سؤالات متداول کار با سامانه خودنویس

سؤالات متداول کار با سامانه خودنویس

برای ایجاد و ثبت قرارداد، چه مدارکی نیاز می‌شود؟

برای ایجاد و ثبت قرارداد، نیاز به مدارکی از جمله شناسنامه طرفین قرارداد، سند، کدپستی و قبوض ملک مورد اجاره (در صورت بدهی) می باشد.

چگونه می توان یک قرارداد اجاره ثبت کرد؟

با استفاده از گزینه مدیریت قرارداد یا گزینه ایجاد قرارداد در بخش ابتدایی صفحه اصلی به پنل مدیریت قرارداد منتقل شده و می‌توانید یک قرارداد اجاره رایگان ثبت کنید. برای ایجاد قرارداد اجاره لازم است که اطلاعات ملک مورد اجاره را دراختیار داشته باشید. بعد از ایجاد قرارداد لازم است که حداقل یک شاهد از طرف مؤجر و حداقل یک شاهد از طرف مستأجر، به سامانه معرفی شود. بعد از امضای طرفین قرارداد و امضای شاهدین، قرارداد ثبت نهایی شده و کد رهگیری به صورت خودکار صادر خواهد شد.

چگونه می‌توان یک قرارداد جدید با موبایل، تبلت یا مانیتور های کوچک ایجاد کرد؟

با انتخاب دکمه منو، واقع در بالای سامانه و سپس انتخاب گزینه ایجاد قرارداد وارد صفحه جدیدی خواهید شد و می‌توانید با تکمیل مشخصات مورد نیاز، یک قرارداد جدید ایجاد کنید.

ویرایش اطلاعات کاربری چگونه انجام می‌شود؟

با انتخاب گزینه اطلاعات کاربری در منوی سامانه -واقع در بالای سامانه- وارد صفحه جدیدی خواهید شد و می‌توانید مشخصات اصلی، شناسنامه و تماس خود را ویرایش یا ثبت کنید. توجه داشته باشید که با تکمیل اطلاعات کاربری، مرحله اطلاعات مؤجر (صاحب ملک) یا مستأجر -با توجه به نقش شما در قرارداد- در صفحه ایجاد قرارداد به صورت خودکار تکمیل خواهد شد.

قرارداد های در حال تکمیل، در کدام قسمت از سامانه، قابل مشاهده است؟

با ثبت قرارداد جدید از طریق تکمیل مشخصات ۶ مرحله ایجاد قرارداد یک صفحه جدید به نام قراردادهای در حال تکمیل در سامانه ایجاد خواهد شد که می‌توان از طریق منو سامانه به آن دسترسی داشت.

بیشتر بخوانید:

امکان بازپس‌گیری امضا و لغو قرارداد به چه نحو می‌باشد؟

اختیار یا امکان بازپس‌گیری امضا و لغو قرارداد (خیار مجلس) فقط تا ۱ ساعت از زمان آخرین امضای طرفین قرارداد (به غیر از شاهدین) وجود دارد و پس از اتمام زمان مذکور، این اختیار از طرفین سلب می‌گردد.

چند شاهد باید قرارداد اجاره را امضا نمایند؟

بعد از امضای قرارداد اجاره توسط طرفین قرارداد (مؤجر و مستأجر)، هر کدام از طرفین می‌بایست، حداقل یک شاهد از طرف خود به سامانه معرفی نمایند. زمانی که حداقل یک شاهد از طرف مؤجر (صاحب ملک) و حداقل یک شاهد از طرف مستأجر قرارداد را امضا کنند، کد رهگیری منحصر به فردی برای قرارداد ایجاد خواهد شد و در صفحه مشاهده قرارداد، قابل رؤیت می‌باشد.

در حال حاضر، ایجاد قرارداد برای چه املاکی امکان پذیر می‌باشد؟

در حال حاضر، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ و از یک مالک به یک مستأجر امکان پذیر می‌باشد. بعد از ثبت قرارداد، کد رهگیری قرارداد در اختیار طرفین قرارداد قرار می‌گیرد.

آیا ایجاد قرارداد، دریافت یا استعلام کد رهگیری شامل هزینه می‌باشد؟

تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت یا استعلام کد رهگیری، رایگان می‌باشد.

چه کسی امکان ایجاد قرارداد خواهد داشت؟

برای ایجاد قرارداد، ابتدا باید مؤجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد؛ مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد نماید.

نحوه استعلام کد رهگیری یک قرارداد به چه شکل است؟

از طریق گزینه نارنجی رنگ استعلام کد رهگیری در هدر سایت یا از طریق دکمه آبی رنگ استعلام در بخش ابتدایی صفحه اصلی، به صفحه استعلام کد رهگیری منتقل خواهید شد. برای استعلام، کافیست کد رهگیری و کد ملی یکی از طرفین قرارداد (مؤجر یا مستأجر) را در فیلدهای مربوطه وارد نمایید. در حالت وجود قرارداد مورد نظر، مشاهده قرارداد، در صورت گرفتن تأییدیه از مؤجر یا مستأجر امکان پذیر خواهد بود.

ورود به سامانه خودنویس

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا