نماد سایت پایگاه خبری اختبار

زمان انتشار آگهی آزمون استخدامی (ویژه فرزندان ایثارگران) اعلام شد

رفع نقص کارت تمدید مهلت ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1399

تمدید مهلت ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1399

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که قرار است آزمون استخدامی برای جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

جزییات بیشتر شامل زمان ثبت‌نام و شرایط داوطلبان و … در آگهی آزمون که روز نوزده فروردین منتشر می‌شود،‌ اعلام خواهد شد.

متن کامل اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر(موضوع تکلیف بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) که امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت به شرح زیر است:

با توجه به مجوز های صادره و در راستای اجرای بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، آزمون استخدامی برای جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاهها اجرایی برگزار خواهد شد. متقاضیان واجد شرایط بند قانونی مذکور جهت اطلاع از زمان ثبت‌نام به اطلاعیه ای که در روز پنجشنبه موخ ۱۹/۰۱/۱۴۰۰ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد، مراجعه نمایند.

گفتنی‌ست پیش‌تر و در بهمن‌ماه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفته بود: طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند که پایان قانون برنامه ششم یک سال و نیم دیگر است و معمولاً یک سال هم تمدید می‌شود، یعنی حدوداً دو سال دیگر اما مکاتباتی با رییس جمهور انجام داده و از ایشان خواستیم تا پایان دولت این استخدام‌ها اتفاق بیفتد که ایشان نیز دستور استخدام ۱۲ هزار نفر از این عزیزان را صادر کردند و در جلسه‌ای که با معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد دستور استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسال صادر شد که دستور بسیار بزرگی بود و تا به حال سابقه دستور استخدام این میزان فرزند شهید و جانباز را در هیچ دولتی نداشتیم.

وی همچنین درباره مدرک تحصیلی افرادی که استخدام می‌شوند گفته بود: طبق مصوبه، دولت امکان استخدام افراد با مدرک دیپلم وجود ندارد و از طرفی دستور است که همه این عزیزان استخدام شوند، لذا برای افراد با مدرک دیپلم استثنا قائل شده‌اند. چرا که معمولاً در وزارتخانه‌ها پست برای مدرک دیپلم نداریم اما چند مجموعه که معمولاً افراد دیپلم را هم استخدام می‌کنند، قول مساعدت داده‌اند که افراد دیپلم هم استخدام شوند.

 بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران:

«دولـت مکلف است علاوه بـر اجرای ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام نماید

خروج از نسخه موبایل