رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عملکرد سال ۹۱ را تشریح کرد

رییس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور از ثبت ۱۵۱ هزار و ۷۶۳ واقعه طلاق در سال ۹۱ در کشور خبر داد.

وی از صدور ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۷۸۰ سند مالکیت در سال ۹۱ خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال ۹۰، ۳۰ درصد افزایش داشته است و خوشبختانه عمده‌ی این اسناد در قالب کاداستر صادر شده‌اند و ما تاکنون ۴ میلیون سند تحت سیستم کاداستر در اختیار مردم قرار داده‌ایم.

رییس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور اظهار کرد: تعداد انواع معاملات ثبت شده در سال ۹۱، ۲۱ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۴۲۷ معامله بوده است و این تعداد سند رسمی به ثبت رسیده است.

وی گفت: در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ واقعه ازدواج و ۱۵۱ هزار و ۷۶۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

تویسرکانی درباره افزایش رقم طلاق در سال گذشته گفت: آمار ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار خوب است، ولی در مجموع رشد ما در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته نگران‌کننده است.

وی درباره اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند نیز گفت: در حال حاضر ۹۰۰ هزار پرونده الکترونیکی برای صدور سند مالکیت در ۴۲۰ واحد ثبتی در سراسر کشور تشکیل شده است که اگر مالکیت متقاضیان احراز شود برای آنها سند مالکیت صادر می‌شود.

رییس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور درباره صدور اسناد مالکیت برای املاک دولتی گفت: در سال ۹۱ تعداد ۶ هزار و ۸۷۰ سند مالکیت برای شرکت‌های دولتی صادر شد که این رقم با ۲۱ درصد رشد همراه بوده است. هم چنین برای نهادهای عمومی ۱۳ هزار و ۸۶۰ سند مالکیت صادر شده است.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا