غضنفرآبادی: لایحه عفاف و حجاب اعتبار، حیثیت و آبروی مجلس است

پایگاه خبری اختبار- غضنفر آبادی گفت: لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف، اعتبار، حیثیت و آبرویی برای این مجلس است و هرچه زودتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند بر حیثیت خود افزوده است.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس برای رسیدگی به لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل ۸۵ قانون اساسی(بررسی در کمیسیون به جای صحن) به عنوان موافق این درخواست، با تاکید بر اینکه کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است که مقام معظم رهبری فرمودند، گفت: در جنگ ترکیبی که دشمن راه انداخت، اتفاقاتی افتاد و خسارات و  آسیب‌هایی وارد شد که یکی از آنها که همچنان ادامه دارد و برخی از دختران و خانم‌ها بعد از روشن شدن حقیقت و واقعیت، جبهه و نگاه خود را عوض کردند؛ اول به قصد حمایت از فوت یک دختر چنین اقداماتی را انجام دادند و بعد اصلاح کردند اما عده‌ای هنوز واقعیت برایشان روشن نشده و برخی نیز هستند که از بیرون جنگ ترکیبی ادامه دار را طراحی می‌کنند.

نماینده بم تاکید کرد: امروز این لایحه نه در پستو و پنهانی تنظیم شده و نه ۸ نفر آن را تنظیم کردند، بلکه جمع بزرگی از اندیشمندان و عقلای جامعه اسلامی ما آن را تنظیم کردند؛ محور کار نیز این است که قوانین قبلی کفاف مبارزه با این موضوع را نداشت؛ برخی می‌گویند که قانون قبلی خوب بود اما سه قوه به این نتیجه رسیدند که قانون قبلی کفاف کار را نمی‌دهد؛ بر همین اساس نیز قوه قضاییه لایحه خود را به دولت داد و دولت نیر لایحه را در اختیار مجلس قرار داد و مجلس نیز پس از بررسی‌های خود، یک لایحه جامع و کامل و مستحکمی را تدوین کرد.

این نماینده مجلس گفت: دشمن به دنبال آن است که این لایحه به نتیجه‌ای نرسد تا بتواند بر مرکب جهالت خود بتازاند اما هوشمندی نمایندگان در رای‌گیری استمزاجی و موافقت با بررسی این لایحه طبق اصل ۸۵ قانون اساسی نگاه بلند خود را نشان دادند.

عضنفرآبادی عنوان کرد: به عنوان کسی که تا بحال چندین دوره نماینده مجلس بوده‌ام، تا بحال ندیدم که هجمه‌هایی با این وسعت علیه یک لایحه وجود داشته باشد؛ البته دوستان متدین ما که نگاه‌شان با ما متفاوت است و روی یک موضوع اختلاف نظر داریم؛ در این لایحه گفته شده که دخالت پلیس در برخورد با این موضوع به حداقل برسد؛ عده‌ای در این زمینه نگران هستند که اختیارات پلیس کاهش یابد درحالی که اینگونه نیست بلکه شیوه‌ی برخوردی مدبرانه درنظر گرفته شده است.

وی گفت: این لایحه اعتبار، حیثیت و آبرویی برای این مجلس است و هرچه زودتر مجلس این لایحه را به تصویب برساند بر حیثیت خود افزوده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: امروز باید اشک‌های مادران شهیدی را ببینیم که صحنه‌های فجیعی را در جامعه خود می‌بینند و خطاب‌شان به مجلس و مجلسیان است که چرا قوای ۳ گانه کاری انجام نمی‌دهند؛ جواب این اشک‌ها باید امروز داده شود. اصل ۸۵ تصمیم گیری در پستو نیست بلکه قانون است و اتفاقاً اصلی مهم است؛ اگر امروز خدای‌نکرده اصل ۸۵ رای نیاورد باید فاتحه این لایحه را خواند و یک نقص، عیب و کاستی را در کارنامه نمایندگان ثبت کرد.

عضنفرآبادی تاکید کرد: امروز بیش از ۱۵۰۰ پیشنهاد از سوی نمایندگان مطرح شده است و همه پیشنهادات نمایندگان در این لایحه مورد توجه و بازنگری قرار گرفته است؛ همین جناب آقای نوری قزلجه(از مخالفان بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی) بیشترین پیشنهادات را ارایه کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: لایحه در ۲ بخش هم مسائل فرهنگی را مورد توجه قرار داده و هم شیوه‌های مجازات با شیوه‌های بسیار نوین و عقلانی را پیش‌بینی کرده است؛ اتفاقا فکر می‌کنم این لایحه تنها لایحه‌ای است که در طول دوران مجلس ها بیشترین توجه را به خود داشته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به لطف خدا مجلس انقلابی همیشه خود را در روزهای سخت و حساسی نشان داده است و امروز هم از این روزهای مهم مجلس است.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس با بررسی لایحه حجاب طبق اصل ۸۵

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بیش از پنج روز از نشر این خبر گذشته, کمتر از پانصد بازدید داشته, این نشون میده دغدغه ی مردم دغدغه ی مجلس نیست, نگران مردم باشید اگر نگران آبروتون هستید.

    من الله توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا