نماد سایت پایگاه خبری اختبار

رئیس سازمان ثبت: این موضوع که افراد صرفاً با کسب حد نصاب قانون تسهیل سردفتر شوند، ممکن نیست

رئیس سازمان ثبت: متقاضیان سردفتری که صلاحیت عمومی آنها تایید شود، به خاطر ضعف علمی مردود نمی‌شوند

رئیس سازمان ثبت: متقاضیان سردفتری که صلاحیت عمومی آنها تایید شود، به خاطر ضعف علمی مردود نمی‌شوند

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در عین تاکید بر برگزاری آزمون سردفتری در سال جاری، پذیرش سردفتران جدید صرفاً با توجه به کسب حد نصاب نمره آزمون را غیرممکن دانست.

به گزارش اختبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در پاسخ به سوالی درباره دغدغه‌های سردفتران گفت: طی جلسه ای که با کانون سردفتران و دفتریاران و معاونت مرتبط با اسناد داشتیم مقرر شد تا بحث الزامی شدن ثبت پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی را با قوت پیگیری کنیم.

همچنین می خواهیم هرگونه خرید و فروش فرش های نفیس دستباف هم در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و در این مورد جلساتی هم داشتیم که بعد از نهایی شدن اجرا می شود. درآمد سردفتران به شدت کم شده و باید کمک کنیم این موضوع ترمیم شود. تلاش می‌کنیم بحث تنظیم اسناد از مشاورین املاک و خودرو گرفته شود و سردفتران انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

بابایی با بیان اینکه «بعضاً از ما می‌پرسند با توجه به قانون تسهیل ممکن است وضعیت دفاتر از این بدتر شود؟» اظهار داشت: ما آزمون سردفتری را قطعاً برگزار می‌کنیم و جلساتی با سازمان سنجش برگزار شده، اما این که هرکس حد نصاب نمره را بیاورد، سردفتر شود، ممکن نیست. باید سایر مولفه‌ها مانند وضعیت توزیع جغرافیایی و نیاز منطقه را در نظر بگیریم تا سردفترهای جدید، متضرر نشوند و بحث استعفای آنها مطرح نشود.

او درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش تعرفه دفاتر اسناد رسمی نیز گفت: در موضوع افزایش تعرفه ها خودمان هم معتقدیم که با این تعرفه ها درآمد دفاتر اسناد رسمی کاهش یافته است. معاون اول قوه قضائیه گزارشی در این خصوص تنظیم کرده و تقدیم رئیس قوه قضائیه شده اما شخص حجت الاسلام محسنی اژه ای نظری ندادند که می خواهیم در این خصوص با حضور منتخبان سردفتران با ایشان دیداری داشته باشیم.

 

خروج از نسخه موبایل