مقررات قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران

توسط معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا تشریح شد:

مقررات قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران

تسهیلات این قانون شامل قرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درسصد، رزمندگان با کمتر از ۳۰ ماه جبهه و آزادگان کمتر از ۲۴ ماه آزادگی می شود

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران را تشریح کرد و گفت: این تسهیلات شامل: میزان کسر خدمت فرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درصد جانبازی، رزمندگانی دارای کمتر از ۳۰ ماه سابقه جبهه و آزادگان کمترا ز ۲۴ ماه آزادگی است.

به گزارش سایت اختبار به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «حجت الله واعظی نژاد» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران همانند سال های گذشته در سال ۹۳، به قوت خود اجرا می شود که براساس آن کلیه مشمولان غیرغایب متولد سال ۷۲ و ماقبل که به دلایل قانونی مانند ادامه تحصیل، داشتن معافیت تحصیلی، دریافت معافیت موقت و یا تعویق اعزام، در سال ۹۳ به خدمت اعزام شده اند در شمول این تسهیلات قرار دارند.

وی افزود: این تسهیلات شامل: میزان کسر خدمت فرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درصد جانبازی، رزمندگانی دارای کمتر از ۳۰ ماه سابقه جبهه و آزادگان کمترا ز ۲۴ ماه آزادگی است.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، میزان کسر خدمت فرزندان جانبازان کمتراز ۲۵ درصد را به شرح زیر اعلام کرد: ۵ تا ۱۰ درصد جانبازی معادل ۲ ماه کسر خدمت، ۱۱ تا ۱۵ درصد جانبازی معادل ۴ ماه کسر خدمت، ۱۶ تا ۲۰ درصد جانبازی معادل ۵ ماه کسر خدمت، ۲۱ تا ۲۴ درصد جانبازی معادل ۸ ماه کسر خدمت و به فرزندان جانبازان کمتر از ۵ درصد جانبازی کسر خدمت تعلق نمی گیرد.

سرهنگ واعظی نژاد، همچنین در خصوص میزان کسر خدمت فرزندان رزمندگانی که دارای کمتر از ۳۰ ماه سابقه جبهه و آزادگان کمتر از ۲۴ ماه آزادگی به خبرنگار ما گفت: ۶ تا ۸ ماه سابقه جبهه معادل ۲ ماه کسر خدمت، از ۹ تا ۱۱ ماه سابقه جبهه معادل ۳ ماه کسر خدمت، از ۱۲ تا ۱۴ ماه سابقه جبهه معادل ۴ ماه کسر خدمت، از ۱۵ تا ۱۷ ماه جبهه معادل ۵ ماه کسر خدمت، از ۱۸ تا ۲۰ ماه سابقه جبهه معادل ۶ ماه کسر خدمت، از ۲۱ تا ۲۳ ماه سابقه معادل ۷ ماه کسر خدمت، از ۲۴ تا ۲۶ماه سابقه جبهه معادل ۸ ماه کسر خدمت، از ۲۷ تا ۲۹ سابقه جبهه معادل ۹ ماه کسر خدمت و به فرزندان رزمندگانی که کمتر از ۶ ماه سابقه جبهه دارند کسر خدمت تعلق نمی گیرد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: آزادگانی که مدت اسارت آنها کمتر از ۲۴ ماه باشد به ازای یک سال اسارت ۶ ماه کسر خدمت به فرزندان آنها تعلق می گیرد.

واعظی نژاد یادآور شد: لازم به ذکر است، به ازای هر ۲۵ درصد جانبازی و هر ۲۴ ماه آزادگی و هر ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه یک نفر از فرزندان ایثارگران فوق از خدمت معاف می شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا