عبدلیان‌پور: تأخیر‌ اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه چیز عجیبی نیست/ پذیرفته‌شدگان آزمون، گزینش خواهند شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه زمان دقیق اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده این مرکز مشخص نیست اظهار داشت: سعی بر این است که در آینده بسیار نزدیک نتایج اعلام شود.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، حسن عبدلیان‌پور در نشست خبری امروز، (۲۲ مردادماه) خود در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: اگر قرار بود فقط مرکز وکلا به تنهایی نتایج را اعلام کند تا کنون این مهم انجام شده بود اما ماده ۵ قانون تسهیل، نظارت بر روند آزمون را به عهده قوه قضائیه گذاشته است و اعضای هیئت برای این منظور حساسیت دارند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه ادامه داد: البته این حساسیتی که نشان داده می‌شود طبیعی است و فقط برای مرکز وکلا نیست. پس از اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده مبنایی گذاشته می‌شود تا تمام آزمون‌هایی که در ماده ۵ قانون تسهیل آمده باید به طریق اعلامی عمل شود، پس حساسیت موجود به این دلیل است که قرار است مبنای آزمون‌های بعدی مرکز وکلا، کانون‌های وکلا، کانون سردفتران، کانون مترجمان و … است.

وی با تأکید بر اینکه همه تلاش ما این است که حقی از کسی تضییع نشود، گفت: تأخیر ایجاد شده به دلیل حساسیت موجود است و با تعامل خوب حل خواهد شد تا حقی از مردم تضییع نشود و سعی می‌کنیم در نزدیک‌ترین زمان نتایج را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید:

عبدلیان‌پور ادامه داد: معاون اول قوه قضائیه در جلسه‌ای اعلام کرد که خواست ریاست دستگاه قضا انجام مرّ قانون است. این یک بحث علمی است و تأخیر‌ بر اساس تفسیر از ماده ۵ قانون تسهیل است و چیز عجیبی نیست.

وی همچنین گفت: ما در مرکز وکلا آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم که بر اساس قانون است و آن را انجام خواهیم داد. طبیعی است افرادی که قرار است درباره جان و مال و ناموس مردم نظر دهند، گزینش شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. من وکیل آینده مسلما از حقوق موکلم برام مهمه چون خودم حقوقم پایمال شده پس بهتر درک می کنم پایمال شدن حق یعنی چه

    1. امید آنکه آن قدر وکیل سریع الوصول وسریع دسترس باشد که گرفتن وکیل دیگر امری لاکچری نباشد وابزار پز دادن بعضی مرفهان بی درد

  2. ۱- چطور همین آقا یکم تیرماه اعلام کرد نتایج ظرف امروز یا فردا اعلام میشه و اونموقع هیچ صحبتی از نظارت بر روند برگزاری نبود . اما دقیقا بعد از صحبت نمایندگان مجلس یهویی یادتون افتاد که قوه قضائیه باید نظارت کنه ؟
    ۲- به کرّات حضرات در ابواب مختلف از مجلس استفسار کردند. چرا توی تمام مسائل ریز و درشت نگفتید مرّ قانون و فقط در همین یک مورد که تفسیر مجلس باب میل شما و جیب از حرام پر شده شما نیست همه تون طرفدار مرّ قانون شدید ؟
    ۳- بد نیست دوستان با یه ضرب ساده مبلغ دریافتی از هر دانشجوی بدبخت رو ضربدر تعداد افراد بدبخت کنن تا بدونن توی هر بار آزمون چه مبلغی و به کجا میره .
    الا لعنه الله علی الظالمین

  3. چیز عجیبی نیست واقعا؟!! آقای عزیز قرار بود دو ماهه نتیجه اعلام بشه الان چند ماه گذشته، این جوانها به اندازه کافی و وحشتناک در کل زندگیشون آسیب خوردن دیگه حق ندارید اینجوری با وقت، انرژی و آرامش جوانها بازی کنید. اولا که برگزاری چنین آزمونی به یکباره و با عنوان آزمون فوق العاده خودش باعث بهم خوردن برنامه درسی شده. ثانیا جواب رو بدید تموم شه بره. ثالثا باید ملاک «تراز» باشه نه نمره خام. چون اگه «نمره خام» باشه با جمع و تفریغ ساده ریاضی متوجه خواهیم شد حتی از قبل از ظرفیت و قانون تسهیل هم کمتر پذیرفته شده خواهیم داشت!! واقعا دست بردارید از اینهمه دورنگی و به گفته نماینده مجلس حداقل ۱۰۵۰۰ نفر رو بنا بر ملاک تراز بردارید تموم شه بره. وسلام.

    1. واقعا فکر میکنی این تعداد نفرات صلاحیت ورود به این شغل رو دارند این تعداد یعنی حدود یک سوم تعداد نفراتی که از طریق کانون وکالت تا بحال وکیل شدند
      عجب از این جماعت که حداقل سواد رو هم ملاک قرار نمیدن برای ورود به حرفه ای که باید از حق دفاع کرد

  4. ۳ماه هست ازمون برگزار شده،بعد میگن تاخیر در اعلام نتایج چیز عجیبی نیست.اینا منتظر کانون هستن تا ببینن بر چه معیاری نتایج کانون اعلام میشه.خوب اگه ابهامی در قانون هست تفسیر به نفع داوطلب را در نظر بگیرین.

  5. نمایندگان محترم مجلس انقلابی ، خواسته ای را به تصویب رسانده اند به لحاظ محتوا و در عمل ورود به حرفه وکالت را بسیار پرپیچ و خم تر نموده، و صحیحتر آن بود که بجآی نام طرح ( تسهیل) ، افزودن ( تشکیلات بیشتر) و در واقع سختتر کردن ورود به این حرفه را نامگذاری مینمودند بسیار نزدیکتر به عمل و قانون مصوب موردنظر میگردید چرا که از یک سو با ابهام در کلمه نمره و امتیاز و تراز ظرفیت سابق را اگر بنا باشد که مفهوم موردنظر همان هیآت نظارتی را که جهت نظارت بر پذیرش و آزمون برگزیده اند در برنامه قرار گیرد ظرفیت سابق را دقیقا یک سوم الی یک پنجم نموده و با اضافه نمودن نظارت هیآتی که خود برگزیده اند و اکنون ابهام موجود در قانون را صدرصد برخلاف خودشان تعبیر مینمایند، آنسوتر از ماجرای نمره و تراز و امتیاز ، تشکیلات و مسئولیت تصمیم گیری در حوزه آزمون و پذیرش و …را نیز افزون بر سابق نموده اند حال صرفا میماند نمایندگان محترم خود نماینده ای را برگزیده و توضیحاتی راجع به مقوله ( سهولت) نهفته در اعماق بسیار دور قانون مصوبشان را که به چه نحو بوده و از کجا میتوان به مفهوم نسبی و یا ظاهر و باطن آن پی برد تا نامگذاری امر ( تسهیل ) را توجیه و معنا نماید….سپاس از آنهمه سهولت و تسهیل نهفته در اعماق بسیار دوردست قانون مصوبتان، که دور و درازی مسافت معنا و مفهوم تا واژه کاربردی در قانون به حدیست که سه ماه است هنوز غافله ای به گستردگی و اهمیت چندین نهاد مهم و شخصیتهای طراز اول هنوز موفق به درنوردیدن آن مسیر پرپیچ و خم اما گویا درعین حال سهل و ساده نگردیده اند ….سپاس

    1. سلام دوستان عزیز آقای عبدلیان پور تازه منصوب شده و اگر تخلفاتی یا هرچیزی هم بوده در گذشته اتفاق افتاده بوده کمی هم انصاف داشته باشید بابت تاخیر پارسال هم همچین مشکلی با مجلس بود

  6. دیوار کانون وکلا از همه کوتاه تر بوده تا جایی که در جلسات آخر تصمیم گیری راهش هم ندادند… که گوششان را بر انتقادات به حق آنها ببندند..!! لیکن کانون سردفتران و نهادهای دیگر این چنین نیستند و اکنون خود ایشان متوجه عمق فاجعه شده اند و محال است تا یک دهم ظرفیتی که کانون عضو گیری کرده در این سال ها را نیز بر بتابند… اگر آن نمایندگان محترم از ساز و کار تعلیم کارآموزان و یا چند مرحله بودن پذیرش بی خبر بودند! این آقایان در کانون سردفتران و قوه قضاییه کاملاً مشرف به این امر هستند که ظرفیت این چنینی برای آموزش کارآموزان وجود ندارد… و به ناچار این قانون یا نسخ یا تصحیح می گردد یا رفته رفته به قانون مطرود تبدیل می شود. ضمناً قانون تسهیل تنها ماده ۵ را تخصیص داده است پس دیگر قواعد جذب کارآموز و نحوه پذیرش آنها کما فی السابق به قوت خود باقی است و اگر نمایندگان محترم طرف دار تسهیل، این قوانین را مطالعه فرمایند متوجه می شوند ، فردی که در آن آزمون تستی قبول شود ممکن است در مرحله گزینش مرکز یا اختبار کانون مردود شود پس این حرف که هر تعداد در آزمون تستی پذیرفته شوند حتماً باید در مراحل دیگر هم پذیرفته شوند نا صحیح و نا ثواب است.

  7. اصلاً لزومی نداره که راجع به کانون وکلا نظر بدی،بزرگوار.
    کدوم قانون؟ ماده ۱۸۷ منسوخ؟؟
    چه گرد و خاکی راه انداخته بود در مورد آزمون موسوم به فوق العاده.
    به قول جناب سعدی:
    هر که تأمل نکند در جواب بیشتر آید سخنش ناصواب
    ضمناً، در زمان اعلام نتایج، ارایه ی پاسخنامه ها فراموش نشود.

  8. خواهشا بگید کی نتایج آموزش پرورش میاد .
    خدارو خوش نمیاد این همه مردم رو سرکار میذارید وامروز وفردا میکنید.باید خونه رو جابجا کنیم ومنتظر جوابیم.
    بخدا مردم نفرین تون میکنند.
    یاد گرفتید به مردم الکی بگید فلان تاریخ…
    خواهشا یه تاریخ دقیق بگید فقط به خودتون فکر نکنید .مردم گرفتارن

  9. اون موقع که عجله کردید واسه ازمون اضافه برگزار کردن باید فکرشو میکردید که شما دارید اولین ازمون قانون تسهیل رو برگزار میکنید و این میشه سنگ بنا.
    بیچاره کاراموزان ۱۴۰۰ که کار پروانه و مراسم تحلیف و شروع دوره شون خورده به این شرایط و همینطور سرگردانن و معطل.

  10. آقا بخدا جذب ۲۱۰۰۰ نفر در یک سال و یه چیزی در این حدود توسط کانون
    دست کم ۳۰۰۰۰تا ۴۰۰۰۰ کار آموز در یکسال فاجعه خواهد بود
    من خودم ۲ساله پشت آزمون وکالتم، با این کار وکالت واقعا اعتبارش از دست میده
    حاضرم بازم پشت آزمون بمونم ولی به یه حرفه به فنا رفته وارد نشم
    خواهش میکنم
    تمنا میکنم
    التماس میکنم
    کمی تامل و تفکر

  11. شایسته است جهت تشویق وارتقائ علمی متقاضیان پروانه وکالت برای افراد دارای مدرک فوق لیسانس حقوق شرکت کننده درآزمون وکالت امتیاز ویژه ای قائل شوید

  12. ” درباره مال و جان و ناموس مردم نظر دهند ؟ ”
    این آقا داره در مورد قضات صحبت میکنه یا وکلا ؟
    افسوس که نان پخته خامان دارند
    اسباب تمام ، ناتمامان دارند
    آنانکه به بندگی نمی ارزیدند
    امروز کنیزان و غلامان دارند
    أَلَا لَعْنَهُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا