طهرانچی: میزان شهریه دانشگاه آزاد چندان زیاد نیست

پایگاه خبری اختبار- رئیس دانشگاه آزاد گفت: در نظر داریم که وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهیم که فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکتری کمتر شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی درباره شهریه دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد گفت: متوسط شهریه دانشگاه آزاد از مقطع کاردانی تا دکتری، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. بر این اساس، می‌توان گفت متوسط شهریه در دانشگاه آزاد به مرز ۷ میلیون تومان نمی‌رسد اما همین سرانه در دانشگاه‌های دولتی ۵ برابر است.

وی گفت: میزان شهریه دانشگاه آزاد مبلغ چندان زیادی نیست. اگرچه ما نیز تورم را در جامعه احساس می‌کنیم اما اگر دانشجویان مقطع دکتری نرخ شهریه خود را با شهریه یک مهدکودک یا مدرسه غیرانتفاعی مقایسه کنند متوجه می‌شوند که شهریه پرداختی آنها معادل یک سال شهریه یک مهد کودک یا مدرسه غیرانتفاعی است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در نظر داریم که وام‌های بدون بهره طولانی‌مدت به دانشجویان اختصاص دهیم که فشار شهریه بر دانشجویان مقطع دکتری کمتر شود.

وی همچنین در ارتباط با اعتبار بخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در این زمینه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگ است و مشکلی در زمینه اعتباربخشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد نیز مانند سایر دانشگاه‌ها به صورت دوره‌ای و هر ۶ ماه یا یک سال انجام می‌شود. فرایند آموزش در دانشکده‌های پزشکی دانشگاه آزاد بدون اعتباربخشی انجام نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. یک بزی هزاران هزار قوطی داشت، وقتی یک قوطی ازش گرفتن داد و فریاد براورد که فلان . فلان… گفتند مگر تو هزاران هزار قوطی نداری؟ گفت نه… نه زیاد… گرفتی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا