منابع پیشنهادی برای مرحله احراز صلاحیت های عمومی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

مصاحبه عقیدتی-سیاسی آزمون فوق العاده مرکز وکلای قوه قضائیه

منابع مرحله احراز صلاحیت عمومی پذیرفته شدگان آزمون کتبی مرکز وکلای قوه قضاییه شامل مباحث عمومی اعتقادی و التزام عملی به احکام و مبانی دین مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت مصاحبه حضوری می‌باشد.

برخلاف سال های گذشته پرسش و پاسخ های شفاهی از پذیرفته شدگان مرحله کتبی تنها شامل مباحث عقیدتی و سیاسی است و شامل مباحث علمی از منابع حقوقی نمی‌شود؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به لزوم آشنایی داوطلبان با نظام جمهوری اسلامی ایران، مرور اصول قانون اساسی نیز مفید باشد.

متن کامل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در قالب یک فایل پی دی اف مناسب مطالعه بر روی گوشی همراه از اینجا دانلود کنید

بازه زمانی برگزاری مرحله احراز صلاحیت عمومی از ۶ بهمن تا ۵ اسفند ۱۴۰۱ است که در اولین مرحله، داوطلبان استان‌های ایلام،‌خوزستان، اردبیل، قم، مرکزی، سمنان و کرمانشاه برای حضور دعوت شده‌اند.

جدول زمانبندی مصاحبه مرکز وکلای قوه قضاییه 1401

هر داوطلب چند روز پیش از تاریخ مصاحبه، پیامکی دریافت می‌کند که زمان و نشانی دقیق محل حضور در آن قید شده است.

از آنجا که مصاحبه جهت احراز عمومی اعتقادی و سیاسی داوطلبان می‌باشد، منابع مشخص و دقیقی برای آمادگی این پرسش و پاسخ شفاهی نیست. هر منبعی که به بالا بردن اطلاعات در زمینه های اعتقادی و سیاسی و مسائل روز بکند، می‌تواند به داوطبان در این مرحله جهت احراز صلاحیت کمک کند.

به طور کلی در گزینش و مصاحبه های عقیدتی و سیاسی مطالب شامل دو دسته ۱) احکام و معارف شرعی ۲) آشنایی سیاسی و مسائل روز می‌شوند.

احکام و معارف شرعی

در مصاحبه های شفاهی برای احکام شرعی مطالعه توضیح المسائل مراجع عظام مفید هستند. برای معارف شرعی هم مطالعه کتب عمومی دانشگاهی معارف و اندیشه اسلامی همراه با تاریخ اسلام بسیار کمک کننده است.

توضیح المسائل مقام معظم رهبری

آشنایی با مسائل سیاسی و روز

مهمترین و اولین مورد برای آشنایی با مسائل سیاسی مطالعه دقیق اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. مطالعه کتب مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم بسیار مفید می‌باشد. در انتها خوانش اخبار مربوط به رویدادهای مهم سیاسی اخیر (مانند ۹ دی) در جهت بالا بردن اطلاعات هنگام مصاحبه کمک کننده است.

دانلود رایگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

در هر گزینش و مصاحبه حضوری علاوه بر داشتن اطلاعات عمومی بالا، داشتن پوشش و رفتار مناسب حین مصاحبه اهمیت بالایی در ارزیابی فرد دارد

معرفی کتاب‌های گزینش و مصاحبه حضوری

کتاب های ویژه مصاحبه حضوری گزینش و استخدامی ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی مباحث مهم و کلیدی مورد نیاز گردآوری کرده اند. این کتب با توجه به اینکه کلیه مطالب مهم و مفید در یک مجلد به اختصار جمع آوری کرده اند، به آمادگی فرد مصاحبه شونده در زمان اندک کمک می‌کنند. هر چند به جهت اختصار شامل کلیه مطالب نمی‌شوند، اما به افزایش اطلاعات برای افرادی که اطلاعات عمومی خوبی ندارند، موثر است.

در زیر تعدادی از این کتب معرفی شده اند.

مشاهده کتب آمادگی مصاحبه و گزینش حضوری

مجموعه آزمون های مصاحبه حضوری

کتاب «مجموعه آزمون های مصاحبه حضوری» به ارائه راهکارهای جهت موفقیت در آزمون ها و گزینشهای حضوری می‌پردازد. همچنین شامل مطالب مفید و کاربردی درباره دفاع مقدس و تشکیلات جمهوری اسلامی ایران و احکام شرعی، نکات قرآنی و معصومین است. در انتهای کتاب نیز اطلاعات سیاسی و اجتماعی، شناخت مسائل روز و تاریخ اسلام و ایران ارائه می‌کند.

کتاب مصاحبه حضوری صادقی

تهیه و مشاهده نمونه صفحات کتاب

راهکارهای موفقیت در مصاحبه حضوری وکالت

کتاب «راهکارهای موفقیت در مصاحبه حضوری وکالت» به صورت بسیار مختصر در قالب پرسش و پاسخ مباحث اعتقادی و سیاسی مفید در ارزیابی حضوری را ارائه کرده است. همچنین در ابتدا موارد مفید قبل مصاحبه حضوری که به مصاحبه شونده کمک می‌کند، ذکر شده است.

راهکار موففیت در مصاحبه حضوری وکالت

تهیه و مشاهده نمونه صفحات کتاب

سفارش منابع مصاحبه حضوری

برای تهیه و خرید اینترنتی کتب ویژه مصاحبه و گزینش حضوری از کتابفروشی حقوقی دادبازار از سراسر کشور (ارسال با پست پیشتاز) میتوانید اقدام کنید:

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۸۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و احترام وتبریک اعیاد شعبانیه
    از تمام برگزارکنندگان مصاحبه مرکز وکلای تهران نهایت تشکر و قدردانی را دارم واقعا به نحو احسن و عالی مصاحبه را برگزار نمودن ،ان شاءالله خداوند توفیق روز افزون به شما دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا