موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات جمعی از محکومان محاکم

پایگاه خبری اختبار- رهبر انقلاب اسلامی به‌ مناسبت عید مبعث، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات جمعی از محکومان محاکم موافقت کردند.

به گزارش اختبار، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به‌ مناسبت عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص)، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه با درخواست رئیس قوه قضاییه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات جمعی از محکومان محاکم موافقت کردند.

در نامه رئیس قوه قضائیه، عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و هشتصد و بیست و هفت نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی درخواست شده بود.

جزئیات عفو مقام معظم رهبری

* از مجموع ۲ هزارو ۸۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۹۹۶ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه‌شدن پرونده و هزارو ۸۳۱ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

*۵۳ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آن‌ها به حبس تغییر کرده است.

* ۲۱ نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ آیین نامه کمیسیون عفو، تخفیف و تبدیل مجازات هستند.

* محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضاییه راسا عفو آن‌ها را درخواست کرده است. مجازات این محکومان نیز غالبا اعدام بوده است.

* در این مرحله ۱۹۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، ۳۵ نفر اتباع بیگانه، ۳۴ نفر محکومان امنیتی و ۳ نفر زیر ۱۸ سال هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام چرا دقیق اعلام نمی‌کنند که به چه اشخاصی عف می‌خورد. من زیر شش ماه هستم تقریبا ۴ماه حبسمو کشیدم والانس رای باز هستم. این عفو شامل منم میشه یا سرکار هستیم. آخه ااین چند نفر عفو چه فایده داره. بجا عفو عمومی که همه دلشاد بشن . این تعداد عف را دا ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا