نتایج آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۲ فردا اعلام خواهد شد

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دوره دکتری(نیمه متمرکز) ۹۲ از فردا گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر شده است.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا، با اشاره به منتشر شدن دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون دوره دکتری(نیمه متمرکز) ۹۲ ، گفت: داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی دفترچه را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نتایج این آزمون فردا اعلام می‌شود، اظهار کرد: همچنین داوطلبان مجاز می توانند از روز پنج‌شنبه (۲۹ فروردین) تا اول اردیبهشت نسبت به نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کد) در سایت این سازمان اقدام نمایند.

توکلی تاکید کرد که معدل های مندرج در این کارنامه، بر اساس معدل های اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی و یا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام، به شرح ذیل در این کارنامه درج شده است و لازم است داوطلبان به هنگام شرکت در مصاحبه و همچنین در صورت قبولی اصل مدرکی که نشانگر این معدل باشد را به همراه سایر مدارک ثبت نامی، به مؤسسه محل قبولی خود ارائه کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مجدداً یادآوری می‌کند که به هنگام قبولی در این آزمون، لازم است پذیرفته شدگان عینا اصل مدرکی را که در آن معدل مندرج در این کارنامه را تأیید نماید به همراه سایر مدارک ثبت نامی به مؤسسه محل قبولی خود ارائه نمایند (در صورتی که داوطلب معدل خود را به دلیل اشتباه بودن، بعد از دریافت کارنامه نتایج اولیه اصلاح نکرده باشد). بدیهی است در غیر اینصورت به عنوان داوطلب دارای مغایرت معدل شناخته شده و مطابق ضوابط و مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به تنوع دوره تحصیلی و به منظور اقزایش دقت در انتخاب رشته، در زمان نمایش عناوین رشته های انتخابی پس از درج کدرشته محل ها در سایت اینترنتی، کلیه رشته های انتخاب شده دوره های روزانه به رنگ « مشکی » دوره های نوبت دوم به رنگ «قرمز»، دوره‌های پیام نور به رنگ «آبی»، دوره‌های غیرانتفاعی به رنگ «سبز» و رشته‌های مربوط به پردیس خودگردان دانشگاه ها به رنگ نارنجی نمایش داده خواهد شد.

توکلی خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبان به هر دلیل موفق به دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی نشده باشند، انتخاب رشته آنان در سایت سازمان ثبت نشده و به عبارت دیگر فرآیند انتخاب رشته برای این دسته از داوطلبان انجام نشده است. همچنین داوطلبان توجه داشته باشند که مدت زمان پیش بینی شده برای تکمیل فرم انتخاب رشته ۳۰ دقیقه می باشد. لذا به داوطلبان توصیه م ی شود در تکمیل این فرم نهایت دقت را به عمل آورند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: نظر به اینکه تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکان پذیر نبوده و ضمناً در حیطه وظایف سازمان سنجش آموزش کشور نمی باشد، هیچگونه اقدامی نیز از سوی این سازمان میسر نخواهد بود، لذا به داوطلبان تأکید می‌شود به هنگام انتخاب رشته خود دقت لازم را بعمل آورند.

توکلی افزود: دانشجویان اخراجی، انصرافی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت مجاز به شرکت در آزمون و تحصیل در دانشگاه نمی‌باشند. همچنین سقف سنوات تحصیلی دوره دکتری، حداکثر ۵ سال می باشد و دانشجویانی که طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا