راهنمای ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها

پایگاه خبری اختبار- اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ پیامکی ارسال کرده است، از آن ها خواسته که ظرف دو روز، با توجه به راهنما نسبت به تهیه مدارک و ثبت درخواست مجوز سردفتری در درگاه ملی مجوزها اقدام  کنند.

در این پیامک لینک یک فایل پی دی اف به عنوان راهنمای اقدامات خواسته شده از پذیرفته شدگان نیز قرار دارد که در آن فهرستی از مدارک و استعلاماتی که باید پیش از ثبت درخواست در درگاه ملی صدور مجوزها تهیه کنند درج شده است.

متن راهنمای مذکور به این شرح است:

راهنمای ثبت درخواست و بارگذاری مدارک مجوز سردفتری در درگاه ملی صدور مجوزها

قابل توجه متقاضیان گرامی:

 خواهشمند است قبل از ثبت درخواست، در ابتدا نسبت به انجام استعلامات ذیل اقدام نموده و پس از اخذ گواهی ها نسبت به بارگذاری مدارک و ثبت درخواست اقدام نمایید.

  1. اخذ تأیید مدرک تحصیلی از درگاه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سایر مراجع مربوطه ذی‌صلاح
  2. اخذ تأییدیه گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت مقدس سربازی از سامانه سازمان نظام وظیفه عمومی (برای آقایان)
  3. اخذ گواهی تندرستی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  4. اخد گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از سامانه سجل قضائی
  5. مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند تضمین سردفتری طبق ماده ۱۵ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی.
  6. مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند تعهد عدم اشتغال در مشاغل منافی سردفتری موضوع ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی.

بیشتر بخوانید:

تذکر:

۱- در خصوص بند ۳ متقاضیان می بایست بدواً به ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها مراجعه نسبت به اخذ معرفی نامه و سیر مراحل مقتضی اقدام نمایند.

۲- پذیرفته شدگان پس از تهیه کلیه گواهی فوق الذکر می بایست نسبت به بارگذاری مدارک و مستندات مزبور در درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار اقدام نمایند. چنانچه مدارک ناقص باشد مسئولیت امر بر عهده شخص متقاضی خواهد بود.

کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی سیاوش هوشیار

کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق سیاوش هوشیار

جهت سفارش کتاب محشای منقح دفاتر اسناد رسمی و کتاب محشای منقح دفاتر ازدواج و طلاق مناسب آشنایی با قوانین و مقررات پذیرفته شدگان آزمون سردفتری میتوانید با شماره ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰ تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. 🤥 ؛
    – برابر بیانات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور : سردفتری جزو مسائلی نیست که در قانون تسهیلِ کسب و کار قرار گیرد و نیازمند احراز صلاحیت‌های علمی و عملی است که تنها سازمان ثبت می‌تواند آن را انجام دهد .
    – درحالی که ؛ مجوز صادره جز ماترک سردفتر محسوب و پس از فوت وی به وراث او می رسد .
    خجالت آوره ؛ در ایجاد « سرگذر » و تولید « رانت » زدین به در « تابلو بازی »
    💰 آفرین به دیوان عدالت اداری

  2. سلام و عرض ادب
    بنده میخواستم داخل سایت صدور مجوز ها ثبت نام کنم سریال کارت ملی رو که میزنم ارور میده که تصویر کارت ملی شما در سامانه ثبت احوال ثبت نشده… اداره ثبت احوال رفتم اونجا هم گفتن مشکلی تو کارت ملیت نیس و سایت ایراد داره میخواستم ببینم کسی اطلاع داره که باید چیکار کنم اگه راهنماییم کنه ممنون میشم.

  3. سلام. وقت شما به خیر.
    ببخشید بنده تاییده تحصیلی از وزارت علوم گرفتم اما داخل سایت میگه بلید کد داشته باشه. تاییده تحصیلی که گرفتم کد نداره فقط مشخصات دانشجو و دانشگاه رو داره.
    ممنون میشم اگر که کسی مدارک رو داخل سایت مجوزها بارگذاری کرده توضیحی راجع مدارک و بارگذاری اونها و سوال بنده بدهد.

    1. سلام ، تشریف ببرید به سایت تائید تحصیلی سجاد در اون سایت اطلاعاتتون بارگذاری کنید. فیلم آموزشی بارگذاری نحوه اخذ تائیدیه تحصیلی در سامانه سجاد در گوگل هست. شما هم نحوه پرکردن آیکن کدمالیاتی اگه انجام دادید به ما هم توضیح دهید. چون اونهم مبهم است زیرا برای گرفتن کد رهگیری مالیاتی کلی اطلاعات لازم است که قبول شدگان ندارند مثل شماره مجوز اخذ شده و کلی اطلاعات دیگر. با تشکر

  4. اینا دیگه چیه. مگه قرار نبود هرکی می ره از سایت درخواست مجوز می کنه همون موقع سایت براش مجوز صادر کنه. به نظر من باید طوری بشه که همه مردم بتونن سردفتردار بشن. زن و مرد و پیر و جوون نداره. قانون دادستان کل میگه لازم نیست به دفترخونه مراجعه کرد. مثلا برای ماشین تو همون دفتر تعویض پلاک باید همه کارا انجام بشه. فقط نمی دونم تا اون موقع برای تعویض پلاک دویست و خورده ای می گرفتن یهو بعد از این قانون دادستان با اینکه دادستان تاکید کرده بود با هزینه ۲۰۰ هزار تومان ولی چرا بعد از اینکه سندای ماشین رو از دفترخونه به تعویض پلاک منتقل کردن هزینه هایی که توی دفترخونه از مردم می گرفتن حالا بیشترش رو توی تعویض پلاک از مردم می گیرن.

  5. سلام برای تایید تحصیلی وارد سایت که میشیم باید سوابق دبیرستان و پیش دانشگاهی رو برنیم. من اشتباه انجام دادم؟ مگه نباید تاییدیه از دانشگاه باشه؟

  6. برا منم نیومده
    فعلا پیامک برا۴۰۰ نفر ک استعلامشون تموم شده وتایید شدن اومده…
    برابقیه م میاد

  7. بااینکه پذیرفته شده در ازمون سردفتری سال قبل هستم پیامکی نیومده برای بارگذاری مدلرک تکلیف چیه

    1. سلام وقتتون بخیر
      من ساعت ۸ شب چهارشنبه برام پیام اومد و از طرفی برای عدم اعتیاد گفته باید اول به دفاتر کل ثبت اسناد مراجعه کنید و معرفی نامه و…تهیه کنید،یا مراجعه به دفاتر اسناد در ایام تعطیل که نمیشه…منظور از این دو روز کی هست؟ دوستانی که اطلاعاتی دارند راهنمایی کنند چطور انجام بدیم،برای سوء پیشینه هر حوزه ای رو میتونیم انتخاب کنیم؟

      1. شما برو توسایت آدرس درگاه مجوز کسب و کارسپس تبت نام کن برا امور دولتی بد یکسری مدارک خواسته و پایتش تیک وارد تا ۲۴ ساعت ینی زمانی ک مدارکت آماده شد و مطمئن شدی تیم بزن ک تایم محدود داری و لی آگه مدارکت آماده نشده تا یکماه دیگه بر فرض تایم دارید

        1. سلام من متاسفانه توقسمت سردفتری ثبتنام کردم الان میگن تاپیامک نیومده نبایدثبتنام میکردی خیلی نگرانم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا