مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی نیازمند موافقت ستاد کل نیروهای مسلح است

پایگاه خبری اختبار- وزیر دفاع بر لزوم موافقت ستادکل نیروهای مسلح با مصوبه مجلس درخصوص کاهش مدت خدمت سربازی تاکید کرد.

به گزارش اختبار، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز ۲۱ آبان‌ماه و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق بند (ن) ماده ۱۰۲ لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه و رشد تعالی و توانمند سازی و افزایش مهارت های آنها در طول سالهای اجرای برنامه هفتم توسعه نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۲ ماه و جایگزینی سایر عضویتها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاههای معتبر خارج از کشور که به تأیید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی آموزش حوزه های علمیه می‌رسد اقدام نماید.

تبصره ۱– در راستای سیاست کلان ابلاغی افزایش جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب بالای ۳۰ سال و دارای ۲ فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف می باشند.

تبصره ۲- ادامه تحصیل دانش آموزان مقطع دیپلم و بالاتر و طلاب حوزه های علمیه در خارج از کشور مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز می باشد و دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی آن توسط ستاد کل با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرایی می گردد.

در واکنش به این مصوبه امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در این زمینه مسئولیت با ستاد کل نیروهای مسلح است و باید با این ستاد هماهنگی شود.

سازمان وظیفه عمومی: معافیت یا کاهش خدمت سربازی در دستور کار نیست

وزیر دفاع درحالی تصمیم‌گیری درباره کاهش مدت‌زمان خدمت سربازی را منوط به نظر ستادکل نیروهای مسلح دانست که سازمان وظیفه عمومی هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود هیچ تغییری در قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی از قبیل معافیت جدید یا کاهش مدت خدمت سربازی در دستور کار نیست.

این اطلاعیه پس از آن صادر شد که بعضی نمایندگان از تصویب بند مربوط به کاهش خدمت سربازی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم خبر دادند.

در این اطلاعیه آمده است:

«با توجه به کاهش سه ماهه مدت خدمت دوره ضرورت که اخیرا بر این اساس ابلاغ شده است، هیچ تغییری در قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی از قبیل معافیت جدید یا کاهش مدت خدمت در دستور کار نیست.

تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی پیرامون مقررات خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی فراجا بوده و از کلیه جوانان عزیز تقاضا می شود ضمن عدم توجه به گمانه‌زنی ها و شایعات طرح شده از جانب افراد غیرمسؤول در این حوزه برابر اطلاع‌رسانی رسمی از مراجع ذی صلاح نسبت به برنامه ریزی برای آینده خود و مشارکت در امر تأمین امنیت میهن عزیزمان اقدام کنند.»

بیشتر بخوانید:

جزییات کاهش ۳ ماهه خدمت سربازی

معافیت سربازی برای یکی از اعضای خانواده‌های ساکن جرایز خلیج‌فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. نباشه تحقیق کن کل کشورها جز معدودی اصلا” سربازی ندارن چند کشوری که دارن آن هم اختیاری وموقت البته جز ایران

  2. یعنی چی ؟ مگه ستاد نیرو های مسلح مققن ایران هستن ؟ این چه وضع کشور دارییه که هر کسی راه خودش بده پس مجلس جمع کنین هر ستادی کار خودش انجام بده

  3. سلام آقای وزیر.همانطور خود آگاهی و نظر تمام کارشناسان.جامعه شناسان.مردمشناسان .روانشناسان.ودر راس همه دین مبین اسلام قرآن وپرچمدار آن رهبر انقلاب با خدمت اجباری طاغوت گونه مخالفند نه تنها در امنیت نقش مثبت نداشته بلکه نتیجه عکس خواهد داد ومطمئن باشید خیلی از نارضایتی امروزه مردم مربوط به این مشکل است ما که پدرانمان در راه اسلام دادیم وهیچگاه دست از اسلام بر نمیداریم اما دیگه حاضر نیستیم تک پسران که با کلی درد ورنج گرفتاری وبیماری ۲۴ ماه به سخره وبی احترامی بدون هیچ گونه مزد یا حقوق بسپاریم سپس رهایشان کنی به امان خدا عاجزانه خواستاریم اصلاحی صورت گیرد یا راهای بسته شده معافیت باز کرده یا حداقل حقوق سربازی راچنان افزایش دهید تا انگیزه واختیار فراهم شودو واگر بار مالی ان مطرح است میشود چند برابر ان را زجیب خریداران تامین نمود .عاجزانه وخاضعانه منتظر دستورات اصلاحی خدا پسندانه شما خواهیم بود.مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ …

  4. یک جوان نمیتواند راحت درس بخواند دلیلش سربازی اجباری
    یک جوان نمیتواند کار کند دلیلش سربازی اجباری
    یک جوان نمیتواند به موقع ازدواج کند دلیلش سربازی اجباری
    یک جوان دچار مشکلات روحی روانی میشود دلیلش سربازی اجباری
    و….
    حالا این معضل هارو ضربدر میلیون ها نفر کنید نتیجه اش میشود جامعه امروز که دانشگاه و فرهنگ و اقتصادش دچار بیماری است.

  5. آقا خب کمپینی نظر سنجی چیزی راه بندازید از سرباز ها بپرسید از مردم بپرسید رأی جمع کنید که موافق یک سال شدن مدت خدمت سربازی هستیم

  6. آقا چرا فکری به حال بالای ۴۰ سال دارای فرزند نمیکنید اینا اگر حمایت داشتن حتما خدمت میرفتن یا وقتی ۸ سال غیبت اعلام کردن پرداخت میکردن .این گروه راهشون بن بسته

  7. الان که جنگی درکارنیست …لطفاشرایطی رافراهم کنیدتاجوانان بتوانندسربازی شان رابخرندودنبال کاروزندگی بروند…این به نفع همه هست …من شخصاحاضرم خانه ام رابفروشم تافرزندم سربازی نرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا