شیوه استفاده از سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در کشور، شیوه استفاده از سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی این سازمان برای ارسال و ثبت درخواست‌های داوطلبان را اعلام کرد.

چگونه بدون مراجعه به سازمان سنجش آموزش کشور و یا ارسال مکاتبات از طریق دفاتر پیشخوان و یا پستی درخواستهای خود را ارسال کنیم؟

باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس:http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

الف شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:

۱- تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی با استفاده از برگه کاملا سفید و یا A4 با امضاِ و اثر انگشت داوطلب

۲- مشخص نمودن موضوع و درخواست ( از نوشتن متنهای طولانی خودداری ) نموده و به اصل موضوع اشاره نمایید.

اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

تذکر بسیار مهم: جهت تسریع در امر شناسایی داوطلب و بررسی درج شماره داوطلبی یا پرونده و کد ملی برای داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون الزامی است.

قبل از درج متن درخواست اطلاعات زیر را به ترتیب در بالای درخواست بنویسید:

موضوع درخواست باید در بالای برگه درج شود تاکید می شود جهت تفکیک درخواستها و بررسی سریع تر موضوع درخواست خود را الزاما باید مشخص نمایید

الف: نام و نام خانوادگی

ب: کد ملی

ج: شماره شناسنامه

د: نام پدر

ه: شماره داوطلبی رشته یا گروه آزمایشی مورد نظر

و: شماره پرونده

ی: نام آزمون و مقطعی که در آن شرکت کرده اید

۳- اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس

۴- اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس

۵- ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس

۶- تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده

۷- تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که در نظر دارید ارسال نمایید.

نکته ۱: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود.

از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد اکیدا خودداری فرمایید.

از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری فرمایید

نکته ۲: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته ۳: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواستها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح نمایید.

تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر می باشد.

درخواست با یک موضوع مشخص باید یک بار ثبت شود درخواستهای با موضوع یکسان و تکراری بایگانی می شود بنابراین اکیدا از ثبت درخواستهای تکراری خودداری فرمایید

ب: نحوه اقدام ثبت درخواست:

۱- به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه نموده و بر روی گزینه فرمهای داوظلبین و درخواست، اصلاح، بررسی و گواهی کلیک کنید

۲- بخشهای مشخص شده، شامل: تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد و بعد از آن تصویر ناهمسان را مشخص و انتخاب کنید.

۳- پس از مشاهده عبارت شما ربات نیستید بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید.

۴- در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد و بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمایید .

۵- در این بخش بندهای اجباری را تکمیل و اختیاری را نیز در صورت دارا بودن اطلاعات به انضمام تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست ، تصویر  یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری نمایید .

۶- در  انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه شما یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست شما ارسال می شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است .

ج: روشهای تهیه و نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری

۱- تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه

۲- تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده

۳- تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه

۴- در صورت نداشتن پرینتر میتوانید گزینه پرینت را در مرورگر خود انتخاب و گزینه انتخاب پرینتر رو بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره نمایید

۵- یادداشت نمودن شماره نامه و رهگیری

د: نحوه پیگیری درخواست های ثبت شده

۱- مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org

شیوه استفاده از سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش
شیوه استفاده از سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش

۲- درج کدپیگیری دریافتی

۳- درج سریال نامه دریافتی از سامانه میز خدمت

۴- کلیک بر روی گزینه مشاهده

تذکر: در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی برای اراسال درخواست جهت راهنمایی از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال خود اقدام فرمایید.

و: نکات مهم و ضروری:

این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند می باشد لذا ضرروی است متقاضیان گرامی بهمراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال نمایند.

ضمناً برای دریافت راهنمایی برای آندسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و … از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام نمائید.

 اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواستهای ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. باسلام،من در قسمت ثبت درخواست ها یه نامه با مستندات لازم بارگذاری کردم که بعد از ثبت فقط کد پیگری رو دریافت کردم و شماره سریال نامه رو متاسفانه دریافت نکردم،الان برا پیگری نامه با مشکل مواجه شدم،چطوری میتونم بدون داشتن سریال نامه،نامه م رو پیگری کنم?

  2. با سلام در ازمون کار شناسی ارشد شرکت کردم و ثبت نام کردم اما کارت ازمون برام نیومده به هر جا و هر سایتی هم میرم و زنگ می زنم جواب نمیدن پول ازمونو بم برگردونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا