جزییات آزمون کارشناسی رسمی دادگستری ۱۴۰۰ (کانون کارشناسان)

پایگاه خبری اختبار- اطلاعیه ثبت‌نام آزمون سال ۱۴۰۰ کارشناسی رسمی دادگستری منتشر شد.

بر این اساس، مهلت ثبت نام از ساعت ۱۴ امروز  سه‌شنبه ۱۸ تا ۲۵ آبان‌ماه جاری و هزینه ثبت نام آن ۳۵۰ هزار تومان است. دفترچه راهنمای ثبت نام شامل رشته های مورد نیاز و شرایط داوطلبان، همزمان با آغاز ثبت نام منتشر می‌شود.

متن کامل نامه رییس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری درباره این آزمون به شرح زیر است:

متقاضیان آزمون حرفه کارشناسی رسمی دادگستری توجه فرمایند

لینک و دفترچه ثبت‌نام آزمون سال ۱۴۰۰ کارشناسی رسمی دادگستری از ساعت ۱۴ روز ۱۸/۸/۱۴۰۰ تا ۲۵/۸/۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در دسترس قرار می‌گیرد.

جدول زمانی و نکات مهم

مهلت ثبت‌نام: زمان شروع ثبت نام از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۱۸/۸/۱۴۰۰ تا پایان روز سه‌شنبه ۲۵/۸/۱۴۰۰ است.

۱. ویرایش اطلاعات ثبت نام: برای ویرایش اطلاعات از بخش مربوطه که در منوی سم راست صفحه (مانیتور) قرار دارد استفاده کنید.

۲. در طی مراحل ثبت نام از کلیک بر روی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید.

۳. در صورتی که در مراحل ثبت نام در سیستم به مشکلی برخوردید، تمامی پنجره‌های مرورگر را ببنیدید و از ابتدا مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

۴. ثبت نام شما زمانی تکمیل می شود که در مراحل ثبت نام، از سیستم، شماره پرونده شش رقمی و کد پیگیری ثب نام پانزده رقمی دریافت نمایید.

۵. اگر پرسشی دارید با تلفن شماره ۳۶۲۷۰۰۵۹-۰۲۶ تماس بگیرید. ساعت پاسخ گویی تلفنی از ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰؛ به جز روزهای رسمی تعطیل.

۶. داوطلبان سریال ثبت نام دوازده رقمی سیستم ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰ را به مبلغ ۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال معادل (سیصد و پنجاه هزار تومان) از قسمت خرید کارت تهیه کنند.

توصیه‌های مهم به داوطلبان گرامی

  • داوطلبان دفترچه راهنمایی ثبت‌نام را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند.
  • داوطلبان حتماً شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول‌های رشته محل مورد تقاضا (صفحات ۱۸ تا ۱۵۳) را دارا باشند.
  • فقط کارشناسان رسمی دادگستری که پروانه معتبر کارشناسی رسمی دادگستری از کانون کارشناسان رسمی دارند مجاز به استفاده از بند انتقال و تغییر رشته هستند. استفاده از این بند توسط متقاضیان عادی که پروانه معتبر کارشناسی ندارند، تخلف محسوب می شود.
  • داوطلبان لازم است در درج کد ملی، نام، نام خانوادگی، مشخصات شناسنامه ای، ارسال عکس و تمامی اطلاعات لازم دیگر، دقت و توجه کافی به عمل آورند. بدیهی است در صورت اعلام و ارسال هر گونه اطلاعات نادرست، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.
  • در پایان ثبت نام اینترنتی، تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب است در این مورد دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.
  • برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت نامی را به دقت بررسی نمایند.
  • داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات، آن را نزد خود نگهدارند.
  • داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهدارند.
  • توصیه می شود داوطلبان فرایند ثبت نام را شخصاً انجام دهند و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد دیگران افشا نکنند.

طهماسب مظاهری- رییس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت کارکنان و دست اندرکاران کانون کارشناسان.
    دفترچه راهنمای کانون کارشناسان در رشته امور ثبتی دارای اشکالات اساسی می باشد.
    ۱- در این دفترچه دانش آموختگان رشته حقوق از شرکت در آزمون با پنج سال سابقه کار منع شده‌اند، در حالیکه امور ثبتی یک موضوع حقوقی و مربوط به رشته حقوق است. و از مباحث تخصصی رشته حقوق می باشد که تمام مباحث ثبتی در واحد حقوق ثبت(قانون ثبت اسناد و املاک و آیین نامه‌های مربوط به آن)، حقوق تجارت(مبحث اداره تصفیه امور ورشکستگی و ثبت شرکتها) حقوق مدنی و آیین نامه آن (مباحث مربوط به افراز و تفکیک، ارث و وصیت، ثلث، مبحاث مربوط به اموال غیر منقول مثل؛ حق شفعه حق ارتفاق اجاره، معاملات غیر منقول از قبیل فضولی ،شرطی و رهنی و …) حقوق کیفری(مباحث مربوط به خیانت در امانت، کلاهبرداری فروش مال غیر، تصرف، جلوگیری از انتفاع و مزاحمت در مال و ملک غیر که از بحثهای مفصل در حقوق ثبت است) در رشته حقوق در دانشگاهها مختلف طبعا مطابق با مقررات وزارت علوم تدریس میشود. در حالیکه در این دفترچه راهنمای آزمون برای رشته حقوق هیچ تفاوتی با رشته مثلا حسابداری یا روانشناسی که دارنده آن به هر طریقی که از موضوع مطلب ما جدا است سابقه کار ۱۵ ساله در امور ثبتی پیدا کرده است ندارد.
    ۲- گرایش علوم ثبتی یک رشته در دانشگاه علوم قضایی و زیر نظر قوه قضائیه می باشد، است که با توجه به ماهیت این دانشگاه که وظیفه جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری را دارد، در کنار آموزش قاضی، اقدام به دانش آموختگی افرادی برای تکمیل کادر اداری در سازمان ثبت اسناد و املاک می نماید. در واقع داوطلبان که بایستی از عنفوان جوانی وارد این دانشگاه شوند گزینشهای استخدامی را نیز طی میکنند و از همان ابتدای دانشجویی به استخدام در آمده و سوابق تحصیلی نیز مطابق قاعده باید جز سوابق کاری محسوب گردد.( البته این مطلب به این معنی نیست که قوه قضاییه از دانش آموختگان رشته حقوق در سایر دانشگاهها نیرو جذب نکند بسیاری از مقامات قضائی و کادر اداری دادگستری و کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک در پست مربوطه اداری، دانش آموخته رشته حقوق از دانشگاه‌های سراسری کشور اعم از دولتی و نیمه دولتی (دانشگاه پیام نور) و دانشگاه آزاد هستند. تا جاییکه اطلاع دارم حتی در حال حاضر این دانشگاه در امور ثبتی دانشجو نمی پذیرد.علاوه از این مطالب ما در قانون کانون کارشناسان در ماده ۳۳ به مطالبی بر میخوریم که در آن قانونگذار بصورت هوشمندانه کارشناسان رسمی شاغل در دادگستری اعم از قضائی و اداری و کارکنان شاغل در اداره ثبت اسناد و املاک را که مورد اخیر ممکن است دانشنامه امور ثبتی از دانشگاه علوم قضایی داشته باشد را بطور کلی منع کرده است مگر اینکه جز قاضی و کارمند ثبت کارشناس دیگری در آن رشته وجود نداشته باشد.نتیجه این است که رشته علوم قضایی و یا حقوق قضائی با گرایش ثبتی در دانشگاه علوم قصائی زیر نظر قوه قضاییه می باشد و در دانشگاه‌های سراسری وجود خارجی ندارد و دانش آموختگان این رشته نیز برای کار در اداره ثبت اسناد و املاک تربیت میشوند که قانون تا جاییکه کارشناس رسمی دیگری(رشته حقوق!!!؟) وجود داشته باشد نظر آنها را در امر کارشناسی معتبر ندانسته است.
    ۳- انتطار میرود شورای عالی کارشناسان با مطالعه دقیقتر در مسایل پیرامون و نیازهای جامعه و مفاد درسی رشته های دانشگاهی که در دانشگاه‌ها تدریس میشود و در واقع دروس قانونی است مثل مباحث و مقررات ثبتی در رشته حقوق و انطباق صحیح و استاندارد آن با موارد رشته‌های مورد نیاز کانون، که مورد تاکید قانونگذار در ماده ۵۴ آیین نامه قانون کانون کارشناسان رسمی است قدمی در جهت پیشرفت و رفع مشکلات کانون که قدمتی زیادی در تاریخ دادگستری ایران دارند بردارند در غیر اینصورت ما شاهد کسادی و فرتوتی این کانون خواهیم بود.

    1. با عرض سلام و خدا قوت
      حذف رشته حقوق و حقوق قضایی (بدون گرایش ثبتی ) ظلمی آشکار در حق افرادی است که بهترین دوران زندگی خود را با صرف هزینه های زیاد در این رشته صرف کرده اند . در صورتی که امور ثبتی یکی از تخصص های رشته حقوق میباشد و محدود کردن متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی به گرایش ثبتی اجحاف و بی عدالتی در حق فارغ التحصیلان رشته حقوق می باشد که از مسوولین محترم تدوین مقررات این آزمون خواهشمندیم این شرایط و ضوابط محدود کننده را حذف نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا