رای دادگاه فدرال امریکا برای پرداخت بیش از ۳ میلیون دلار از اموال ایران به مسیح علینژاد

پایگاه خبری اختبار- مسیح علی‌نژاد مبلغ ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار از اموال ایران را به عنوان غرامت از دادگاه فدرال این کشور دریافت می‌کند.

به گزارش اختبار، دادگاه فدرال منطقه کلمبیا ایالات متحده که شکایت مسیح علی‌نژاد از حکومت جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کرد، با صدور حکمی جمهوری اسلامی را به پرداخت بیش از ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار غرامت محکوم کرد. این رقم معادل ۱۷۰ میلیارد تومان است.

براساس این رأی، این مبلغ باید از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در ایالات متحده یا اروپا پرداخت شود.

علینژاد اما با انتشار متنی در توییتر خود مدعی شد به دادگاه اعلام خواهد کرد که این غرامت را دریافت نمی کند و هدفش از این شکایت دریافت پول نبوده است.

موضوع شکایت مسیح علینژاد از جمهوری اسلامی

موضوع پرونده شکایت مسیح علینژاد به ماجرای بازداشت برادرش، علیرضا علینژاد، در ایران مربوط بود.

او مدعی شده بود که علیرضا علینژاد به دلیل فعالیت های خواهرش علیه حکومت جمهوری اسلامی و برای اعمال فشار به او بازداشت شده و مرتکب جرمی نشده است.

علیرضا علینژاد اوایل مهر ماه سال ۹۸ بازداشت و در سال ۹۹ به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سخنگوی وزارت خارجه: اقدام امریکا، راهزنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در مورد رای دادگاه فدرال آمریکا علیه ایران به واسطه شکایت از سوی مسیح علی نژاد و حکم این دادگاه مبنی بر پرداخت غرامت به  وی از طریق اموال ایران در آمریکا گفت: اقدام شرورانه و راهزنانه از  سوی آمریکا را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

گنعانی با بیان این که آمریکا با استفاده از قوانین داخلی خود اقدام به صدور احکام علیه کشورهای دیگر می‌کند، گفت: این  گونه رفتارها دور از شأن دولت‌های عضو سازمان ملل و ناقض قوانین بین‌المللی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا