دستورالعمل حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۱

دستورالعمل حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۱

ضمن قدردانی از تلاش های مجاهدانه همه همکاران گرامی، اعم از کادر آموزشی و اداری مدارس که در دوره شیوع گسترده ویروس کرونا مانع از تعطیلی روند آموزش و یادگیری شده اند، نظر به تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ضرورت حضوری شدن آموزشهای مدارس و دانشگاهها و با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فرایند یاددهی – یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش آموزان، همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده میهن عزیز اسلامی، بدینوسیله نحوه ادامه فعالیت واحدهای آموزشی تابعه در زمان باقی مانده در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به شرح زیر اعلام می گردد:

۱. همه عوامل اجرا، تربیتی و آموزشی مدارس مطابق ابلاغ و جدول برنامه هفتگی در مدارس حضور یابند.

۲. تمامی فعالیتهای تربیتی و آموزش مربیان، آموزگاران،دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری (با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاسهای درس) انجام شود. ظرفیتهای مجازی در صورت نیاز صرفاً به عنوان ابزار مکمل تربیت و آموزش مورد بهره برداری قرار گیرد.

۳. تاکید بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی و در صورت غیبت غیر موجه ایشان، مطابق آیین نامه اجرا و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام نمایند.

۴. تأکید می شود دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینهای با تایید پزشک و رضایت والدین میتوانند از بستر شاد، آموزشهای لازم را دنبال کنند.

۵. تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و اقناع اولیاء محترم دانش آموزان از طریق: روابط عمومی ادارات کل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمنهای اولیاء و مربیان، رسانه ها، آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازیهای شهری و … به گونه ای صورت پذیرد تا ضمن کاهش نگرانی خانواده ها، زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

۶. انجمن اولیاء و مربیان مطابق آیین نامه اجرا در زمینه حمل و نقل و تردد دانش آموزان مدارس نسبت به ساماندهی سیروی های ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام نمایند. هرگونه برداشت وجه از محل پرداخت هزینه سیروی برای مدرسه و یا انجمن اولیاء و مربیان و افزایش شهریه دانش آموزان مدارس غیر دولتی ممنوع است.

۷. با توجه به مدت زمان باقیمانده از سال تحصیلی، ضرورت و الزامی برای تهیه پو شش متحد الشکل دانش آموزان نمی باشد. نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش آموزان مطابق فصل پنجم آیین نامه اجرا مدارس از جانب مدیران مدارس الزامی است.

۸. جذاب سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی در محیط های یادگیری از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی، تربیتی و ورزش توسط مدیران، مربیان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم) جهت کیفیت بخشی به فرآیندهای تربیتی و تسهیل در بازگشت پذیری دانش آموزان مورد تأکید است.

۹. هرگونه تغییر احتمالی در مفاد این بخشنامه و آموزش حضوری تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است که در صورت تصمیم جدید، صرفاً از طریق وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.

۱۰. تکمیل فرآیند آموزش و ارزشیابی دروس شایستگی فنی در شاخه فنی و حرفهای و استاندارد آموزش مهارت در شاخه کاردانش و برنامه ریزی برای اجرای درس کارآموزی/ کارورزی مورد تأکید است.

۱۱. بدیهی است استانها، مناطق و مدارسی که عملکرد مناسبی داشته باشند مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است به دلیل اهمیت بسیار بالای سلامت دانش آموزان، چنانچه مواردی از شیوع مجدد بیماری و افزایش مبتلایان در مدرسهای مشاهده گردید، لازم است مدیران مدارس نسبت به ثبت اطلاعات مبتلایان در سامانه نظام مراقبت کووید ۱۹(ایران من) در اسرع وقت اقدام و مراتب به نزدیکترین مرکز جامع خدمات سلامت تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع گردد.

۱۲. مسئولیت اجرای این بخشنامه بر عهده مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان بوده و نظارت و ارزیابی دقیق اجرای آن نیز عهده معاونتها و بخشهای مختلف اداره کل، ادارات مناطق / شهرستانها و نواحی خواهد بود. امید که با تلاش و همکاری شایسته عوامل سهیم و موثر در تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی با استفاده از فرصت باقیمانده سال تحصیلی برای جبران کاستی های یادگیری دانش آموزان، شاهد ارتقاء کیفیت خدمات آموزش و تربیتی به دانش آموزان عزیز در همه مدارس باشیم.

دانلود پی دی اف دستور العمل حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ۱۴۰۱

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. آیا مسئولین از اولیای دانش آموزان برای افت تحصیلی نگران تر شده اند؟؟؟ طبق قبل هر کس بایستی بتواند مجازی یا حضوری بودن را انتخاب کند و خودش هم عهده دار عواقب آن می باشد!
    آقای رییسی در این ماه رمضان کام مردم را تلخ نکنید

  2. واقعا چه کسانی برای این ملت و آموزش و پرورش تصمیم گیری میکنند؟!!!
    این چه تصمیم احمقانه ای هست که دانش آموزان را توی این زمان کم و با این حجمه ی جدیدی که امیکرون و کرونا به دلیل سفرهای بی رویه خواهد داشت، مدارس را باید حضوری اجرا کنند؟؟؟؟
    شما اگر دلسوزید، برای سال تحصیلی آینده برنامه ریزی مناسب انجام بدید،. نه اینکه تو شرایط فعلی، با این اوضاع نامناسب کرونا، فرزندان و بچه های ما را به سمت مرگ نکشید.
    من که اصلا راضی به انجام اینکار نیستم و از هموطنان عزیز هم می خواهم که بخاطر فرزندان دلبندتون تن به این کار ندهید.

  3. فقط میتونم بگم واقعا برای کسانی که این تصمیم را گرفتند متاسفم . مگر مردم بچه هاشونو از سر راه پیدا کردن ؟!!

  4. بهتر نبود این یک ماه هم مجازی بشه از سال دیگه حضوری میکردن به خدا بچه ها گیج میشون به خصوص
    اول ابتدایی ها

  5. اصلا زمان مناسبی با توجه به پایان تعطیلات و سفرهای نوروزی و ماه رمضان نیست .خیلی از کلاسها تهویه مناسب و حتی پنجره ندارند .
    در چند استان آمار بستری و مبتلا شدن افزایش یافته
    باید حداقل تا ۲ هفته صبر میکردند و نیمه حضوری برگزار میکردند بخصوص مقطع ابتدایی که بچه ها کوچک هستند و خیلی نمیتوانند رعایت پروتکل بکنند

  6. سلام اینکار اصلا درست نیست ..آیا بعد از یک آزادی مسافرتی که بیش از ۵۰ درصد مردم مسافرت رفتند آیا اینکار درست است که مدارس باز شود؟
    این یک قتل عام دسته جمعی است ویک اپیدمی شدید بیماری است که عواقب آن جبران ناپذیر است .فقط ۱ ماه مانده به پایان سال تحصیلی وهیچ تاثیر مثبتی ندارد .
    بحث دیگر مثلا پسر من دوم دبستانه تا بحال مدرسه ندیده و با آداب مدرسه آشنا نیست فقط یکی دوماه طول میکشه با محیط خو بگیره بعد این بچه که در منزل مجازی درس خوانده چگونه میتواند امتحان پایان سال بدهد .اگر از اول سال تحصیلی بعد اتفاق بیافتد بچه ها آمادگی دارند و تا امتحان ثلث اول جا میافتند خواهشا درک کنید

  7. وقتی ماسکها و الکل ها رو دستشون مونده…و از فروش دارو و کرونای بیشتر کاسبی خوبی دارن…
    نتیجه همین میشه
    من به عنوان یک پدر امکان نداره فرزندم رو به مدرسه بفرستم…
    این از خدا بی خبر ها فقط فکر منافع خودشون هستن

  8. سلام، این طرح حضوری شدن خیلی خیلی مزخرفه ما بچه هامونو الکی نمیفرستیم که کرونا بگیرن مسئولش شمایین اگه ما بفرستیم مدرسه…. لطفا تجدید نظر کنید و حداقل از سال تحصیلی جدید بچه هارو آماده رفتن به مدرسه کنید
    #نه_به_حضوری_شدن_مدارس

  9. فقط میتونم بگم مرگ بر آموزش و پرورش
    فکر میکنین ما رفتیم مدرسه رعایت میکنیم

    ما اصلا ماسک نمیزنیم ما با هم متحد میشیم که کرونا بیشتر بشه
    حالا بشینین و ما رو ببینید که چه بلایی سرتون میاریم به… بیوفتین که چرا مدارس رو حضوری کردین

  10. ترو خدا حضوری نکنین التماس میکنیم حضوری نکنید من بیماری زمینه ای دارم و دفعه قبل هم ک کرونا گرفتم تا پای مرگ رفتم الان تو ی کلاس ۴۰ نفره بشینم؟؟؟
    بخدا خیلیا عین من بیمارن یا تو خانوادشون مریض هست خواهش میکنمممم حضوری نکنین هنوز کرونا تموم نشدهههه

  11. سلام وقت بخیر
    خیلی از خانواده ها این روش را مناسب نمی دونن و خیلی از مادر ها نگران هستند به خاطر اینکه همه دانش اموزان به مدرسه می روند این موضوع اصلا شوخی بردار نیست و توجه زیادی رو می طلبه. حداقل دانش آموزان به صورت گروه در میان می آمدند و تدریس مجازی حذف نمی شد. من معلم هستم و واقعا این روش رو درست نمی دونم. خیلی از مادر ها آمدند و به من اعتراضشون رو میگن و من فقد میتونم از این طریق صدای اونا و خودم رو برسونم. لطفا به سلامتی بیشتر دانش آموزان توجه کنین. در مدارس خیلی از کلاس ها کوچک هست و همه دانش اموزان نمی تونن جا بشن و فاصله ان ها حتی از نیم متر هم کتر هست و عملا نمیشه پروتکل رو اجرا کرد. اول موارد و امکانات لازمه رو انجام بدین بعدا یک چیزی رو تصویب کنین این شیوه شما واقعا ناصحیح هست. همچنینی خیلی از مدارس ابتدایی در شهر ها و روستا ها موارد بهداشتی و پروتکل ها رو اجرا نمی کنن و درک درستی از اون ندارن. بخصوص دانش آآموزای ابتدایی که اصلل رعایت نمی کنن با اینکه من و معلم های دیگه و سایر اعضای کادر بهشون مدام تذکر میدیم چون بچه هستن درک درستی از اجرا این مسائل ندارن . پس خواهشا گروه بندی کنین و تدریس مجازی ادامه بیابه چون با این روش بچها جوونشون در خطر قرار میگیره.
    من از طرف خانواده های دانش آموزا،مادران و معلم ها ازتون خواهشمندم که تجدید نظر کنین این روش و شیوه برای بازگشایی مدارس صحیح نیست.

    1. دوستان کسی قرار نیس کامنتای شمارو اینجا بخونه …… یا با آموزش و پرورش منطقه خودتون تماس بگیرین و اعتراض خودتونو بگیننننن ک ما راضی نیستیم مدارس حضوری بشههه🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫

      1. بازم معلوم نیست چه داستانی پشت این همه اجبار برای مدرسه رفتن بچه ها هستش…توی این یک ماه باقی مونده معجزه میخوان بکنن توی آموزش…اگه سر بچه ها بخواد بلایی بیاد کی میخواد جوابگو باشه…مردم رو که به کشتن دادین حالا نوبت بچه هاست…نیست که توی مدارس خیلی خوب آموزش میدین که اصرار دارین بچه ها بیان مدرسه…توی این دو سه سال که بچم خونه بود تازه متوجه شدم که بچه ها هیچی توی مدرسه یاد نمیگیرن…آخرش هم ما اولیا هستیم که آموزش میدیم…فقط عمر بچه ها توی مدارس هدر میره…حالا هم که مریضی و ماسک اومده روش…واقعا که ثابت کردین چقدر به فکر سلامت بچه های مردم هستین با این تصمیمات مسخره‌تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا