دستور رئیس قوه قضاییه درباره جذب و آموزش نیروهای شوراهای حل اختلاف

پایگاه خبری اختبار- رئیس قوه قضاییه با اشاره به تصویب قانون شوراهای حل اختلاف گفت که دستوری برای گزینش و آموزش فوق‌العاده نیروهای شوراهای حل اختلاف صادر کرده است.

به گزارش اختبار به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضایی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضایی محروم باشند؛ لذا باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به قانون شورا‌های حل اختلاف و تاسیس دادگاه‌های صلح گفت: دادگستری استان کرمان برآورد جامع و دقیقی را پیرامون نیاز استان به تعداد دادگاه‌های صلح و همچنین کادر قضایی و اداری این دادگاه‌ها ارائه کند تا بتوانیم در این خصوص نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: در قانون پیش بینی شده که ظرف پنج سال ۱۰ هزار نیرو جذب شورا‌های حل اختلاف شوند؛ من در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیرو‌ها به صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: من در سِمت‌ها و بخش‌های مختلف قضایی خدمت کرده‌ام و نسبت به زحمات و گرفتاری‌ها و مشکلات کار شما همکاران قضایی اشراف دارم و می‌دانم که توقعات از شما نیز زیاد است؛ با این همه تاکیدم به شما آن است که مراقبت کنید تا هیچگونه لغزشی در مجموعه ما صورت نگیرد؛ همه ما باید در خصوص صیانت از مجموعه و صیانت از فرد فرد کارکنان و صیانت از بستگان نزدیک خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: همه کارکنان به ویژه مدیران باید در پیشبرد امور، نظم و انضباط را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ اگر مدیری انضباط نداشته باشد نباید توقع داشته باشد که زیرمجموعه‌اش نظم و انضباط را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید:

فرایند استخدام نیروهای شورای حل اختلاف به زودی آغاز می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا