طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه

طرح تسری فوق العاده خاص کارمندان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه

متن مصوب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۰/۵/۷)

ماده واحده: فوق العاده خاص موضوع قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران مصوب ۱۳۹۰/۰۲/۰۴ و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۲۷؛  به کارکنان قوه قضاییه، سازمان ها و دستگاه های وابسته به جزء دستگاه‌های فوق‌الذکر به شرح جدول ذیل تسری می یابد.

ردیف

کارکنان مشمول

ضریب فوق‌العاده خاص

۱ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس امتیاز شغل و شاغل × (۳)
۲ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیر دیپلم امتیاز شغل و شاغل × (۲/۵)
۳ مشاغل کارگری با هر مدرک تحصیلی حداقل حقوق سالانه مصوب وزارت کار × (۲)
۴ قضات با هر مدرک تحصیلی شصت درصد فوق‌العاده ویژه مربوطه

تبصره یک: این فوق العاده مستمر بوده و مشمول کسر کسور بازنشستگی می باشد.

تبصره دو: سقف فوق العاده مذکور حداکثر تا (۳) برابر حداقل حقوق سالانه مصوب هیات وزیران (مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری) تعیین می‌شود این سقف با تشخیص و تصویب رییس قوه قضاییه برای (۱۰) درصد از پست های قوه قضاییه و دستگاه های وابسته با توجه به عواملی نظیر  اهمیت؛ حساسیت؛ محل خدمت؛ مناطق محروم؛ پیچیدگی وظایف و مسیولیت ها تا (۴) برابر حداقل حقوق مذکور  قابل افزایش می باشد.

تبصره سه: قوه قضاییه و تمامی سازمان ها و دستگاه های وابسته مکلفند مبالغ ناشی از فوق العاده مذکور را برای نیروهای شرکتی همانند مشاغل کارگری محاسبه و تحت عنوان کمک هزینه رفاهی مسقیماً به حساب آنان واریز نمایند. این پرداخت موجب هیچگونه تغییر در وضعیت بکارگیری نیروهای فوق الذکر و یا ایجاد تعهد استخدامی برای قوه قضاییه ؛ سازمان ها و دستگاه های  وابسته نخواهد بود.

تبصره چهار: قوه قضاییه و سازمان ها و دستگاه های وابسته مکلفند نسبت به اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ اقدام نمایند.

تبصره پنج: افزایش ناشی از اجرای این قانون در حدود اعتبارات مصوب دستگاههای مشمول از ردیف‌های ۱۰۸۰۰۶، ۱۰۸۰۰۹، ۱۰۸۰۱۷، ۱۰۸۱۰۰، ۱۰۸۱۰۸، ۱۰۸۳۰۰، ۱۰۸۵۰۰، ۲۶۸۰۰۰ به شرط عدم ایجاد بار مالی جدید برای دولت و تامین اعتبار قابل پرداخت خواهد بود.

متن اولیه طرح (اعلام وصول شده در جلسه علنی روز ۱۴۰۰/۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی)

ماده واحده: فوق‌العاده خاص موضوع «قانون فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران مصوب ۱۳۹۰/۲/۴) و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب ۱۳۹۱/۱۲/۲۷ به کارکنان اداری قوه قضاییه، سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه به شرح جدول زیر تسری می‌یابد.

ردیف ضریب مدرک تحصیلی
۱ امتیاز شغل و شاغل × ۳ دکترا، ‌فوق لیسانس و لیسانس
۲ امتیاز شغل و شاغل × ۲.۵ فوق دیپلم، دیپلم و زیر دیپلم

تبصره ۱. بودجه مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات قوه قضاییه و دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه تامین خواهد شد و بار مالی جدیدی برای دولت ایجاد نخواهد کرد.

تبصره ۲. قوه قضاییه مکلف است نسبت به اجرای این قانون حداکثر ظرف مدت سه سال اقدام نماید.

تبصره ۳. این فوق‌العاده در شمول ماده ۱۰۶ قانون مدیریت خدمات کشوری قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. نماینده محترم و مردمی که تو رو یچی میگی ولی وقتی سر صحن مجلس نشستی دستت با شیطان رو دکمه خنجر از پشت میلغزه حواستو جمع کن.تو از صدقه سری همین مردمه ک الان اونجا نشستی و برای خودت ماشین و سرمایه و امتیاز مثبت جمع میکنی و میگی تبعیض آشکاره!!!!!!!یک هفته تشریف بیار تو دستگاه قضا و برخوردارو ببین حقوقهارو ببین خودت با پای خودت فرار میکنی!انتظارش میره برای یبارم که شده مردمی وار و بدور از سیاست و دلی دل هزاران نفر رو شاد کنید..بزارید خداپدر بیامرزی پشتتون باشه ن لعن و نفرین

  2. امیدوارم نماینده های مجلس از روی انسانیت رای بدن و بدونن که هزاران نفر انتظار این مهم رو میکشن.آقای نماینده سعی کن نونی که سر سفرت میبری با خون ملت رنگین نکنی..کارمندای اداری قوه قضائیه ضعیفترین افراد از نظر رسیدگی مالی و معیشتی هستن..۴میلیون حقوق برای کسی که دکترا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟زشته به امام حسین (ع)
    آقای نماینده ماه سفره یجور رای بده که خدارو به ماه سفرش قسم ندیم زندگیتون پوچ بشه..دیدار به قیامت نماینده محترم

  3. کار در سیستم های قضایی و تعزیراتی از پر استرس ترین کارهای اداری در ایرانه…اون نماینده مجلس یا اون کسی که جاهای دیگه خدمت کرده یک ماه بره تو دادسرا خدمت کنه بعد نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا