نماد سایت پایگاه خبری اختبار

محمدرضا کامیار: احتمال برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ کم است

محمدرضا کامیار: احتمال برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ کم است

محمدرضا کامیار: احتمال برگزاری آزمون وکالت در سال ۱۴۰۰ کم است

پایگاه خبری اختبار- عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز از احتمال برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ در خرداد سال آینده خبر داد.

به گزارش اختبار، محمدرضا کامیار، عضو علی‌البدل هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در یک گزارش صوتی که از جلسه روز ۱۷بهمن این هیات مدیره ارائه داد گفت:دستور اول جلسه امروز، بررسی اساسنامه صندوق تعاون وکلای کانون مرکز بود اما به دلیل طرح موضوع مهم‌تر تحولات نهاد وکالت و به‌ویژه آزمون وکالت ۱۴۰۰، این دستور به جلسه آینده موکول شد.

حل‌وفصل این موضوع به نحوی که بشود در ۲۰ اسفند آزمون را برگزار کرد خیلی ضعیف است

کامیار با اشاره به چالش‌های پیش‌آمده در مسیر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: بر اساس قانون کانون‌ها مکلف هستند هر سال حداقل یک بار آزمون وکالت را برگزار کنند اما به نظر می‌رسد ۴۵ روزی که باقی مانده تا پایان سال برای برگزاری آزمون کافی نباشد و با توجه به مسائلی که بین کانون وکلا و قوه قضاییه وجود دارد، امکان حل‌وفصل این موضوع به نحوی که بشود در ۲۰ اسفند آزمون را برگزار کرد خیلی ضعیف است.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد زودتر از خرداد سال بعد نتوانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم

او با اشاره به سایر موانع برگزاری آزمون وکالت اظهار داشت: موضوع مهم دیگر، بحث شیوع کرونا و پیش‌بینی‌ها درمورد شدت یافتن آن است که احتمالاً باعث محدودیت اجتماعات شود. از آنجا که ماه رمضان هم از ۱۴ فروردین آغاز می‌شود به نظر می‌رسد زودتر از خرداد سال بعد نتوانیم آزمون وکالت را برگزار کنیم.

متن کامل صحبت های وکیل کامیار در خصوص آزمون وکالت، آیین نامه لایحه استقلال، وضعیت کارآموزان ۹۹ را در اینجا بخوانید

گفتنی‌ست در روزهای اخیر برخی دیگر از مدیران نهاد وکالت نیز در اظهارنظرهای شخصی و غیررسمی خود، احتمال برگزاری آزمون وکالت در سال جاری را ضعیف دانسته بودند.

خروج از نسخه موبایل