عدم دسترسی به سامانه «ساجد» به علت انصراف طرف قرارداد است

یک سال پس از مختل‌شدن سامانه اعلام شد:

پایگاه خبری اختبار- علت از دسترس خارج شدن سامانه ساجد دیوان عدالت اداری اعلام شد.

به گزارش اختبار، حدود سه سال پیش سامانه ساجد ثبت دادخواست دیوان عدالت اداری به نشانی sajed.divan-edalat.ir برای ثبت الکترونیکی دادخواست‌ها بدون نیاز به مراجعه حضوری راه‌اندازی شد.

ثبت دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر، ثبت درخواست رسیدگی به تعارض آرای شعب، ثبت دادخواست اعاده دادرسی، ثبت دادخواست اعتراض ثالث و ثبت دادخواست ورود ثالث و همچنین خدمات مشاهده و پیگیری پرونده و ارسال لوایح و نامه‌ها در این سامانه در دسترس مراجعان بود.

با اینحال از سال گذشته اختلال‌های جدی و طولانی‌مدت در این سامانه ایجاد شد تا اینکه نهایتا در زمستان ۱۴۰۱ این سامانه به کلی از دسترس خارج شد.

در طی این مدت توضیحی درباره چرایی این اتفاق از سوی مسئولان ارائه نشده بود اما روز گذشته (۱۸ آذر) حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره علت عدم دسترسی سامانه ساجد دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: سامانه ساجد در گذشته از نظر طراحی و دسترسی بسیار خوب بود پس از نیمه دوم ۱۴۰۰ متوجه شدم که هنوز مجموعه طرف قرار داد با دیوان عدالت قراردادی منعقد نکرده است و پس از برگزاری جلسات متعدد متاسفانه مجموعه طرف قرار داد مجموعه ما از انعقاد قرارداد جدید صرف نظر کردند.

مظفری افزود: این موضوع به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اطلاع رسانی کردیم و مرکز آمار این سامانه را مورد تأیید قرار نداد و در حال حاضر پرونده‌های مانده را استخراج می‌کنیم و این سامانه برچیده شده است.

بیشتر بخوانید:

سامانه ساعد چیست؟

کتاب قانون دیوان عدالت اداری سیاوش هوشیار

کتاب محشای منقح دیوان عدالت اداری سیاوش هوشیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. حیف… حیف… و صد حیف… سامانه بسیار خوبی بود و بسیار هم براش وقت و هزینه صرف شده بود…
    مدیریت… مدیریت… مدیریت…

  2. به نظرم چیزی غیر از مدیریت ضعیف نمی‌تونه باعث این موضوع شده باشه. چقدر برای ساجد هزینه شد و چقدر برای ایجادش زحمت کشیده شد. ولی به همین راحتی… به توافق نرسیدیم و خداحافظ…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا