نماد سایت پایگاه خبری اختبار

نماینده مجلس: در قانون تسهیل به‌هیچ‌وجه بحث آزمون شفاهی وجود ندارد

مهدی طغیانی در قانون تسهیل به‌هیچ‌وجه بحث آزمون شفاهی وجود ندارد

مهدی طغیانی در قانون تسهیل به‌هیچ‌وجه بحث آزمون شفاهی وجود ندارد

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس برگزاری آزمون شفاهی برای داوطلبان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه را مغایر با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار دانست.

به گزارش اختبار، مهدی طغیانی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین در مورد نحوه اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار توسط مرکز وکلای قوه قضاییه، گفت: با این قانون صدور مجوز برای وکالت نیز قاعده مند شد و بحث این بود که صدور مجوزها براساس سلیقه و احساس تشخیص کانون و ادارت کل دادگستری و مرکز وکلا صادر نشود بلکه براساس یک قاعده گذاری انجام شود که بحث نمره تراز مد نظر قرار گرفت و هرکسی که درصد مشخص شده از یک درصد بالای تراز نمرات را بیاورد باید به صورت اتومات وارد سیستم شود.

بیشتر بخوانید:

این عضو کمیسیون ویژه جهش تولید همچنین افزود: به هیچ عنوان در قانون مصوب مجلس بحث نمره شفاهی به معنایی که آقایان مطرح می کنند نیامده و فقط نمره کتبی و کارآموزی  آمده است. در کمیسیون های جهش تولید و اصل نود راجع به  عدم اجرای قانون توسط قوه قضاییه بحث شده است و مجلس از ابزارهای قانونی خود برای برخورد با استنکاف از قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار مجلس استفاده می کند. اجازه نمی دهیم به غیر متن مصوب قانون و آزمون وکالت با سازوکار مدنظر قانون، چیزی به نام آزمون شفاهی برای پذیرفته شدگان مطرح شود و قوه قضاییه باید در این رابطه مر قانون مجلس را اجرا کند.

لازم به ذکر است چندی پیش رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفته بود که ما در این مرکز «آزمون شفاهی» نداریم بلکه «گزینش» داریم که بر اساس قانون است و آن را انجام خواهیم داد.

خروج از نسخه موبایل