فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود

با تصمیم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی؛

فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد

پایگاه خبری اختبار- هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از تسنیم، جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۵ تیرماه) با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

اعضای هیئت امنا در این جلسه به اتفاق آرا تصویب کردند که فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود. بر این اساس، موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسماً به عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.

همچنین اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در این  جلسه تصویب کردند که فرهاد رهبر از امروز به عنوان سرپرست فعالیت خود را در دانشگاه آزاد آغاز کند.

همچنین در این جلسه از زحمات علی‌محمد نوریان در طول دوران سرپرستی‌اش در دانشگاه آزاد قدردانی شد.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ اساسنامه دانشگاه آزاد، «پس از استعفا و یا عزل رئیس دانشگاه هیأت امناء موظف است ضمن تعیین سرپرست برای دانشگاه، طی یک مهلت سه‌ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید». بر این اساس، با توجه به برکناری حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای این دانشگاه در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۶، هیئت امنا تا سوم مردادماه فرصت داشت تا گزینه خود برای تصدی ریاست‌دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، فرهاد رهبر دارای دکترای اقتصاد نظری و نایب‌رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی ایران است و به تازگی به عنوان مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی منصوب شده بود و در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، از فعال‌ترین چهره‌های ستاد ابراهیم رئیسی بود.

رهبر در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ رئیس دانشگاه تهران بود. از اقدامات جنجال‌برانگیز وی در دانشگاه تهران ایجاد گیت‌های امنیتی و مطرح کردن احتمال تعیین یونیفرم برای دانشجویان دانشگاه بود.

او در سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۱ نیز معاون اطلاعات اقتصادی وزارت اطلاعات بود و در دوران ریاستش بر دانشاه تهران، برخی این سابقه امنیتی را در تعارض با فضای آکادمکیک و دانشجویی می‌دانستند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا