معیار ارائه پروانه کارآموزی شهر تهران به قبول‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰: کسب معدل ۱۱/۷۵

پایگاه خبری اختبار- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز معیارهای تقسیم کارآموزان قبولی این کانون در آزمون وکالت ۱۴۰۰ را تعیین کرد.

به گزارش اختبار، «تعیین ظرفیت پذیرش کارآموزان هرشهر به تفکیک» یکی از موارد دستور جلسه روز یکشنبه ۲۰ آذر هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز بود.

بر اساس آنچه فرشید فرحناکیان، عضو هیات مدیره این کانون، در حساب توییتری خود اعلام کرده، ظرفیت جذب کارآموز وکالت شهر تهران در سهمیه عادی برای آزمون ۱۴۰۰ بر اساس کسب معدل حداقل ۷۵/ ۱۱ تعیین گردید.

در مورد ظرفیت سایر شهرهای استان تهران و کلیه شهرهای استان سیستان و بلوچستان، هیئت‌مدیره به هیئت‌رئیسه تفویض اختیار نمود.

در مورد نحوه تقسیم‌بندی ایثارگران نیز مقرر شد برای کلیه فرزندان شهدا حسب تفاضای آن‌ها پروانه کارآموزی وکالت شهر تهران صادر شود.

بیشتر بخوانید:

همچنین نسبت تقسیم تعداد پذیرفته‌شدگان سهمیه ایثارگری در میان شهرهای کانون وکلای مرکز برابر با همان نسبت این تقسیم تعداد پذیرفته‌شدگان سهمیه عادی آزمون ۱۴۰۰ خواهد بود.

گفتنی‌ست در آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ کانون وکلای دادگستری مرکز در سهمیه آزاد ۱۹۳۰ نفر استان تهران در استان تهران و ۴۲ نفر در استان سیستان‌ و بلوچستان پذیرفته شده‌اند.

۳۶۱ نفر در سهمیه ایثارگران استان تهران پذیرفته شده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. مطابق تبصره ۴ ماده ۷ مکرر قانون نسهیل صدور مجوز های کسب و کار *هر گونه* مانع و محدودیت در ارائه پروانه کار از جمله محدودیت و فاصله جغرافیایی “ممنوع است”.

    بنابراین یادآوری و تاکید می شود این قبیل تصمیمات فقط برای دوره “کارآموزی” مصداق خواهد داشت و نه بعد از آن برای اشتغال به کار.

  2. یعنی چه از سهمیه قبل آزمون استفاده میکنن حالا خلاف قانون و در یک تصمیم خلاف عدالت از سهمیه بعد از آزمون هم برخوردار شدن این دیگه واقعا غیرقابل تحمله تبعیض تا کی؟

  3. سلام، واقعا این جدیه الان؟ مطمئنید اشتباه تایپی رخ نداده؟چطور ممکنه؟ تا قبل از تصویب طرح تسهیل ۶۳۰ نفر استان تهران پذیرفته شدن که ۴۴۱ نفر خود شهر تهران قبول شدن! دقت کنید که از ۶۳۰ نفر ۴۴۱ نفر خود تهران قبول شدن! اما الان که ۱۹۳۰ نفر استان تهران پذیرفته شدن اینطوری که شما میگین شاید اونایی که تهران قبول میشن به صد نفر نرسن! من خودم الان با رتبه صد و شصت و خورده ای صحبت میکردم میگفت من میانگینم شده پنجاه در صورتی که اینطور که شما میفرمایید باید میانگین بالای ۵۸/۷۵ داشت تا قبول شد!کانون متوجه هست ما داوطلب ها داریم عمرمون رو میذاریم؟مگر چی خواستیم جز حقمون؟ واقعا منی که رتبه ام حدود ۵۰۰ هست واقعا الان با اونی که شده ۱۹۳۰ فرقی ندارم؟ تنها گناه ما این بود پدرمون جبهه نرفته! من از شما عذر میخوام که نرفته ولی تقصیر من چیه؟ نوشتید خانواده شهدا خود شهر تهرانند! خب عزیزان من شما یک بار در آزمون سهمیه میدید یک بار هم موقع انتخاب شهر؟ من نظرم اینه محبت کنین به خانواده محترم شهدا بگین نیازی نیست امتحان بدهند و هر وقت درخواست کردن پروانه وکالت بدید بهشون! خواهش میکنم درک کنید که ما آدمیم! شما میدونید یه خانم بدون وسیله بخواد مدام از تهران خارج بشه چه خطراتی برایش وجود داره؟ در صورتی که حقش هم این نیست! رتبه لازم طبق معیار سال های پیش به دست اومده! من رتبه ام پونصد وخورده ای شده و واقعا اگر برم اطراف تهران حقم داره پایمال میشه! و یه نکته خیلی خیلی مهم که جای تعجب داره برایم که چطور کانون به اون توجه نداشته اینه که مگر نباید معیار انتخاب شهر با توجه به رتبه باشه نه معدل و درصد؟؟ اینطوری که شما میگید تراز عملا نادیده گرفته شده چرا که ممکنه کسی باشه درصد کمتری زده باشه اما چون تراز بهتری داشته رتبه بهتری به دست آورده اما باید حقش پایمال بشه و رتبه پایین تر از اون بره شهر تهران! از متصدی محترم سایت اختبار تقاضا میکنم این نظر منو بذارن چرا که هیچ جایی برای ما وجود نداره بتونیم حقمون رو فریاد بزنیم!

  4. با ی سرچ و محاسبه ساده می بینید که معدل نفر اول ازمون امسال ۱۶ و معدل رتبه دوازده ۱۴ هست.و فردی با رتبه نزدیک به ۶۰۰ که اتفاقا جز سی درصد برتر هم قرار داره نمیتونه مرکز استان قبول شه و معدلش به معیار اعلامی نمی رسه. سوال من اینه در جامعه اماری که معدل رتبه های برترش فاصله چندانی با عدد اعلامی نداره این عدد چطور براورد شده؟ کار درست اینه که نسبتی از قبول شده ها،مثلا گفته بشه تا رتبه ۱۰۰۰ بتونن مجوز فعالیت در مرکز استان رو داشته باشن نه ابنکه عده معدودی در مرکز و بخش اعظمی از قبول شده ها در شهرستانهای کوچک.واقعا این چه معیاریه؟حالا بماند که چنین فیلتری اصلا برای سهمیه ها در حالی که با معدل بسیار کمتر از ازادها میتونستن قبول شن لحاظ نشده!

  5. این بی منطق ترین تصمیمی هست که کانون اخیرا به لیست تصمیمات عجیبش اضافه کرده.بر این اساس چیزی در حدود ده درصد پذیرفته شدگان برای شهری به بزرگی تهران خواهند بود و حدود نود درصد برای شهرستانها.این در حالیه که همیشه حدود هفتاد درصد پذیرفته شدگان به مرکز استان اختصاص داشتن. کانون نه کسب امتیاز،بلکه نسبتی از پذیرفته شدگان(مثلا تا چهل درصد) رو باید ملاک صدور مجوز در مرکز استان قرار بده. لطفا این پیام رو‌منتشر کنید و در جهت مخالفت با وضع چنین مقررات عجیب و غریبی کمک و اطلاع رسانی کنید.

  6. نظرات را منتشر کنید.این چه وضعی است کانون مرکز درست کرده؟ کانون که باید نماد عدالت و بی طرفی باشد، شده است مرکز رانت و تبعیض!!!! چرا باید فرزندان شهدا حتی اگر نفر آخر شده باشند به راحتی در شهر تهران پروانه بگیرند و دفنر دایر کنند؟؟؟؟ کجای قانون چنین گفته؟ کجا غیر از سهمیه قانونی در آزمون و کنکورها برای آنها سهمیه در انتخاب شهر محل اشتغال در نظر گرفته شده؟

    1. دقیقا حرف شما درسته مگه میشه امسال بجای بیشتر شدن تعداد پذیرفته در تهران چند برابر کمتر از قبل بشه؟کجا همچین منطقی پذیرفته است؟اصلا شهرستانهای کوچک همچین ظرفیتی ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا