رئیس سازمان ثبت: این موضوع که افراد صرفاً با کسب حد نصاب قانون تسهیل سردفتر شوند، ممکن نیست

پایگاه خبری اختبار- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در عین تاکید بر برگزاری آزمون سردفتری در سال جاری، پذیرش سردفتران جدید صرفاً با توجه به کسب حد نصاب نمره آزمون را غیرممکن دانست.

به گزارش اختبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، حسن بابایی در پاسخ به سوالی درباره دغدغه‌های سردفتران گفت: طی جلسه ای که با کانون سردفتران و دفتریاران و معاونت مرتبط با اسناد داشتیم مقرر شد تا بحث الزامی شدن ثبت پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی را با قوت پیگیری کنیم.

همچنین می خواهیم هرگونه خرید و فروش فرش های نفیس دستباف هم در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و در این مورد جلساتی هم داشتیم که بعد از نهایی شدن اجرا می شود. درآمد سردفتران به شدت کم شده و باید کمک کنیم این موضوع ترمیم شود. تلاش می‌کنیم بحث تنظیم اسناد از مشاورین املاک و خودرو گرفته شود و سردفتران انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

بابایی با بیان اینکه «بعضاً از ما می‌پرسند با توجه به قانون تسهیل ممکن است وضعیت دفاتر از این بدتر شود؟» اظهار داشت: ما آزمون سردفتری را قطعاً برگزار می‌کنیم و جلساتی با سازمان سنجش برگزار شده، اما این که هرکس حد نصاب نمره را بیاورد، سردفتر شود، ممکن نیست. باید سایر مولفه‌ها مانند وضعیت توزیع جغرافیایی و نیاز منطقه را در نظر بگیریم تا سردفترهای جدید، متضرر نشوند و بحث استعفای آنها مطرح نشود.

او درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش تعرفه دفاتر اسناد رسمی نیز گفت: در موضوع افزایش تعرفه ها خودمان هم معتقدیم که با این تعرفه ها درآمد دفاتر اسناد رسمی کاهش یافته است. معاون اول قوه قضائیه گزارشی در این خصوص تنظیم کرده و تقدیم رئیس قوه قضائیه شده اما شخص حجت الاسلام محسنی اژه ای نظری ندادند که می خواهیم در این خصوص با حضور منتخبان سردفتران با ایشان دیداری داشته باشیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. بقوله یک بنده خدای قانون درسته اما متاسفانه اونی که باید قانون را اجرا کنه و وظیفه اش اجرای قانون است بی انصافی میکنند ودرست اجرانمی کنند.رهبر عزیزمان میگند قانون حرف اول اخر را میزنه وفس
    صل الخطابه. ریس جمهورعزیزمیگه باید مر قانون اجرا بشه ریس مجلس همینطور چرا یک عده مقاومت میکنند نمیدانیم خداهمه رابه راه راست هدایت فرماید.مشکل در کشورمان وجودیاعدم وجود قانون نیست عدم اجرای قانون درست قانون است که توسط برخی ازمسولین درست اجرا نمیشود اونطوراجرامیکنند که به صلاح خودشون باشه

  2. دوستان طرح تسهیل کلیه استخدامیارو شامل میشه قضاوت وکالت سردفتری و…..منتها یه عده باز دارن سنگ اندازی میکنن باید باز به نقدعلی بگیم بیاد حالشونو جا بیاره انگار فقط مجلسیا زبون این عده رو بلدن

  3. نمایندگان انقلابی فقط برای وکلا حرص میخورن. صحبتای این آقای محترم رو هم گوش بدین. بفهمین انحصار واقعی چیه. تازه دنبال درآمد زایی برای دفاتر و بیکار کردن مشاوران املاکم هستن.

  4. وقتی قانون تصویب شده که هر داوطلبی حدنصاب لازم رو بیاره سردفتر میشه؛قطعا هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمیتونه خلاف قانون عمل کنه.مگه اینگه امسال طبق همین شرایط،آزمون برگزار بشه و سازمان ثبت مجلس رو توجیه کنه تا قانون رو اصلاح کنه و الا روال پذیرش همین خواهد بود.
    اگه هر ارگان یا سازمانی قانون رو سلیقه ای اجرا کنه دیگه همه به خودشون این اجازه رو میدن که هر جا قانون خلاف منافعشون باشه اجرا نکنن.

  5. سلام و احترام.
    اولا؛ دوستان عزیز با قدرت به درس خوندنتون ادامه بدید چون این صحبت ها خبری هستند نه انشایی و اجباری.انشاییات رو مجلس تصویب کرده و لا غیر.
    ثانیا ؛جناب رئیس سازمان ثبت.منظورتون اینه نمایندگان ملت بدون در نظر گرفتن همه جهات جغرافیایی و منطقه ای مقرره ای تصویب و عمل لغو و بیهوده ای انجام داده اند.عجبا!!!
    ثالثا ؛جناب رئیس ، واژه (ممکن نیست)نسبی هست و از نظر خیلی از همکاراتون میشود طرح تسهیل رو در سردفتری نیز اجرا کرد .کافیه صندلیتان رو با هم عوض کنید. اون وقت غیر ممکن میشه ممکن!!!
    رابعا ؛خوبه که اقرار هم میکنی که اگه دست زیاد بشه سردفتران متضرر میشن .این عبارت عین انحصار و دفاع از آن هست‌.پس بیایید همه با هم به قانون احترام بگذاریم و به قول رهبر فرزانه مر قانون اجرا شود نه با مکاتبه و دست به دامن غیر شدن و واسطه گری قانون گریزی کنیم.
    خامسا؛خواهش میکنم با اظهار نظرات سلیقه ای ما رو به یاد آزمون قبلی سردفتری نندازید که افتضاحی بود در تاریخ آزمون های ایران و همیشه مثال زدنی است.یادش بخیر تو اون آزمون در هنگام ثبت نام پذیرش در مناطقی رو صفر اعلام کرده بودند و بعد از آزمون و اعلام نتایج مشخص شد که برای اون مناطق از ما بهتران انتخاب شده بودن. اونجا شما خیلی دقیق موقعیت جغرافیایی و منطقه ای رو که تو این خبر دم از اون میزنید رو اجرا کردید!!!!!!!
    سادسا؛به جای این حرفا یه کم به جوانان تحصیل کرده و متخصصی فکر کنید که با درجات علمی فوق و لیسانس و دکتری تو تاکسی های اینترنتی مشغول حمل افراد هستند یا کارت های تبلیغات رو توزیع میکنند.
    سابعا؛و من الله توفیق.

  6. شما نمی خواد به فکر سردفتر های جدید باشید فقط فکری برای باطل کردن مهر سردفترانی باشید که بعد از فوت شدن این مجوز و مهر به فرزندانشون ارث رسیده.این خنده دار نیست مجوز ارثی

  7. هر ۵سال یه بار ازمونه و اونم تهش فقط تهران ده نفر برمیدارن بقیه دو سه نفر متنفرم از رشته حقوق که بیخودی وقتمو توش تلف کردم قانون تسهیل اومد که ظرفیتو از بین ببره و هرکی براساس سوادش بره پیه کارش اینا شدن سد بعد میگن انحصار خبری نیست ولمون کنید بابا دروغگوها دمه مجلس باز گرم

  8. با سلام و خسته نباشید
    متاسفانه فقط به کانون و مرکز وکلا ایراد گرفتند که انحصار دارید. در حالیکه انحصار محضرداران به قدری شدید بوده که در ۱۵ سال اخیر فقط سال ۹۷ ازمون برگزار شد انهم با حاشیه زیاد و مسایل خاص. وکیل دنبال احیا و اثبات و احقاق حق مردم هست و اکثرا اهل مطالعه و تحلیل. اما واقعیت اینه دفترخونه ها علاقه ی چندانی به مباحث حقوقی و تحلیل و مطالعه ندارند و بی حوصله و فقط دنبال سند زدن و دریافت هزینه هستند. الان میگن فرش فردا یخچال ساید، کمیسیون بنگاه ها ماشین و املاک رو هم میخوان بگیرن

  9. وقتی قانونی تصویب میشه همه نهادها باید اجراکنند و نباید گفت در آزمون سردفتری طرح تسهیل ممکن نیست.درقانون گفته نشده آزمون دفاتر اسناد رسمی از طرح تسهیل مستثناست پس جلوی اجرای قانون و سازمان سنجش سنگ نیندازید.اتفاقا همه سردفتران درآمدشون بالاست .اینکه میگن درآمدشون کم شده یعنی درآمدشون در یه شهرستان کوچک مثلا از ۴۰میلیون به ۳۰میلیون‌رسیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا