پایگاه خبری اختبار

راهنمای ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها

راهنمای ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها

پایگاه خبری اختبار- اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ پیامکی ارسال کرده است، از آن ها خواسته که ظرف دو روز، با توجه به راهنما نسبت به تهیه مدارک و ثبت درخواست مجوز سردفتری در درگاه ملی مجوزها اقدام  کنند.

در این پیامک لینک یک فایل پی دی اف به عنوان راهنمای اقدامات خواسته شده از پذیرفته شدگان نیز قرار دارد که در آن فهرستی از مدارک و استعلاماتی که باید پیش از ثبت درخواست در درگاه ملی صدور مجوزها تهیه کنند درج شده است.

متن راهنمای مذکور به این شرح است:

راهنمای ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها

قابل توجه متقاضیان گرامی:

 خواهشمند است قبل از ثبت درخواست، در ابتدا نسبت به انجام استعلامات ذیل اقدام نموده و پس از اخذ گواهی ها نسبت به بارگذاری مدارک و ثبت درخواست اقدام نمایید.

  1. اخذ تأیید مدرک تحصیلی از درگاه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سایر مراجع مربوطه ذی‌صلاح
  2. اخذ تأییدیه گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت مقدس سربازی از سامانه سازمان نظام وظیفه عمومی (برای آقایان)
  3. اخذ گواهی تندرستی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  4. اخد گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از سامانه سجل قضائی
  5. مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند تضمین سردفتری طبق ماده ۱۵ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی.
  6. مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند تعهد عدم اشتغال در مشاغل منافی سردفتری موضوع ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی.

بیشتر بخوانید:

تذکر:

۱- در خصوص بند ۳ متقاضیان می بایست بدواً به ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها مراجعه نسبت به اخذ معرفی نامه و سیر مراحل مقتضی اقدام نمایند.

۲- پذیرفته شدگان پس از تهیه کلیه گواهی فوق الذکر می بایست نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات مزبور در درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار اقدام نمایند. چنانچه مدارک ناقص باشد مسئولیت امر بر عهده شخص متقاضی خواهد بود.

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار

جهت سفارش کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی و کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق مناسب آشنایی با قوانین و مقررات پذیرفته شدگان آزمون سردفتری میتوانید با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل