رئیس کل دادگستری تهران: مشکلی در پذیرش کارآموزان وکالت نداریم

پایگاه خبری اختبار- رئیس کل دادگستری تهران گفت: برای پذیرش کارآموزی قبول شدگان در آزمون وکالت مشکلی نداریم.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، علی القاصی اظهار کرد: یکی از راه‌های دسترسی به عدالت و احقاق حق، دسترسی آسان مردم به وکیل و در عین حال با هزینه پایین است.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پیچیدگی دعاوی و همچنین توسعه تشکیلات قضائی، دسترسی به وکیل از مهمترین موضوعات برای تحقق دادرسی عادلانه است. از طرفی، در بسیاری از قوانین هم حضور وکیل الزامی است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: نه تنها برای کارآموزی پذیرفته شدگان فعلی استان ظرفیت داریم، بلکه اگر تعداد قبولی ها بیشتر هم شود، بازهم تشکیلات قضائی استان آمادگی برگزاری دوره کارآزموزی را دارد.

القاصی تاکید کرد: تشکیلات قضائی استان تهران، ظرفیت پذیرش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفری که در آزمون وکالت پذیرفته شدند را دارند و زمینه شروع به کار آن‌ها فراهم می‌شود و امیدوارم نتیجه این امر دسترسی راحت مردم به وکلا و دادرسی عادلانه باشد.

گفتنی‌ست بر اساس آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ رئیس قوه قضاییه، دومین مرحله کارآموزی قبول‌شدگان آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری به شرح زیر است:

«کارآموز مدت شش ماه هر روز (به‌غیراز ایام تعطیل) تمام‌وقت اداری در مراجع قضایی حضور می‌یابد و روزانه از یک پرونده دارای وقت رسیدگی یا در حال رسیدگی، گزارش تهیه می‌نماید. کارآموز در این مدت باید در همه انواع مراجع قضایی اعم از شعب دادیاری و بازپرسی دادگاه‌های حقوقی، خانواده، کیفری یک و دو، انقلاب، تجدیدنظر، دوایر اجرای احکام شرکت نموده و حضور داشته باشد.»

خرید اینترنتی کتاب حقوقی مناسب کارآموزان وکالت

کتب حقوقی کاربردی مناسب کارموزان از کلیه ناشران و مولفان از کتابفروشی بزرگ حقوقی به آسانی سفارش دهید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا