانون وکلا کی باید جوابشون بده ها

  10. سلام خدمت مدیر و گردانندگان سایت و همه کاربران عزیز
    بعضیا که تو سالا راحتی سوال قبول شدن همم شرکت کننده کم بود و ظرفیتا مناسب قبول شدن الا چشم ندارن بقیه بیان عزیزم زمان شما سوالات یا همه موارد بود یا هیچ کدام یا دو گزینه فلان ۳۰ ۴۰ درصد سوالا منصفانه باشیم همینا بود نه مثله الان که سوالات هر ۴گزینه درسته و باید درست تره رو انتخاب کنیم!تعداد شرکت کنندها هم که بالایه ۴هزار نفر هست زمان شما چقدر بود؟ نهایت ۳۰۰ ۴۰۰ نفر پس انصاف بدین وقتی هر دانشگاهی داره حقوقو پذیرش رشته میکنه بدون ازمون و هرسال داره به تعداد متقاضیا افزایش پیدا میکنه ظرفیتا پذیرش ازمون وکالت و قضاوت هم باید افزایش پیدا کنه یا هم حذف بشه عین پذیرش دانشگاهی خیلیاتون که سنیم ازتون گذشته نمونش قضات بازنشسته یا سهمیه داران یا کارمندا ادارات یا بخصوص مهندسان من رییس کانون باشم این اشخاص نمیزارم شرکت کنن چون حق خوری دارن میکنن خیلیا که راضی نیستن من جمله خودم چرا باید کسی که از چند جا حقوق میگیره بیاد وکالت یا قضاوت؟ مگه کار وکیل این نیست که صبحا تو دادگاه باشه و ظهر تا عصر تو دفترش ؟ چرا بعضی از عزیزان دوست دارن جایه چند نفرو تصاحب کنن هم حق الناسی نیست هم حق الهی
    با همه این حرفا باید ازمون حذف شه چون اصلا زیرساختمون درست نیست !

    1. اتفاقا خیلی از مخالفین حذف یا افزایش ظرفیت پذیرفته شدگان سال های اخیر هستند که با داغ دل دیدن و خون دل خوردن قبول شدند و نه اینکه چشم نداشته باشند که بقیه بیان!!! بلکه انصاف نمیدانند که بدون زحمت دیگران وارد این جرگه شوند… شما چون راحت وارد دانشگاه شدید میخواهید همانطور هم وکیل شوید.. خود من سال ۹۷ پذیرفته شدم و کم از سهمیه داران و بازنشستگان دلخور نیستیم حالا مانده ایم شما را کجای دلمان بگذاریم!!! برادر من به جای این صحبت ها از ۵ ماه باقی مانده حداکثر استفاده را برای قبولی و رسیدن به آرزویت داشته باش..

  11. دوست عزیزی که میگن شرط معدل بذارن مثل نظام مهندسی، بدون که رتبه های پایانی پذیرفته شدگان وکالت معدل ۱۲ رو نمیارن. یعنی همین الان هم کانون ها دارن بیش از حد وکیل جذب می کنند. من دو بار شرکت کردم قبول نشدم چون دانش حقوقیم بالا نیست ، بیاین غیر منطقی بحث نکنیم

  12. سلام ،اینکه در هر شهری تابلوها رو نگاه می کنی پر است از وکیل این به معنای عدم ورود سایرین نخواهد بود چرا که در تمامی دنیا به این نتیجه رسیده اند که مردم به آسانی و راحتی بتوانند به وکیل دسترسی داشته باشند و ما تازه اون هم به صورت خیلی جزئی به این سمت می رویم که ان شا الله خدا آخر و عاقبت فارغ التحصیلاهای حقوقی رو در این کشور ختم به خیر کنه

    1. مردم پول ندارند که بخواهند به وکیل به آسانی و راحتی دسترسی داشته باشند… وکلا در تیپ های مختلف قیمتی هستند منتها موکیل عزیز بیشتر به دنبال یک وکیل تمام و کمال ولی با قیمت پایین میگردند که قاعدتا به مقصود خود نمیرسند.. بعد برمیگردن میگن وکلا انحصار کردند و با تعدادشان زیاد شود. یکی نیست بگه که آخه برادر یا خواهر موکل من، شما فرضا اگر بخواهی به پروفسور ماندگار یا پروفسور سمیعی مراجعه کنی هزینه درمان توسط اینها با هزینه درمان توسط پزشکان یک بیمارستان دولتی ولو در تهران یکسان است؟ قطعا اینطور نیست. وکیل هست اما توقع موکلین بالاست.

    2. یعنی از نظر منطق شما به هر فارغ التحصیل رشته حقوق باید یه پروانه وکالت بدهند تا ما عاقبت به خیر شویم!؟ خیلی جالبه این منطق شما!

      1. زحمت کشیده یه دانشجو ۵ ۶ سال درس خونده که اخرش بیاد وکیل شه اگه ارزو نداشت هیچ وقت این همه سال وقت تلف نمیکرد

  13. همه کوچه خیابونای شهر پر شده از وکیل،به هر آپارتمان و برج نگاه میکنیم سیصد تا تابلوی وکالت زده شده

    1. خب شده باشد.این به معنای نفی حق دیگران در امکان ورود به این جرگه نیست.توجیه شما به این می ماند که بگوییم شهر پر از آپارتمان است پس حق بیع و تملک برای دیگران را محدود کنیم.این اندیشه را کنار بگذاریم.شهر پر از پزشک هم هست.اما دیده ایم که مردم به کار بلد مراجعه می کنند.عده ای از آقایان بحثشان این است که حالا که ما پزشک شده ایم دیگر اعطای مجوز مطب را کم کنیم تا پزشک زیاد نشود و مردم الا و للا به ما مراجعه کنند.این هم نقض حقوق عمومی است و با هیچ منطقی پذیرفته نیست و اساسا خلاف قانون اساسی هم هست.

      1. آیا تعداد بیماران با تعداد موکلها یکسانه؟آیا به همان نسبت که مردم مریض میشن به همان نسبت هم احتمال داره که نیاز به وکیل پیدا کنند؟مقایسه وکیل با پزشک اصلا درست نیست ممکنه یه نفر در طول عمر خود به چندین نفر پزشک مراجعه کنه و غالبا هم همینطوره ولی امکان داره اصلا به وکیل نیاز نباشه که مراجعه کنه,متقاضی و نیاز بهمراجعه به پزشک اصلا با وکیل قابل قیاس نیست

      2. با سلام، تعداد وکلا باید بر اساس نیاز جامعه باشد هم اکنون بسیاری از وکلای پایه یک حتی هزینه تمدید پروانه وکالت خود را هم ندارند. چه رسد به گذران معیشت.
        شما چرا از سازمان ثبت نمیخواهید که هر سال آزمون برگزار کنند؟ ازمون وکالت هم مثل ازمون سردفتری باید هر ده سال یکبار برگزار شود.

        1. این وکلا که حتی هزینه تمدید ندارن والا نوبره دیگه ببین چقدر ضعیف کار میکنن این چه ربطی به ظرفیت داره که البته کمم هست تازه با توجه به شرکت کننده و وضعیت پرونده ها ضمنا هرسال ازمون سخت تر میشه و همه میدونبم

        2. وکیل , وکیل باشه هزینه همه چیزو میتونه بده هم اجاره دفترش هم تمدید پروانش متاسفانه خیلی وکلای کم سواد داریم که آبروی جامعه وکالت و بردن.

      3. نحوه جذب و به کار گیری پزشکان را قیاس نکنید که اگر مثل پزشکان قرار بود جذب وکیل صورت گیرد حتی کمتر از این ها ظرفیت اعمال میشد.. نفی حقوق دیگران؟؟!! اصلا متوجه هستید که چه میگویید؟ در ثانی فرهنگ مراجعه ی به پزشک با فرهنگ مراجعه ی به وکیل یکسان نیست. قیاس بیع و تملک هم کاملا نادرست بود.. اتفاقا بدون احراز صلاحیت وکیل یا حتی پزشک شدن نقض نظم عمومی است.

        1. وکالتو قضاوت تو همه دنیا بدون ازمونه حتی همین تورکیه امیدوارم روزی برداشته شه هرچند من دیگه نیازی بهش ندارم و الا ترم ۴ پزشکی هستم و فقط حسرت میخورم چرا زودتر نرفتم پزشکی که حین تحصیلم راحت تو بیمارستان کار کنم!
          (مدیر عزیز لطفا انتشار بدین کامنتو من که برام مهم نیست این رشته ولی یه عده بزار بدونن چه خبره تو این رشته و ارزش تحصیل نداره چون اخرش بیکاریه محضه)

          1. جناب علیرضایی راد لطفا در خصوص نحوه جذب وکیل در امریکا و حتی کشور های اروپایی تحقیق بفرمایید.. بدون آزمون بودن دلیل بر بی حساب و کتاب جذب کردن نیست.. اتفاقا خیلی دوست دارم که در ایران شیوه ی جذب وکیل به مانند امریکا و یا فرانسه باشد.

          2. دوست گرامی
            یه دانشجو دارم در مقطع کارشناسی که ایشون دندان پزشک هستن و یکی از همکاران که جزا تدریس میکنن وسط تحصیل تو رشته پزشکی اونم دولتی انصراف دادن آمدن حقوق
            پس میبینید که خیلی ها هم از پزشکی و دندان پزشکی میان حقوق

          3. علیرضا شما در ایران زندگی می کنید نه امریکا ازمون وکالت باید حذف بشود چون نیاز جامعس با این همه پرونده انباشته شده در دادگاه ها در ضمن دانشکده ها امریکا عین ایران نیست نمونش خودتون که از این دانشگاه ها هستین یا حتی وضع زندگی و اقتصادی کجا ایران قابل قیاس با امریکاس
            ازمون وکالت یه روزی حذف میشه عین کنکور

        2. سلام به همه دوستان چه آنهایى که وکیل و یا قاضى شدن و چه آنهایى که دانشجو و یا فارغ التحصیل،مبحث جالبى است و نظرات دوستان قابل تامل ،دوستان در مورد وکالت در کشور هایى مثل آمریکا و یا فرانسه نوشتند تا آنجا که بررسى کردم یک دانشجوى رشته حقوق در کشور آمریکا وکیل محسوب مى شود ، در کشور فرانسه مثل ایران آزمون برگذار می شود ولی با این تفاوت که به ازاى هر ۵نفر یک وکیل در این کشور به امر وکالت شاغل است،در کشورهاى اروپایى مثل آلمان هر شخص باید یک وکیل داشته باشد که هزینه آن توسط دولت پرداخت مى شود البته تا جایى که به بیزینس و یا أمور کارى غیر شخصى شما مربوط نباشد،به نظرم بهتره کلا آزمون وکالت برداشته بشه و به جاى آن خود موکل وکیل معتبر خودش را انتخاب کند مثل موسسات حقوقی که رقابت تعیین کننده و افزایش دهنده کیفیت است ،البته باید اضافه کنم با شرایط امروز کشور موکلین بیشتر به دنبال راه هاى کم خرج تَر هستن مثلا داورى و یا حل و فصل اختلافاتشان بدون رجوع به دادگاه به طور مثال از ۶٠مراجعه فقط دو پرونده به دادگاه إرجاع شده و این یکى از أهداف کار موسسات حقوقیست، پس چه بهتر است که وکالت نیز اینگونه باشد ،گره گشا نه گره انداز.

    2. حالا غصه نخور بشه ۶۰۰ تا . تو شهر ما ساختمان پزشکان داره زیاد و درامدشونم خوبه. وکیلم کم کم راه میافته. ده سال که کار کردی اب بندی میشی

      1. همین دیگه… خیلی از متولیان این سرزمین مثل شما فکر میکنند و متاسفانه حال و روز جامعه و مردم تعریفی ندارد… به جای ده سال کار کردن و وعده های تو خالی من به شما توصیه میکنم یک سال مداوم و با برنامه ریزی منظم مطالعه بفرمایید تا وارد این حوزه کاری بشوید.

          1. چند نفر به ظرفیت اضافه کردن مشکلی ایجاد نمیکنه. ظرفیت بعضی جاها ۳۰ نفر زیاد شد اینقدر داد و بیداد نداره. ظرفیت ها به نظر من استاندارد هس.

    3. استدلال شما بی منطقه اوقت این همه دکتر هست همه بیکاران ایا؟!
      هرکی حق داره شغلی داشته باشه وقتی چندسال خونده و هزینه کرده شما که ادعا دارین تو کارتون پس نباید از وکلا جون هم بترسین

    4. من متوجه حرف شما نمیشم ولی وقتی تعداد حقوقدانان زیاد شده و به یک سدی مثل وکالت یا قضاوت خوردن که ظرفیت خیلی کم و تعداد شرکت کننده خیلی زیاد هست باید چیکار کرد جز اینکه ظرفیت بردارن و مثل آزمون نظام مهندسی حدنصاب نمره بیارن و قبول بشن و اینکه پر شهر از مغازه است و مشاغل دیگه ایا مشکلی برای درامد دارند واینکه تخصص هر بیشتر داشته باشی تعداد موکل هات زیادتر هست از همه ممهمتر ۷۰ هزار تعداد شرکت کننده حقوق هست که این ظرفیت پذیرش قطره چکانی براشون خیلی خیلی کمه به نسبت ۱۵ میلیون پرونده جاری در کشور واطاله دادرسی در ایران ،و مطلب ارباب رجوع ربطی به وکالت نداره اون ها بهشون میگن موکل، شما الان نگران چی هستید نگران کمترشدن درامدتون هستید ؟

      1. اولا ۱۵ میلیون نیست بلکه با توجه به اظهارات معاون قوه قضاییه و حتی قبلا هم که خودمان اشاره میکردیم حداکثر ۵ میلیون هست و علت به وجود آمدن عدد ۱۵ میلیون تعداد شماره گذاری ها در یک پرونده در مراحل مختلف رسیدگی می باشد… در ثانی از بین همین ۵ میلیون پرونده خیلی از آنها دعاویی نمیباشند که نیاز مبرم به وکیل داشته باشند و خود موکلین هم رغبت چندانی برای به خدمت گرفتن وکیل ندارند.. برای آزمون علوم تجربی در سال گذشته ۶۵۰ هزار داوطلب شرکت نمودند که تنها ۵ هزار نفرشان پزشکی پذیرفته شدند. یعنی کمتر از یک درصد… اطاله دادرسی بیشتر مربوط است به کمبود کارکنان و نیز قضات در دستگاه قضایی.. اینکه نهاد آموزشی کشور با برنامه ریزی های نادرست اقدام به جذب بی رویه ی دانشجوی حقوق نموده است را نباید بر سر کانون وکلا خراب کنیم.. سهمیه داران و نیز بازنشستگان و حتی نحوه جذب سردفتران و قضات و امثالهم را نیز مد نظر داشته باشید.. برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش کنید نه اینکه آنها را خراب کنید!

        1. دوست عزیز با سلام
          کانون وکلا داره با ظرفیت ها عملا بازی میکنه و هیچ دلیل منطقی بریا تعداد ظرفیت ها بر چه اساس منطقی و اصولی و حتی حساب ریاضی بر اساس تعداد پرونده داره وکیل میگره و کدوم کانون توی کشورتا حالا اومده این جواب داده،دوما سالی نزدیک ۲۰۰۰ نفر بازنشسته که سابقه کار قضایی دارن و کل رابطه ها میدونن داره پروانه صادر میکنه ومیده، دقیقا اطاله دادرسی فقط وفقط به وکلا الان ربط داره اون هم بریا اینکه من سه تا پرونده دست یک وکیل داشتم نزدیک ۳۵ میلیون گرفت بریا دوتا دعوام قرار رد دعوا وعدم استماع دعوا صادر شده و من از سال ۹۰ تا الان دنبال پس گرفتن پولم هستم وحتی شکایت هم کردم و وکیل تعلیق شدهیچ ولی پول منو پس نداده و من خودم افتادم دنبالشون حقم را تونستم بگیرم و رای به نفع من صادر شد،سوما من حرفی از ازمون نظام پزشکی و حرفه پزشکی نزدم که شما حرفش وسط کشیدی وازمون نظام مهندسی چرا این مشکل را نداره ،وقتی یه وکیل عمدا وفقط برای گرفتن پول بیشتر داره تقاضای تجدید نظر میده که من بیشتر بدوم این همه تقصی سیستم قضایی هست،نهاد اموزشی خوب یا بدش همین که هست ونمیشه کاریش کرد وهرچی بوده تا الان هست وخدا کنه بدتر نشه،وقتی دعوای قضاوت وسردفتران میشه اون چون امر حاکمیتی هست صدای هیچ کس در نمیاد،من تلاش میکنم وکردم وشخصی خراب نرکردم ولی سیستم جذب کانونو کلای مارو هیچ کشوری توی دنبا حتی افغانستان نداره این میتونی سرچ و بررسی کیند

          1. از جمله “فقط و فقط ……… ” منطق شما قابل سنجیدن هست.. شما از یک وکیل زخم خورده اید و دلیل نمیشود که به خاطر یک کدورت شخصی آن را به سایرین تعمیم دهید… وضعیت نظام مهندسی را هم شاهد هستیم که به چه روزی افتاده است!!! و عجیب اینکه می گویید نهاد مهندسی کشور مشکلی ندارد!!! از موضوع مربوط به نهاد آموزشی و همینطور مسائل مربوط به قضات و سردفتران و سهمیه داران و بازنشستگان هم که به سادگی گذر نمودید!! من هم به شما توصیه میکنم سیستم جذب وکیل در یک کشور جهان اول نظیر امریکا را پژوهش نمایید.

      2. دوست عزیز یعنی الان هر فارغ التحصیل رشته حقوق، حقوقدان محسوب میشه!؟ خیلی جالبه این طرز تفکر شما! یعنی با این منطق شما باید کانون وکلا به شما پروانه وکالت بدون آزمون بده!؟ وای به حال این جامعه حقوقی ما با این طرز تفکراشون! دوست عزیز به شما فارغ التحصیل حقوق و بنده خیلی ارفاق کنند حقوق خوان محسوب می شویم نه حقوقدان!

        1. دوست عزیز هر شخصی که بتونه حقوق را تجزیه وتحلیل کنه و نظریه بده حقوقدان محسوب میشه و تفاوت داره با دانشجوی حقوق خوان، وقتی کسی علم یک رشته را داشته باشه حتما توی اون رشته تبحر داره وقتی در عمل بیاد ریزه کاری های اون علم دستش میاد و مشکل سیستم اموزشی هست که همه چیز توی زمینه علوم انسانی تئوری درس میدن و اموزش عملی ندارن و فقط ملاک بر اساس امتحانات پایان ترم هست ، الان طرف ۷ سال پزشکی عمومی میخونه بعد دوره طرح میاد تا بتونه کل علم اون رشته که یاد گرفته و مدرک پزشکی را که هم داره بتونه با ریزه کاری های طبابت که تئوریس خونده بیشتر اشنا بشه،من اصلا نگفتم که کانون وکلا بدون ازمون پروانه بده که این حرف منطقی نیست تازه باید ازمون بگیره و سخت سخت حتی مرحله مصاحبه داشته باشه اما

  14. هرجا رو نگاه می کنیم یه تابلو وکالت زده!!! واقعا نیازه؟؟؟ در صورتی که اداره های دیگه با کثیر ارباب رجوع مواجه اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا