نماینده مجلس: عده‌ ای فرصت‌طلب به دنبال تعویق کنکور هستند

پایگاه خبری اختبار- عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هیچ راهکار جایگزینی در قبال برگزار نشدن کنکور ۹۹ وجود ندارد، گفت: نباید اسیر تصمیمات پوپولیستی شد.

به گزارش اختبار به نقل از خانه ملت، مهرداد ویس کرمی درباره مسئله تعویق کنکور سراسری، ارشد و دکتری، اظهار کرد: طرح چنین مسئله‌ای ناشی از یک نوع احساسی است و انتخاب گزینه «بدتر» از میان گزینه‌های بد و بدتر  است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که دم از تعویق یا تعلیق کنکور ۹۹ می‌زنند، هیچ راهکار جایگزینی برای ارائه ندارند، افزود: شیوع ویروس کرونا در اواخر شهریور و مهرماه مجددا در کنار سایر ویروس‌ها تشدید می‌شود لذا تأخیر کنکور هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید در این شرایط زندگی را متوقف کرد، گفت: می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک در بین داوطلبان و رعایت فاصله حدود ۱.۵ متر در حوزه‌های برگزاری آزمون، کنکور را برگزار کرد.

ویس کرمی افزود: برخی فرصت طلبان نیز در این میان با ایجاد کمپین‌هایی در فضایی مجازی به دنبال اعمال فشار بر تصمیم‌گیران و دست اندرکاران هستند، لذا نباید حق افرادی که وقت خود را صرف درس خواندن برای شرکت در کنکور کرده‌اند را سلب کرد و اسیر تصمیمات پوپولیستی شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برگزار نشدن کنکور، ورودی یک سال به دانشگاه‌های کشور دچار متوقف می‌شود و این مسئله برنامه دانشگاه‌ها، اساتید و به طور کلی حوزه آموزش عالی را دچار اخلال خواهد کرد.

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۴۳ دیدگاه ها

  1. اگر تقریبا دو میلیون داوطلب جان خودشونو از دست بدن مهم نیست اما تعویق کنکور فرصت طلبانه است؟؟؟؟؟چ چ چ واقعا متاسفم براتون ک جان دو میلــــــــــــــــــــــیون نفر انسان براتون مهم نیست.

  2. شرکت در آزمون اختیاریه
    اگر انقد به فکر جانتون هستین، یه سال دیرتر برید دانشگاه.
    مگه مراکز مذهبی تعطیل شدن؟
    مسئله برگزاری کنکور هم یه دغدغه مردمیه نه دولتی. امور جاری زندگی با رعایت موارد بهداشتی هم‌چنان باید جریان داشته باشه.

  3. سوال اینجاست کنکور هم برگزار بشه با این وضعیت شیوع بیماری،طلفاتی که نتیجه ی بی کفایتی و بی مسئولیتی مسئولین به خانواده ها و داوطلبین وارد میشه به کنار،دانشگاه رو با این شرایط چطور میخوان دایر کنن،؟!

  4. با این اوصاف جمع قابل توجهی از داوطلبین هنگام اعلام نتایج کنکور کنار عکسشون یه ربان مشکی دارن

  5. مگر حفظ جان مردم گناه است؟ فرصت طلب تویی هستی که با هزار دوز و کلک نماینده خود خواسته شده ای

  6. سلام. بنده فرهنگی هستم و دخترم کنکور داره.
    از اینکه کنکور دوباره به تعویق بیفته، به جز اینکه وقت بچه‌ها تلف و انگیزه اونها از بین بره، چیزی عاید کسی نمیشه.
    کسانی که دوست دارند کنکور عقب بیفته خوب میتونند سال بعد امتحان بدهند ولی نباید جلوی بقیه رو بگیرند. چرا باید این فرصت از بین بره.
    در ضمن کرونا معلوم نیست کی از بین بره.

    1. فرهنگی یعنی اینو متوجه نمیشی جان مهمتر از ی آزمونه؟
      اونیکی جونش براش مهمه بشینه تو خونه تا دختر شما آزمون بده؟
      جل الخالق!!!!

  7. اخه بحث فقط رعایت ۱.۵ متر نیست ک وجود افراد ناقل در سر جلسه کافی است ک ویروس رو پخش کنند .. خانواده هامون چ گنا هی کردن
    ۵ ساعت با ماسک واقعا تمرکز رو بهم میزنه .. این مشکل پیش اومده خب جهانیه و اختلالی ام ک گیش بیاره طبیعیه ما نمیتونیم ک بخاطر یکسال اختلال در سیستم اموزشی جان هم وطنامونو بخطر بندازیم… پیشنهادی ک دارم ازمون شب برگزار شه ک هوا خنک تره برا شهرهایی ک گرمه و تو فضای باز و همینطور چند روز برکزار شه کنکور چون واقعا ۵و۶ ساعت ماسک زدن و کنکور دادن تو فضای بسته ب دور از انصافه … وضعیت مگه بد نیست شما مسولین ام یخورده بخودتون سخت بگیرین چی میشه یه فکره اساسی برا ماها و سرنوشت ما کنین نه اینکه بگید همینه ک هست و بیاید با فاصله ۱.۵ متری بشینین و امتحان بدین

  8. سلام همین امروز بهم خبر دادن که دوتا از برادرانم که از من کوچکتر هستند مبتلا به کرونا شدن درصورتی که چند ماه هست در قرنطینه بودن همراه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی الان نگرانی و اضطرابم چند برابر شده چند وقت دیگه هم کنکور دارم چه تضمینی وجود داره که کرونا نگیرم از شما خواهشمندم کنکور رو به تعویق بیندازید بخدا من از استرس شب خواب درست دارم بخدا جان آدمی خیلی مهم تر از دیر برگذار شدن دانشگاه هست لطفا تجدید نظر فرمایید
    تشکر

  9. با سلام
    از جناب آقای ویس کرمی انتظار داشتیم طرف مردم و آنچه دغدغه مردم است باشند!!! گویا ایشان نماینده دولت هستند و دغوغه ایشان را دارند
    شما نماینده مردم هستید و اکثریت نگران سلامتی خود و خانواده هایشان هستند. اکثریت متقاضیان هم درخواست تعویق دارند تا بعد پیک کرونا. حال شما اسمش را پوپولیست بگذارید!!!!!!
    شاید یک ماه دیگر با تمهیدات دولت کمی از این پیک خارج شویم و یا تصمیمات بهتری برای برگزاری آزمون گرفته شود
    اگر منطقتان برگزاری کنکور در شرایط بدتر از اسفند میباشد، خب همان اسفند برگزار میکردید که شرایط مساعدتر بود و این همه ما را در استرس قرار نمیدادید. امروز تلفات کرونا ۲۰۰ نفر بود. فرزند خودتان هم در چنین موقعیتی بود چنین تصمیمی میگرفتید؟
    من یقین دارم نمایندگان محترم دیگری که نماینده واقعی مردم میباشند این موضوع را پیگیری خواهند نمود

  10. یکی نیست به این اقا بگه شما سه روزه ماسک رو اجباری کردین هنوز نمیتونین کنترل کنین همه ماسک بزنن حتی تو جاهایی مثل اتوبوس و …. . بعد میخواین تو این وضعیت که کشته های کرونا به ۲۰۰ رسیده آزمون اونم با این ابعاد برگزار کنین ؟! کارشناسی ، ارشد و… ؟ ” عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با برگزار نشدن کنکور، ورودی یک سال به دانشگاه‌های کشور دچار متوقف می‌شود و این مسئله برنامه دانشگاه‌ها، اساتید و به طور کلی حوزه آموزش عالی را دچار اخلال خواهد کرد.” اصلا گیریم که بشه اتفاقی رخ میده ؟ دانشجو از بهمن بره فرقی میکنه ؟ بهتره بگی نه سیستم آموزشی بلکه ادم های فرصت طلب و راحت طلبی مثل شما دچار مشکل میشند که نمیتونن برنامه طرح کنن و هماهنگی ایجاد کنن بین ارگان های مختلف و ۴ تا کاغذ اضافه و تصمیم درست حسابی بگیرن . هروقت خود همین آقا اومد بشینه ۴ ساعت تو امتحان اونموقع باهم حرف میزنیم . “وی با تأکید بر اینکه نباید در این شرایط زندگی را متوقف کرد، گفت: می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله توزیع ماسک در بین داوطلبان و رعایت فاصله حدود ۱.۵ متر در حوزه‌های برگزاری آزمون، کنکور را برگزار کرد.” شرایط زندگی ؟! خیلی حرف ها بماند . در ضمن برگزاری کنکور تو این شرایط اصلا صحیح نیست ، نگاه به چین و ترکیه نکنین که ترکیه روزانه ۲۰ نفر جمعا کشته میده نه ما که امروز شده ۲۰۰ نفر .

  11. با سلام
    پیشبینی اینکه در مهر ماه و شهریور شمار مبتلایان کرونا افزایش می یابد به این منظور است که بعد از برگزاری کنکور شاهد این افزایش جمعیت هستیم و انتظارش را داریم و از همین حال نه تنها به فکر کاهش مبتلایان در ماه های جاری نیستیم بلکه با برکزاری کنکور و مراسن های دیگر فقط از افزایش ان هراس داریم

  12. سلام.تو رو خدا لطفا پیگیری کنید ما نه پوپولیستیم نه فرصت طلب، فقط نگرانیم. بخدا ما هم ماه‌ها مطالعه کردیم ولی سخت ۴ ساعت با عینک و ماسک و دستکش و استرس اینکه ی وقت کرونا نگیریم امتحان بدهیم. آینده ما بازیچه تصمیمات غلط نباید بشه.

  13. واقعا اف بر این مسئولین که فقط به فکر پول جیبشونن ، اگه سلامتی مردم مهم بود براشون انقد اصرار نمیکردن به برگزاری توی این شرایط ، میترسن پولی که از طریق دانشگاها درمیارن کم شه یا خدای نکرده موسسات کنکورشون نتونن پول دربیارن

  14. بنام خدا
    ضمن خسته نباشید به تمام ملت بزرگوار ایران که سختی و مرارت های بسیار فراوانی را در طول سال های اخیر ناشی از دشمنی صهیونیست ها و بسیاری از دولتمردان امریکا و.. تحمل کرده اند . و در حال حاضر دغدغه کرونا نیز مضاعف شده . بنده نیز از این نماینده عضو کمیسیون آموزش مجلس متاسفم واقعا اگر سخنان منتسب به ایشان باشد در انتخاب اجرای برنامه های تکراری و بی ثمر اداری و دولتی یا حفظ جان مردم بزرگوار ایران کام یک مهمتر جناب آقای نماینده !!!

  15. خدمت آقای ویس کرمی
    سلام و عرض ادب
    مردم از نماینده محترم شورای مجلس انتظار دارند حافظ منافع آنها باشند،نه دغدغه مشکلات دولت.
    موضوع کرونا شوخی بردار نیست. رعایت تمام موارد بهداشتی هم در این شرایط و با این اقلیم متفاوت و در زمان اوج تابستان و اوج گرما و با این سیستم تهویه انجام شدنی نیست .بنده به عنوان داوطلب آزمون دکتری، از کمسیون تخصصی آموزش مجلس تقاضامندم نسبت به جلوگیری از یک فاجعه انسانی در مورد تعویق کنکور ۹۹ تصمیم گیری کنند.

    1. اگه بچه خودش کنکور داشت یه همچین شعری نمیسرایید. نماینده های امسال مجلس یکی از یکی بی عرضه ترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا