نایب‌رئیس اسکودا: داوطلبان ایثارگر هم از حداقل و هم از حداکثر شرط سنی معاف هستند

مهلت ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۰ تمدید می‌شود

پایگاه خبری اختبار– نایب رئیس اسکودا از معافیت مشمولان سهمیه ایثارگران و رزمندان از شرط سنی مندرج در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اختبار، بر اساس آنچه در آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ آمده، حداقل و حداکثر سن مجاز داوطلبان برای ثبت‌نام در این آزمون، ۲۴ سال تمام و ۵۰ سال تمام است.

امادر تبصره ۷ بند ۷-۴ این آگهی نیز آمده است: «شرط سنی در خصوص ایثارگران اجرا نخواهد شد.» موضوعی که برای برخی داوطلبان پرسش‌برانگیز بود.

در همین راستا ابراهیم کیانی،‌نایب‌رئیس اسکودا درباره ابهامات موجود درباره شرط سنی ایثارگران به خبرنگار اختبار گفت: در رابطه با این موضوع که آیا عدم محدودیت سنی فقط درباره حداکثر سن است یا هم حداقل و هم حداکثر سن را شامل می‌شود اختلاف‌نظرهایی وجود داشت که نهایتاً در اینباره از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام کردیم و اعلام شد بر اساس ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران این معافیت مطلق بوده و هم حداقل سن و هم حداکثر را شامل می‌شود.

ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران:

قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.

او درباره علت عدم انتشار آگهی تکمیلی آزمون وکالت که قرار بود روز دوشنبه منتشر شود نیز گفت: متن آگهی دیروز برای سازمان سنجش ارسال شده و منتظر انتشار آن از سوی این سازمان هستیم، درعین‌حال آگهی تا ساعاتی دیگر در سایت اسکودا منتشر خواهد شد.

کیانی همچنین اعلام کرد که برای رعایت حقوق داوطلبان برای اولین بار در این آزمون امکان ویرایش حوزه انتخابی نیز فراهم شده تا اگر داوطلبی بر اساس متن اولیه آگهی و با توجه به جدول ظرفیت‌های اعلامی ثبت‌نام کرده، بتواند با توجه به حذف ظرفیت‌ها در قانون تسهیل… کانون انتخابی خود را تغییر بدهد.

بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. روغن ریخته روکه نذر امام زاده نمی کنن، هنر کردی ، اینو که قانونگذار گفته ، مگه شهامت داری غیر از این عمل کنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا