معاونت حقوقی قوه قضائیه: آزمون وکالت ۱۴۰۰ جمعه ۲۰ اسفند برگزار می شود

پایگاه خبری اختبار- معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه اعلام کرد: آزمون وکالت ۱۴۰۰ در تاریخ اعلام شده قبلی یعنی روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

روابط عمومی معاونت حقوقی و امورمجلس قوه قضائیه، با انتشار خبری در وبسایت این معاونت با تاکید بر برگزاری طبق آیین نامه مورد مناقشه لایحه استقلال کانون وکلا مصوب تیر ۱۴۰۰، اعلام کرد که آزمون وکالت ۱۴۰۰ در تاریخ اعلام شده قبلی از سوی اسکودا یعنی روز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

متن خبر منتشر شده در وبسایت معاونت حقوقی قوه قضائیه به این شرح است:

پیرو مکاتبات پیشین معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون موضوع برگزاری آزمون متقاضیان دریافت پروانه کارآموزی وکالت، آزمون وکالت (۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۰) با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

چالش بر سر آیین نامه اجرایی لایحه استقلال

لازم به توضیح است که کانون های وکلای دادگستری با معاونت حقوقی قوه قضائیه در ماه های اخیر درگیر چالش دامنه داری راجع به اصلاح آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون های وکلا هستند.

در جریان این چالش، قوه قضائیه ۳ آذر ۱۴۰۰ با ارسال نامه ای به سازمان سنجش آموزش کشور معاون حقوقی و امور مجلس این قوه را به عنوان نماینده خود به منظور «هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ و اجرای ماده ۱۶۳ آیین نامه» به سازمان سنجش معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

تاکید اسکودا به برگزاری آزمون در ۲۰ اسفند

چند روز بعد روسای کانون های وکلای دادگستری کشور نشست فوق العاده ای برگزار کردند و پس از این نشست دکتر جعفر کوشا رئیس اسکودا با اعلام تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به عنوان زمان برگزاری آزمون بر عزم جدی اسکودا برای برگزاری آزمون به هر طریق ممکن تاکید کرد و از قوه قضاییه خواست در امر برگزاری آزمون وکالت دخالت نکند.

بیشتر بخوانید:

با این حال علی رغم اعلام اسکودا مبنی بر رفع «برخی موانع» مسیر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ و انتشار آگهی ثبت نام آزمون تا روز دوشنبه ۲۷ دی ماه، این وعده در سکوت خبری عملی نشد و داوطلبان باز هم بلاتکلیف ماندند.

باید دید تکلیف نهایی داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ چه خواهد شد.

حالا با توجه به تاکید معاونت حقوقی قوه قضائیه، بر برگزاری آزمون بر اساس آیین نامه مورد مناقشه، و اصرار کانون های وکلای دادگستری بر غیرقابل اجرا بودن آن، باید دید تکلیف نهایی داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ چه خواهد شد.

معاونت حقوقی قوه قضائیه: آزمون وکالت 1400 جمعه 20 اسفند برگزار می شود
معاونت حقوقی قوه قضائیه: آزمون وکالت ۱۴۰۰ جمعه ۲۰ اسفند برگزار می شود

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. لطفا هیئتی از طالبان افغانستان جهت برطرف نمودن حل مشکلان فیمابین قوه قضائیه و کانون وکالا تشکیل شود تا بچه های مردم از این سردر گمی بیان بیرون ممنون
    نیازی به رفتن نروژ نیست
    تشریف بیارید ایران
    فقط بخودتون بمب نبندین اینا خودشون ی پارچه بمبن
    حالا هم میخواین تشریف بیارین ی مقدار جنس خوب هم بیارین
    قبلا از همکاری آن کشور کمال تشکر داریم
    امضا کلیه داوطلبین بدون تکلیف وکالت

  2. البته اسکودا باید بندی را که اختیار تعیین حق الوکاله را در بخشی از قبول وکالت طی قرارداد فی مابین وکیل و موکل در اختیار وکیل قرار داده که تبدیل به معضلی در رویه های قضایی گردیده و راه را برای یابنده گان حق و حقوق تنگ گردانیده است ونقطه شروع فساد وکالتی و سوء استفاده های کثیری از وکلا گردیده است که میبایست چاره ای اندیشید که اینجانب توانستم با توکل بر ایزد منان روشی یابم که تمام این هم و غم ها و دعاوی و سوء استفاده ها را ریشه کن کند

  3. کار قوه قضاییه رسما قلدر بازیه😕، اخه تو مگه کاره ای هستی که بخوای آزمون برگزار کنی! اگه دواطلب آزمون تو با شرایط مقرر تورو بخواد میاد مشاوران شرکت میکنه.

  4. با سلام
    بهتره اول توافقات را انجام بدهند و بعد اطلاعیه بدهند وقتی کانون توان نداره آگهی نداره نباید موعد مشخص کنه بدون هماهنگی و اگر کانون هم مطابق دستورالعمل اجرایی آئین نامه عمل کند حتما به نفع داوطلبان هست میزان ۶۰درصد از یک درصد برتر هم خیلی نمره ی خوبی هست هیچ کجای دنیا چنین آزمون سختی جهت اخذ پروانه ی کار وجود نداره همه هم میدونن که وکلا در دوره ی کار آموزی اصول و فنون دفاع را یاد میگیرن این فنون و ترفندها در برابر قوه قضائیه مؤثر نیست چون خودش میتونه راسا توسط مرکز وکلا اقدام کنه.

  5. خواهشا قبل اینکه تاریخ مشخص کنید مشکلتون باهم حل کنید بعد تاریخ بگید، تا کی باید داوطلب استرس و نگرانی و بلاتکلیفی رو تحمل کنه؟ وقتی تکلیفتون مشخص نیست هی ۲۰ اسفند ۲۰ اسفند نکنید داوطلب بمونه دوره بکنه دوره نکنه بخونه نخونه بره نره؛قصدتون نه استقلال کانون نه هیچی دیگه فقط و فقط قصدتون آزار مردمه. تو جامعه ای که قاضی مملکت همه کارس هر کار بخواد میکنه استقلال وکیل معنایی نداره خودمون مسخره کردیما.

  6. کانون دلسوز ما داوطلبا نیست این دعواهایی هم که میکنه بخاطر حداقل سن هستش ن حدنصاب یعنی شصت درصد کل..فقط دعا کنیم طرح استقلال مجلس زود تبدیل به قانون شود تا ن قوه و ن کانون حق دخاالت در ازمون را خود از ذینفعان هستند را نداشته باشند قانونی ک اگر اجرا بشود عدالت و استقلال کانون را به ارمغان خواهد اورد ـ

  7. انشاالله ازمون طبق طرح تسهیل برگزار خواهد شد اگهی ثبت نام همزمان با تبدیل ب قانون شدن طرح تسهیل اصلاح و منتشر خواهد شد مهم منابع بود ک منتشر شد انشاالله ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد

  8. کانون نباید قبول کنه این آئین نامه به ضرر شرکت کنندگانه ۶۰% و شرایط سنی و.. داوطلب چرا باید ضرر کنه کانون اینجا باید نشون بده واقعا به فکر دواطلبان و کارآموزانه یا فقط شعار میده نباید زیر بار بره و آزمون با این شرایط برگزار کنه

  9. قوه قضائیه تحت هیچ شرایطی راسا حق برگزاری آزمون رو نداره ، مستند به ماده ۳۸ آیین نامه و ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری

    آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری

    ماده ۳۷- پذیرش کارآموز وکالت با رعایت مقررات قانونی و با احراز صلاحیت‌های لازم به‌صورت رقابتی و سالانه مطابق ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه صورت می‌گیرد؛

    ‌قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری

    ‌ماده ۱- از تاریخ تصویب این قانون کانونهای وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران
    مکلفند حداقل یکبار در سال نسبت به پذیرش متقاضیان‌پروانه کارآموزی وکالت از طریق
    آزمون با آگهی در جراید اقدام نموده …

  10. ۶۰درصد کل خیلی زیاده.حتی کسی ک چند سال هم ازمون داده میترسه..قوه قضائیه اگر بفکر ما بود اینکارو نمیکرد و درصدو کمتر میکرد.اگ اینجور باشه افراد معدودی قبول میشن و ما حالا حالا پشت ازمون.چه گناهی کردیم خدا
    حداقل ازمونو بندازن بعد عید بیشتر بخونیم بااین وضع منک قبول نمیشم

    1. با سلام و عرض ادب و احترام
      به نظر شخص بنده با توجه به کالبد نهاد وکالت که با استقلال در دفاع از حقوق مردم در برابر قضات معنی دار میشود،اگر دوچار خدشه سلیقه ای گردد به یقین همانند درختی که موریانه درونش رخنه کرده و کم کم استقامت خود را از دست داده، روزی بر زمین خواهد خورد که آنوقت گردو غبارش بر چشم مردم فلک زده خواهد رقت،که امید شان در احقاق حق به وکلای کاربلد میباشد که با استقلال کامل حقشان را خواهند ستاند.
      و به یقین قوه قضا نیز اهدافی را دنبال میکند که سود مردم در آن هست و آن جلوگیری از حق الوکاله هایی است که دمار از روزگار مردم درآورده و اسکودا هم ساکت لمیده و چاره ای نمی اندیشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا