زمان انتشار آگهی آزمون استخدامی (ویژه فرزندان ایثارگران) اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که قرار است آزمون استخدامی برای جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

جزییات بیشتر شامل زمان ثبت‌نام و شرایط داوطلبان و … در آگهی آزمون که روز نوزده فروردین منتشر می‌شود،‌ اعلام خواهد شد.

متن کامل اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر(موضوع تکلیف بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) که امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت به شرح زیر است:

با توجه به مجوز های صادره و در راستای اجرای بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، آزمون استخدامی برای جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاهها اجرایی برگزار خواهد شد. متقاضیان واجد شرایط بند قانونی مذکور جهت اطلاع از زمان ثبت‌نام به اطلاعیه ای که در روز پنجشنبه موخ ۱۹/۰۱/۱۴۰۰ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد، مراجعه نمایند.

گفتنی‌ست پیش‌تر و در بهمن‌ماه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفته بود: طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند که پایان قانون برنامه ششم یک سال و نیم دیگر است و معمولاً یک سال هم تمدید می‌شود، یعنی حدوداً دو سال دیگر اما مکاتباتی با رییس جمهور انجام داده و از ایشان خواستیم تا پایان دولت این استخدام‌ها اتفاق بیفتد که ایشان نیز دستور استخدام ۱۲ هزار نفر از این عزیزان را صادر کردند و در جلسه‌ای که با معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد دستور استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسال صادر شد که دستور بسیار بزرگی بود و تا به حال سابقه دستور استخدام این میزان فرزند شهید و جانباز را در هیچ دولتی نداشتیم.

وی همچنین درباره مدرک تحصیلی افرادی که استخدام می‌شوند گفته بود: طبق مصوبه، دولت امکان استخدام افراد با مدرک دیپلم وجود ندارد و از طرفی دستور است که همه این عزیزان استخدام شوند، لذا برای افراد با مدرک دیپلم استثنا قائل شده‌اند. چرا که معمولاً در وزارتخانه‌ها پست برای مدرک دیپلم نداریم اما چند مجموعه که معمولاً افراد دیپلم را هم استخدام می‌کنند، قول مساعدت داده‌اند که افراد دیپلم هم استخدام شوند.

 بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران:

«دولـت مکلف است علاوه بـر اجرای ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، تمام فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام نماید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. اگه شهدا نبودند الان شماها اینجا راحت نمینشیتین از عدالت بگین خانمها و آقایون. پس حرف بیجا نزنین.فرزدان شهید هم آزمون میدن همینجور که استخدام نشدن

  2. دراین مملکت چیزی که ارزش ندارد زمندگان هستن همان رزمندگانیکه زمانی امام میگفت من دست انها را میبوسم الان می فهمم که این حرفها فقط تبلیغ بوده و هیچ ارزشی ندارد درین مملکت با هرمدارک عالی که داشته باشی ارزشی ندارد باید بچه آخوند یا بچه سردار یا نماینده یا فامیل این یا ان ایت الله باشی من چه گناهی کردم که سال در جبهه بودم فقط یکبار مجروح وبستری شدم که انهم فقط ۲۰درصد جانبازی گرفتم و هیچ رفاه یا حتی تقدیرنامه ای ازکسی دریافت نکردم فقط هراداره ای میروم بهم میگن خاستی نری منکه نرفتم چطور شده تو هم نمیرفتی واز رفتن خودم پشیمان شدم البته من برای خاک کشور رفتم نه برای دین نه برای حکومت فقط برای خاک و مردمم رفتم همان بهتر که چیزی بهم ندادن حتی کشورهایی مثل امریکا ازکهنه سربازان تقدیر میکند و کمک مادی و معنوی میکند ولی من را از روی تخت بیمارستان بخاطر نداشتن پول عمل بیرونم کردن این هست سزای امثال ما خودم کردم که لعنت بر خودم باد بعلت موج هم خانواده از دست دادم و هم سلامتی و هیچگونه کمکی به مانکردن ودرین سن بالا اجاره نشین هستم .ای کاش من هم کسی بودم .والسلام.

  3. تکلیف فرزندانی که پدرشان در جبهه بودند و اسیب ندیدند چی میشود چهار سال تمام در جبهه حضور داشتند اما هیچ سهمیه ای تعلق نمیگیرد با مدرک دکترا هر ازمونی از استخدامی نبوده که شرکت نکرده باشم مجازنشده فقط،الکی پول ازمون پرداخت میشود و هیچ امتیاز و سهمیه ای تعلق نمیگیرد این عدالت هست آیا ؟

  4. در آن شهری که مردانش عصا از کـور می‌دزدند
    همان شهری که اشـک از چشم، کفن از گور می‌دزدند
    در آن شهری که خنجـر دسته خـود نیز می برد
    همان جایی که پشت از دشنـه خون ریز می‌دزدند
    در آن شهری که مردانش همه لال و زنان کورند
    همان شهـری که از بلبـل، دَم آواز می‌دزدند
    در آن شهری که نفرت را به جای عشق میخواهند
    همان‌جایی که نور از چشـم و عقل از مغز می‌دزدند
    در آن شهری که پروانه به جای شمع می‌سوزد
    همان شهـری که آتـش را ز اشک شمـع می‌دزدند
    در آن شهری که زنده مرده و مرده بُـوَد زنده
    همان جایی که روح از تن و تن از روح می‌دزدند
    در آن شهری که کافر مؤمن و مؤمن شود کافر
    همان جایی که مُهـر از جانماز باز می‌دزدند
    در آن شهری که سگ‌ها معرفت از گربه آمـوزند
    همان شهری که سگ‌ها بـره ‌را از گـرگ می‌دزدند
    در آن شهری که چشم خفتـه از بیـدار بیناتر
    همان جایی که غـم از سینـه غـم ساز می‌دزدند
    من از خوش ‌باوری آنجـا محبت جستجـو کـردم
    در آن شهری که فریاد از دهان باز می‌دزدند.
    یا مهدی جان ظهور نکن که اینجا فقط خود خدا باید ظهور کند.
    #عدالت علی

  5. یعنی اونایی ک درصد ندارن برن حمالی کنن!!!!! فقط چقدر خوبه ک حساب و کتاب ما تو اخرت با شما دست اوستا کریمه ، عدالت بزرگ را اونجا خواهید دید ای کسایی ک ادای عدالت در میارید !!!!!!

  6. سلام گناه پدر من چی بود سه سال بیشتر تو خط مقدم بود اوج جنگ زیر ترکش و گلوله دفاع میکرد شانس آورد هر دفعه مجروح شدنش زیاد نبود الان درصد نداره همه دارن استفاده میکنن من که چندتا کارشناسی دارم هر دفعه آزمون میدم قبول نمیشم و دارم تماشا میکنم که فرزندان دیگر ایثار گرها دارن فقط شغل عوض میکنن،این عدالته اخه

  7. سلام من پدرم ۸ سال و یک روز دز جبهه خط مقدم بود والان فوت شده پس چرا ما استخدام نمیشیم چراااااااا پدرم تو جنگ اسیب دید قلبی تا درثر اون فوت شد جانبازی نگرفت ولی کارت ایثارش بعد فوتش اومد بررسی کنید

  8. خدایا خودت پناه ما باش و به حال ما رحم کن،سوال بزرگی دارم خدایا،ما خیلی خوش شانس بودیم که پدرمان از جنگ سالم بازگشتند یا خیلی بدشانس بودیم که سالم بازگشتند و من جوان بعداز ۶ سال از فارغ التحصیلی وانجام خدمت همچنان جویای شغلم؟عدالتت را شکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا