فراخوان سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲منتشر شد

پایگاه خبری اختبار- ثبت نام و شرکت در جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ از امروز دوم بهمن ماه آغاز شد و تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

به گزارش  اختبار به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

بر این اساس از همه دانشجویان واجد شرایط ایرانی و بین‌الملل دعوت می‌شود ضمن مطالعه دقیق آیین‌نامه و شیوه‌نامه سال ۱۴۰۲، نسبت به ثبت نام و شرکت در جشنواره از تاریخ ۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ اقدام کنند.

متقاضیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند با مراجعه به پایگاه portal.saorg.ir و متقاضیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مراجعه به پایگاه nemooneh.behdasht.gov.ir و تکمیل فرآیند ثبت نام در جشنواره شرکت کنند.

گفتنی است؛ در سال جاری با توجه به اینکه زمان انتخاب دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها پس از جشنواره دانشجوی نمونه است، بند ۴_۲ از ماده ۲ شیوه‌نامه اجرا نخواهد شد.

براساس شیوه نامه اجرایی جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ حداقل و حداکثر امتیازهای لازم برای هر بخش در مقاطع تحصیلی اعلام شده است.

حداقل و حداکثر امتیازهای لازم برای هر بخش در جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲

مقطع تحصیلی آموزش حداکثر پژوهشی حداکثر-حداقل فرهنگی – اجتماعی حداکثر-حداقل فناوری و نوآوری بین المللی حداکثر جمع
کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) ۴۰ ۰-۲۵ ۱۲-۳۰ ۲۵ ۲۵ ۱۴۵
دکترای عمومی حرفه ای، پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی ۳۸ ۱۰-۲۷ ۱۲-۳۰ ۲۵ ۲۵ ۱۴۵
کارشناسی ارشد پیوسته ۳۵ ۸-۳۰ ۱۲-۳۰ ۲۵ ۲۵ ۱۴۵
کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳۰ ۱۲-۴۰ ۷-۲۵ ۲۵ ۲۵ ۱۴۵
دکتری تخصصی ph.d ۱۸ ۲۰-۵۲ ۱۰-۲۰ ۲۵ ۲۵ ۱۴۰
دکتری تخصصی بالینی ۳۵ ۱۰-۳۵ ۱۰-۲۰ ۲۵ ۲۵ ۱۴۰
دکتری تخصصی پیوسته ۴۰ ۱۲-۵۵ ۱۰-۳۰ ۲۵ ۲۵ ۱۷۵

 

براساس این شیوه نامه، امتیازات براساس مقطع تحصیلی و در چارچوب جدول شماره یک محاسبه می‌شود در صورت عدم احراز حداقل امتیازات، متقاضی اجازه ورود به مراحل بعدی را نخواهد داشت مدارک دانشجویان برحسب گروه تخصصی و مقطع تحصیلی بررسی می شود.

ارائه مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کلیه کتب تصنیفی و تألیفی ترجمه و گردآوری ضروری است.

دانشجویان می‌بایست در هر بخش پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی حداقل امتیازات این جدول را بطور جداگانه اخذ کنند.

حداقل امتیاز برای ورود به رقابت در سطح کشور برای دانشجویان مقاطع دکترای عمومی، حرفه‌ای کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای تخصصی پی اچ دی، بالینی و پیوسته حداقل هفتاد و پنج امتیاز، برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداقل هفتاد امتیاز و برای دانشجویان ما مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته حداقل شصت و پنج امتیاز است.

مؤسسات تابعه وزارت علوم در هر یک از مقاطع تحصیلی نفرات اول و دوم حائز شرایط در گروه‌های تخصصی تعریف‌شده در ماده یک را در صورت کسب حد نصاب مفاد بند ۹ماده سه (شصت و پنج امتیاز برای دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، هفتاد امتیاز برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و هفتاد و پنج امتیاز برای دانشجویان مقطع دکترای عمومی، حرفه‌ای کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای تخصصی پی اچ دی؛ بالینی و پیوسته، جهت رقابت در سطح کشور به دبیرخانه وزارت علوم معرفی می‌کنند .

مؤسساتی که در جشنواره دانشجوی نمونه دوره پیشین دانشجوی برگزیده داشته باشند به ازای هر برگزیده کشوری می‌توانند در سال بعد به‌عنوان سهمیه تشویقی افزوده، نفر سوم آن گروه -مقطع را نیز علاوه‌بر نفرات اول و دوم معرفی کنند.

مؤسسات تابعه وزارت بهداشت در هر یک از مقاطع تحصیلی نفرات برتر را در صورت کسب حدنصاب مفاد بند نه ماده و سه (شصت و پنج امتیاز برای دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، هفتاد امتیاز برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و هفتاد و پنج امتیاز برای دانشجویان مقطع دکترای عمومی، حرفه‌ای، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای تخصصی پی اچ دی، بالینی و پیوسته، جهت رقابت در سطح کشور به دبیرخانه وزارت بهداشت معرفی کنند. در بخش دیگری از شیوه نامه مذکور آمده است :

به تولید محتوا در محورهای زیر به تشخیص هیات داوران تا ضریب یک ممیز چهار (۴/۱ ) تعلق می‌گیرد.

  • فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • ترویج حجاب و عفاف
  • ترویج ازدواج دانشجویی تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری
  • جاذبه‌های علمی فرهنگی و تمدنی ایران
  • زندگی مفاخر و استادان ایرانی
  • زبان فارسی
  • معرفی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران
  • جاذبه‌های تحصیل در جمهوری اسلامی ایران
  • زندگی دانشجویی در ایران
  • ترویج طب سنتی ایران

محتوای تولیدی در فضای مجازی باید امیدآفرین و مطابق قوانین و موازین اخلاقی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشد. علاقمندان برای اطلاع کامل از شیوه نامه اجرایی جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ به اینجا و برای دسترسی به آیین نامه جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ به اینجا مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا