شرط جدید ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری اعلام شد

با توجه به اصلاحیه قانون دیوان عدالت اداری؛

پایگاه خبری اختبار- حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، طی نامه ای لزوم اجرای تبصره ۴ ماده ۱۵ قانون جدید تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری را به کلیه دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در تبصره مذکور مقرر شده است:

در مواردی که اشخاص ذینفع تقاضای انجام امر اداری را از دستگاه های مذکور دارند، ابتدا باید تقاضای خود را به دستگاه مربوطه ارائه دهند و آن دستگاه مکلف است ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر ظرف سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی را (نفیا یا اثباتا) به ذینفع ابلاغ نماید.

عدم پاسخگویی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی، تخلف اداری محسوب می شود.

تصویب این قانون، دستگاه های اجرایی را موظف کرده است به منظور پاسداری از حاکمیت قانون و حفظ حقوق شهروندان، چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی درخواستی از دستگاه های اجرایی در باب حقوق متصوره خود دارند باید در ابتدا به دستگاه اجرایی مربوطه مراجعه نموده و متعاقب آن و بعد از گذشت بازه زمانی مذکور به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند و مضاف بر اینکه قانونگذار ضمانت اجرایی قانونی را هم در صورت عدم ارائه پاسخ برای مامورین مستنکف پیش بینی کرده است.

قانون جدید تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری از ۲۲ خرداد سال جاری اجرایی می گردد و چنانچه دعوایی بدون رعایت تشریفات قانونی مذکور در دیوان عدالت اداری مطرح شود قابلیت رسیدگی نخواهد داشت.

کتاب قانون دیوان عدالت اداری سیاوش هوشیار

کتاب محشای منقح دیوان عدالت اداری سیاوش هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام،
    بنده دو سال که بزنشسیه شدم / اما تازه متوجه شدم که ایثارگران میتوانند ۵ سال مازاد بر بازنشستگکی کار کنند / حالا من چکار باید بکنم که بر گردم سر کار؟؟

  2. دوست عزیز یعنی برای شما درخواست مهمتر و بالاتر یا باارزشتری از این مورد نبود .یعنی خواسته های شما به حد باز بودن یک کتابخانه در عصر پنجشنبه تنزل پیدا کرده.؟

  3. بنده ازبیمه تامین اجتماعی نسبت به نادیده گرفتن رای اداره کار برای اصلاح عنوان شغلی وسختی کار دربارنشستگی شکایت کردم با اینکه رای مشخص است اما دیوان رسیدگی را به تامین اجتماعی ارجاع داده .یعنی چی وقتی تامین اجتماعی تخلف دارد شکایتم را به آنجا ارجاع میدهید این چه مسخره بازی است اگه قراره شما نظر تامین اجتماعی را لحاظ کنید پس اصلا من برای چی شکایت کردم .چرا اصلا جلسات غیر حضوری است برای سرنوشت مردم بدون حضورشان ودفاع ازخود تصمیم ناحق میگیرن به نظرم اسم دیوان عدالت را به دیوان سرکاری تغییر دهید

  4. سلام با توجه به اینکه اصلاحات جدید قانون دیوان عدالت اداری منبع سوالات قوه قضاییه ۱۴۰۲ می باشد لطف کنید و این تغییرات را برای اطلاع شرکت کنندگان در ازمون قرار دهید .
    سپاسگزارم

  5. بنام خدا. از مسولین عزیز و بزرگوار محترم عاجزانه خواهش وتمنا دارم بنا به کنکور وکالت پیش رو و سایر استخدامیای دیگر وقت اداری روز پنج شنبه کتابخانه عمومی شهرستان مراغه واقع در آذربایجان شرقی را کا تا ساعت یک ظهر بازه را تا ساعت ۷.۳۰عصر افزایش بد۶ند.🙇‍♂️🌹✅

  6. از مسولین که روند حل مشکل مردم را طولانی و زمان بر و پیچ در پیچ می کنند تشکر و قدردانی می نماییم یعنی در ۴۴سال گذشته روند حل مشکل مردم اشتباه بوده که مسیر جدیدی را به این پروسه اضافه می کنیم تا مردم بیشتر برای حل مشکلشان صبر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا