نماد سایت پایگاه خبری اختبار

رئیس اسکودا: آزمون وکالت ۱۴۰۰، ارتباطی به آیین‌نامه لایحه استقلال ندارد

نشست خبری دکتر کوشا و دکتر جلیل مالکی

نشست خبری دکتر کوشا و دکتر جلیل مالکی

پایگاه خبری اختبار- دکتر جعفر کوشا در گفت‌وگویی با تسنیم تاکید کرده که آزمون وکالت سال جاری بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶ برگزار می‌شود و آیین‌نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در آن اعمال نخواهد شد.

سخنی که به نظر می‌رسد به معنای لحاظ نشدن شرط نصاب علمی ۶۰ درصد در این آزمون باشد.

رئیس اسکودا در حالی این موضوع را اعلام کرده که هفته گذشته معاونت حقوقی قوه قضاییه در نامه‌ای به سازمان سنجش آموزش کشور بر لزوم اجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون سال جاری تاکید کرده بود.

در این نامه معاونت حقوقی قوه قضاییه بر رعایت شرایط مذکور در آیین نامه جهت ثبت نام و پذیرش متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت تاکید کرده و به شکل مشخص این موارد را ذکر کرده بود:

رئیس اسکودا همچنین گفته است که بعید به نظر می‌رسد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار تا زمان آزمون وکالت ۱۴۰۰ به قانون تبدیل شود اما اگر  این اتفاق تا ۲۰ اسفند که زمان برگزاری آزمون است رخ بدهد، مصوبه مجلس ملاک برگزاری آزمون خواهد بود در غیر اینصورت مطابق قانون سال ۱۳۷۶ عمل می‌شود.

کوشا با بیان اینکه آزمون وکالت امسال ربطی به آیین‌نامه لایحه استقلال ندارد تاکید کرده که تعیین ظرفیت بر اساس رویه سابق خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل