قالیباف: لایحه عفاف و حجاب ظرف ۲ ماه آینده تصویب می‌شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس مجلس شورای اسلامی از احتمال تصویب لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در همایش مدیران هیئت‌های جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام به فرایند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس پرداخت و گفت: در حال حاضر نیز قانون حجاب در کشور وجود دارد و کسی نمی‌تواند از بار وظایف و مسئولیت‌های خود به این بهانه که قانون جدید حجاب در حال بررسی است شانه خالی کند.

مجلس به صورت شبانه روزی بر روی لایحه حجاب کار می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه روزی روی این موضوع کار می‌کند.

وی با اشاره به مسئول بودن ۳۲ دستگاه و نهاد در موضوع حجاب گفت: ۳۱ دستگاه که تکالیف قانونی ایجابی در مورد حجاب دارند در این مورد کم کاری کرده اند، اما در عین حال از دیگران مطالبه‌گری می‌کنند.

محمد باقر قالیباف با اشاره به لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب افزود: این لایحه، در عمل لایحه جرم انگاری بود، اما ما در مجلس معتقدیم علاوه بر اینکه هنجارشکنی در مورد حجاب باید جرم انگاری شود، در عین حال موضوعات فرهنگی و هویتی نیز باید پیگیری شود.

تصویب لایحه عفاف و حجاب ظرف ۲ ماه آینده

دکتر قالیباف از افزایش ماده‌های قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده خبر داد و گفت: این لایحه فعلاً در کمیسیون‌های تخصصی در حال بررسی است، اما امیدواریم ظرف دو ماه آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا