نایب‌رئیس اسکودا: بخشی از قبول‌شدگان آزمون وکالت صلاحیت علمی لازم را ندارند/ خدا به داد مردم برسد

پایگاه خبری اختبار- نائب رئیس اسکودا با انتقاد از بانیان تصویب قانون تسهیل گفت: بخشی از قبول‌شدگان آزمون وکالت صلاحیت علمی لازم را ندارند.

به گزارش اختبار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، ابراهیم کیانی، نائب رئیس اسکودا در برنامه رادیویی «کاتب» کار مشترک روابط عمومی کانون با رادیو تهران در انتقاد از قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: ابتدا باید تاکید کنم ما قانون را اجرا می‌کنیم بنابراین نقد ما به معنی عدم اجرای قانون نیست. برای مثال پارسال و امسال طبق قانون آزمون را برگزار کردیم.

وی افزود: کانون‌های وکلا و کانون سردفتران و دفتریاران نهادهای حقوقی هستند قاعدتا مسائل مربوط به آنان باید در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی مطرح شود اما برای اولین بار در دنیا یک موضوع حقوقی در کمیسیون رونق و تولید یعنی در یک کمیسیون اقتصادی مطرح شد که حتی رئیس کمیسیون قضائی در صحن علنی به این موضوع اعتراض کرد. قوه قضائیه، کانون‌ها، اساتید دانشگاه، حقوقدانان اعتراض خود را به قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی مطرح کردند و هشدار دادیم این کار را انجام ندهند اما کسی که قرار بود تصویب کند، یک اقتصاد دان بود و نگاه اقتصادی داشت.

کیانی تصریح کرد: کف قبولی آزمون وکالت ۶ هزار و ۸۰۰ است و اگر دانشجویی برگه آزمون را سفید بدهد ۲ هزار و ۸۰۰ تراز به آن داده می‌شود. حالا برای قبولی نیاز به ۴ هزار تراز دیگر دارد یعنی فقط کافیست ۳۰ درصد از سوال‌ها را جواب دهد تا وکیل شود. درحالی که چنین نمره ای حتی در دبیرستان هم مساوی با رد شدن است.

نائب رئیس اسکودا گفت: اجرایی شدن این قانون ضربه‌ای به کانون وکلا یا سردفتران و دفتریاران وارد نمی‌کند بلکه حقوق ملت آسیب می‌بیند. کار وکالت و سردفتری تخصصی است و باید توسط متخصص انجام شود اما عملا شخصی که تخصص ندارد وارد این عرصه می‌شود درحالی که قبلا دانشجویان حقوق به سختی می‌توانستند وارد کانون وکلا شوند. اتفاق بد دیگری که افتاده این است برخی دانشگاه‌های حقوق کنکور را برداشتند و فرد می‌تواند بدون آزمون وارد رشته حقوق شود یعنی نگاه اقتصادی دارند و فقط پول مهم است.

کیانی عنوان کرد: خدا به داد مردم برسد. آنها پیش خودشان می‌گویند طرف وکیل است حتما صلاحیت دارد اما از نظر ما بخشی از این وکلا صلاحیت ندارند. معاون اول قوه قضائیه چند روز پیش گفتند مسئولیت جان، مال و آبرو مردم برعهده کسانی است که صلاحیت علمی ندارند.

بیشتر بخوانید:

تلاش‌های مجلس یازدهم برای سلب اختیار صدور پروانه وکالت از کانون‌های وکلا

اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. در اختبار پایان دوره، هرآنکه صلاحیت علمی ندارد تجدید دوره و یا نهایتا پروانه اش باطل میشود.
    این همه داد و قال برای چی !؟!؟!؟

  2. ازمونیکه استاندارد نیست صلاحیت علمی هم سنجش نمیکنه توانایی برگزاری ندارید بزارین ارگان یا نهاد دیگه ای مثله سازمان سنجش با چارتش برگزار کنه شماها سرموعدم نمیتونید چه خبر از ازمون امسال اینیکه مرداد برگزار شد تعویقی بود ازمون امسال کی هست چرا سکوت کردین؟

  3. شما وامثال شما با ازمونی که سطحش خیلی پایین تر از این ازمونها باشه قبول شدید و الا ادعای بار علمی میکنید؟فقط کافیه سوالات ازمون زمانی که قبول شدید دانلود کنیدو با سوالات الان مقایسه کنید.شعارندید.

  4. عمدٲ امتحان رو سخت گرفتید که بگید اونای که قبول شدن سواد ندارن و به نمایندگان تحمل کنید قانون تسهیل اشتباه بوده و که از حجم وسیع قبول شده بتونید جلوگیری کنید ،و با آیین نامه جلوشون بگیرید ، نقشه میکشید که صدام حسین هم که دشمن ایران بود نمیتونه همچین نقشه ای بکشه و شما دشمن این جوانا هستید بااحساس و زندگی شون بازی میکنید ، به تازگی اومدید آیین نامه رو اصلاح کردید و الان طفل معصوم ها اونوی که قبول شدن تحقیقات محلی و مصاحبه دارن ،فقط فقط باید مجلس انحصار شما رو از بین ببره، کانون شده دکان و منبع در آمد شما ، مسلما راهکار هواشمندانه باید جواب انحصار رو داد .
    به امید شایسته سالاری

  5. شما داشتید یا کمکم یاد گرفتید مگه اپلو میخان هوا کنند چهارتا دادخواست وچند تا بند قانون استدلال است دیگه بقیه اش دست قاضیه

  6. درود

    جناب آقای کیانی سوال اینجاست که آیا طراح سوالات آزمون وکالت در دوره ای که شما پذیرفته شده اید هم بهمین صورت سوال طرح کرده اند و شایسته است که سوالات آزمون دوره خودتان و همچنین نمره اکتسابی را برای عموم افراد جامعه به نمایش بگذارید تا بصورت عادلانه در مورد نظر شما قضاوت صورت پذیرد.

    با سپاس از حسن نگرانی شما

  7. با سلام محضر نایب رییس اسکودا شما درست و بجا می فرمایید اما کانون وکلا میتواند برای چنین افرادی تدابیری را در راستای آموزش تخصصی اتخاذ نموده و صدور پروانه کار را منوط به اتمام دوره آموزش و قبولی در آزمون آن دوره نماید.ولی نمی‌تواند با این صراحت تمام بر قانونی که مرجع قانونگذاری تصویب نموده ایراد وارد کند.

  8. آقای محترم سواد دارن که قبول شدن . نیازی به این تشریفات که شما برگزار میکنید نیست . دانش نامه حقوق از مراکز آموزش عالی کفایت میکند . باید صدور پروانه را از کانون ها بگیرند و خود وزارت علوم پس از فارغ تحصیلی دوره جامع و تکمیلی بر گزار کند و پروانه بدهد نیازی به آزمون های مکرر دیگر نیست
    .

  9. ای کاش ایران نیز مانند اکثر کشورهای مترقی جهان مانند امریکا دادگاه ضدانحصار داشت تا هر نهادی یکه تاز میدان اقتصاد نمیشد.

  10. وقتی ۷۰ درصد از نمره یک در صد اول آزمونی که حدود ۱۰۰ هزار نفر توش شرکت می کنند می شه ۳۰ درصد در هر درس این یعنی خود شما در برگزاری یک آزمون ساده مردود هستید… نه داوطلبان…
    آینه چو روزی بگرفتی به دست…. خود شکن آن روز مشو خودپرست….

  11. اگر قرار بود همه کسانی که قبول می شوند عمه دروس را ۱۰۰٪ بزنند پس خاصیت کانون وکلا چیست؟؟؟؟ این کانون وکلا چه هنری دارد؟؟؟؟ چه آموزشی می دهد؟؟؟؟ هر کس ۱۰۰ بزند وارد کانون شود پس کانونوهنرش چیست؟؟؟ طرح بیست تا سوال؟؟؟؟ در ثانی… شما خودت مگه قانون آیین دادرسی کیفری جدید رو مگه آزمون دادی؟؟؟ ما از کجا بدانیم شما خودت درس خوانده ای؟؟؟؟ قانون مجازات جدید رو مگه شما آزمون دادید؟؟؟؟ خدا به داد مردم برسد از دست خود شما ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا