هشدار دادستان کل کشور به کانون های وکلا به علت برگزار نکردن آزمون وکالت

پایگاه خبری اختبار- دادستان کل کشور در حاشیه همایش دادستان‌ها نسبت به ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت هشدار داد و  از کانون وکلای دادگستری خواست از اتخاذ مواضع غیرمنطقی اجتناب کنند.

به گزارش اختبار حجت الاسلام و المسلمین منتظری در حاشیه همایش دادستان‌ها که به صورت برخط (ویدئو کنفرانس) برگزار شد در باره برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون، اعلام کرد: انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند

دادستان کل کشور در این همایش و در پاسخ به خبرگزاری صدا و سیما در خصوص ترک فعل کانون وکلا مبنی بر برگزار نکردن آزمون وکالت با وجود صراحت قانون برای برگزاری حداقل یک آزمون در سال گفت: اینکه بگوییم آزمون وکالت را برگزار نمی‌کنیم به معنی آن است که مردم برای دسترسی به وکلا، در محدودیت بیشتری قرار گیرند و این قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی و کانون وکلا باید در چهارچوب قانون کار و صحبت کنند افزود: اینکه ما موضع گیری و لجبازی کنیم، نه به نفع کانون وکلا، نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع مردم است.

مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید زمینه خدمت به مردم را در حد توان فراهم کنیم گفت: مسئولان کانون وکلا باید از این موضع به طور کامل خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: به موجب قانون اگر چنانچه جرائمی در این حوزه انجام شود جزء وظایف دادستان کل است که ورود پیدا کند و انتظار ما این است که مسئولان کانون وکلا بدون وارد شدن ما به موضوع، مقدمات کار را فراهم کنند و هرچه زودتر این آزمون به صورت قانونی انجام شود.

وی گفت: در موقع مقرر و در صورت لزوم به این موضوع به عنوان مدعی العموم ورود خواهیم کرد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. به قول بایدن! هنوز تو چشمت اون ادمی که حتی نشستن و سلام کردن را از روی برگه بهش دیکته میکنن بزرگه؟
    معلوم شد خیلی آزادی.

  2. از مسئولان محترم کانون های وکلا و قوه قضائیه تقاصا می کنیم همانطور که ریاست قوه در دیدار با رییس کانون خوزستان بیان کرده اند تاریخ مشخصی را در اواخر خرداد یا تیر ماه سال ۱۴۰۱ برای برگزاری آزمون وکالت در نظر بگیرند و با تفاهم و همکاری و همیاری این آزمون را در تیر ماه برگزار کنند تا هم مشکلات اداری پیش آمده حل شود و هم داوطلبان با فراغ خاطر بتوانند در آزگون شرکت کنند.
    با سپاس

  3. با سلام، تنها کشوری هستیم که حاکمیت با تمام قوای خود در مقابل یک نهاد مدنی تنها،صف آرایی کرده است.

    1. بنده میخام بدونم چه صف ارایی نه اینکه تموم نهادهای مدنی ملزم به تبعیت از قانون هستند کانون وکلا که یک مستثنی نیست وقتی که ایین نامه جدید استقلال وکلا به تصویب رسیده همه باید تابع قانون باشن من نمیدونم چه دستی در پشت پرده این نهاد هست که نمیخاد طرح تسهیل صدور مجوز کسب کار در مورد این نهاد به اجرا در بیاد باید انحصار طلبی تو تموم حوزه ها نه فقط نهاد وکالت شکسته بشه نه اینکه دعواهای بین کانون وکلا ومعاونت حقوقی باعث ضربه رو ح و روان داوطلب های ازمون بشه

    2. هر کی میخاد گزینش بده بره کانون وکلای قوه قضاییه . ما میخاییم ازاد باشیم ازادی رو به قول بایدن مفت بدست نمیارن باید صبور بود هر وقت خواستید ازمون برگزار کنید

  4. سلام ای کاش اگر وزارت اقتصاد یا مجلس محترم یا دادستان محترم ودستگاه عدلیه اگر می‌خواهند دانش آموخته های حقوق مشغول کار شوند در کشور قریب صد هزار بنگاه معاملات ملکی وجود داره که متصدیان آنها بجز شاید سه درصد شاید لیسانس حقوق داشته باشند اعلام کنند که بنگاه داران معاملات ملکی وخودرو باید لیسانس حقوق داشته باشند تا اینهمه پرونده از طریق معاملات ناسالم بعلت عدم سواد حقوقی بنگاه داران ملک وخودرو به دستگاه قضایی گسیل نشود وکل لیسانس حقوق به یکباره مشغول می‌شوند حتی لیسانس حقوق برای دستگاه قضا برای قضاوت وسردفتری ووکالت کم میارن ناچار میشن دانشکده های حقوق را زیاد کنند لذا هدف استقلال کانونهای وکلاست تا وکیل مقتدر و مستقل نباشد وتحت سیطره قوه قضاییه باشد و دفاع از حقوق مظلوم با اقتدار صورت نگیرد وتعداد وکیل هر حوزه را قوه قضاییه هر سال به کانونهای وکلا در هر حوزه قضایی اعلام می‌کنه چه تعداد وکیل بگیره و دست کانون وکلا نیست لذا اینکه کانون خودش تعداد محدود میگیره عوام فریبی هست

  5. از مسولان محترم قوه قضاییه خواهشمندم این مافیای کانون وکلا رو برچینند عده ای سالیان دراز هست که در این کانون خود می برند و خود می دوزند و با سنگ اندازی در مقابل فارغ‌التحصیلان رشته حقوق و اعمال محدودیت های من درآوردی سد راه آنان میشوند

  6. حق با کانونه…. استقلال‌کانونو بگیرن‌فردا همینجوری پروانه‌باطل میکنن…وضمنا‌ دلخوش نباشید به اینکه قراره همینجوری وکیل اضافه کنن.فرداانقدگزینش وتبصره میارن‌ نهایتش اگه سالی ۵۰۰۰ وکیل میگیرن میشه۵۰۰۵نفر..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا