زندان رجایی‌شهر تعطیل شد

پایگاه خبری اختبار- با تکمیل جابجایی زندانیان حاضر در زندان رجایی‌شهر کرج، این زندان معروف ایران، کاملاً تخلیه و تعطیل شد.

به گزارش اختبار به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‎ای رئیس قوه قضائیه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجایی شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تا روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و تا حال امروز شنبه ۱۴ مرداد تمامی زندانیان ندامتگاه رجایی شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

پس از انتقال و خروج زندانیان از این ندامتگاه، در حال حاضر زندان رجایی شهر که در یکی از بهترین نقاط استان البرز قرار دارد از زندانی تخلیه و تعطیل شده است.

با انتقال زندانیان از رجایی شهر، مرحله بعد جهت انتقال کامل زندان رجایی شهر، پیگیری‌ها و اقدامات از سوی سازمان زندان‌‎ها جهت حصول توافق نهایی با استانداری البرز در حال انجام است.

زندان تحریم‌شده

  در سال ۱۳۹۶ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا زندان رجایی‌شهر را با ادعای «نقض حقوق بشر» مورد تحریم قرار داده بود.

در فروردین ۱۴۰۰ هم اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه با ادعای نقض حقوق بشر سه زندان جمهوری اسلامی ایران از جمله رجایی‌شهر را تحریم کرد.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا در آذر ۱۴۰۱ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چند مقام ایرانی، از جمله الله‌کرم عزیزی، رئیس زندان رجایی‌شهر را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

در سال‌های گذشته زندان رجایی‌شهر با نام «زندان گوهردشت» شناخته می‌شد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا