سن پدر برای معافیت کفالت تنها فرزند پسر از ۶۵ به ۷۰ سال افزایش یافت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد

سن پدر برای معافیت کفالت تنها فرزند پسر از ۶۵ به ۷۰ سال افزایش یافت

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با تاکید بر اینکه در اصل قانون معافیت کفالت پدر تغییری ایجاد نشده، گفت : با توجه به بررسی های اداره بهداشت نیروهای مسلح، کبر سن، ۷۰ سالگی تشخیص داده شده لذا از این پس، مشمولان غیرغایبی که پدرشان به سن ۷۰ سالگی رسیده و تنها فرزند ذکور خانواده هستند، می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید حمید صدرالسادات در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تکذیب انتشار اخبار مربوط به «قوانین جدید معافیت کفالت» از طریق برخی از رسانه ها گفت: هیچ قانون جدیدی در این خصوص وضع نشده بلکه تنها در ضوابط اجرایی برخی از مفاد آن، تغییراتی ایجاده شده است.

وی با تاکید برعدم تغییر قانون «معافیت کفالت پدر نیازمند به مراقبت» گفت: طبق ماده ۴۴ و ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، تنها فرزند ذکور خانواده دارای پدر نیازمند به مراقبت، می تواند از این معافیت بهره مند شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینکه، معافیت کفالت پدربه دو نحو بررسی می شود ، افزود: در برخی موارد مشمول درخواست معافیت کفالت پدر نیازمند مراقبت را می دهد که با ارائه سوابق پزشکی پدر خود و بررسی مدارک مذکور در شورای پزشکی وظیفه عمومی ، رای نهایی توسط هیئت رسیدگی به کفالت صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: دسته دیگر از مشمولان به واسطه کبر سن پدرشان، بدون مراجعه به شورای پزشکی و با داشتن سایر شرایط از جمله نداشتن غیبت و …، می تواند از این معافیت بهره مند شوند.

سردار صدرالسادات با تاکید بر اینکه در اصل قانون معافیت کفالت پدر تغییری ایجاد نشده، گفت : با توجه به بررسی اداره بهداشت نیروهای مسلح ، کبر سن ۷۰ سالگی تشخیص داده شد لذا از این پس، مشمولان غیرغایبی که پدرشان به سن ۷۰ سالگی رسیده و تنها فرزند ذکور خانواده هستند، می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

این مقام مسئول افزود: ابلاغیه مذکور از اول تیرماه اجرایی شده و مشمولانی که تا پایان خردادماه سال جاری برای معافیت کفالت پدر ۶۵ سال تمام ، درخواست خود را  در مراکز پلیس ۱۰+ به ثبت رسانیده اند ، همچنان می توانند از این معافیت بهره مند شوند.

وی در تشریح خبر دیگری، گفت: طبق ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح، مشمولانی که از معافیت ایثارگران و مددجویان استفاده نموده اند در صورت استخدام در نیروهای مسلح و ارائه تائیدیه از این نیرو، کارت معافیت وی به منظور بهره مندی برادر دیگرش، از این امتیاز باطل خواهد شد، بنابراین برادر دوم می تواند از خدمت سربازی معاف شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا یادآور شد: درگذشته، برای ابطال کارت های معافیت کسانی که در نیروهای مسلح استخدام می شدند، این مقررات وجود نداشت.

صدرالسادات تصریح کرد: براساس قانون، کسانی که دارای سابقه ایثارگری (جبهه، جانبازی و اسارت) باشند، به ازای هر ۳۰ ماه جبهه، ۲۵ درصد جانبازی و ۲ سال سابقه اسارت، می توانند یکی از فرزندان خود را معاف کنند، همچنین یکی از مددجویان خانواده هایی که پدر آنها فوت کرده و مادر تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و یا بهزیستی می باشد، می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا