واکنش رئیس اسکودا به ادعای معافیت سربازی برای فارغ‌التحصیلان حقوق

شهبازی‌نیا:

اگر ستاد کل نیروهای مسلح بپذیرد، ما مشکلی نداریم

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، گفت: سیاست‌گذاری در رابطه با معافیت‌های خدمت سربازی بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح است و کانون‌های وکلا موضع خاصی نسبت به این موضوع ندارند.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، مرتضی شهبازی نیا در رابطه با مطرح شدن «معافیت فارغ التحصیلان رشته حقوق از خدمت سربازی بر اساس طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت»، اظهار کرد: معمولاً سیاست‌گذاری نظام وظیفه برعهده ستاد کل نیروهای مسلح است و بعید می‌دانم بدون نظر ستاد کل نیروهای مسلح چنین چیزی امکان پذیر باشد. از نظر نهاد وکالت و کانون‌های وکلا اگر این موضوع در مجلس تصویب شود و ستاد کل نیروهای مسلح موافق باشند ما با این موضوع مشکلی نداریم.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، عنوان کرد: طرح این موضوع پیشنهاد اسکودا نبوده است. اما این موضوع تا قبل از سال ۹۰ به این شکل بود که افراد با معافیت تحصیلی می‌توانستند در آزمون وکالت شرکت کنند کانون‌ها هم با نگاه مساعدت کمک می‌کردند این افراد هم شرکت کنند، اما در سال ۹۰ قانون نظام وظیفه اصلاح شد و در ماده ۱۰ این قانون گفته شد که با انواع معافیت‌ها و وضعیت‌های خاص نظام وظیفه هر کسی چه کاری می‌تواند انجام دهد و این موضوع را آیین نامه‌ای مشخص خواهد کرد که به تصویب نیروهای مسلح رسیده باشد.

وی خاطرنشان کرد: این آیین نامه در سال ۹۲ تصویب شد و در آن مشخص شد که برای دریافت پروانه وکالت حتما فرد باید کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم داشته باشد و بنابراین افراد با انواع معافیت‌های موقت و در صورت عدم اتمام دوران خدمت سربازی خود نمی‌توانند پروانه وکالت دریافت کنند. بنابراین سیاست‌گذاری این موضوع با ستاد کل نیروهای مسلح است و کانون‌های وکلا موضع خاصی نسبت به این موضوع ندارند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    آمار شرکت کنندگان آزمون وکالت رو به تفکیک کانونها اعلام نمی‌کنید؟
    والا اگر با انگشت هم میشمردین تا حالا صد بار شمرده بودین و اعلام کرده بودین

  2. اقای شهبازی نیا میخوان همه رو راضی نگه دارن…
    من توقع داشتم حتی اگر ستاد کل هم قبول کنه دکتر شهبازی نیا قبول نکنن…
    اقای شهبازی نیا شما و دست اندر کاران یه فکری به حال من فارغ التحصیل و خدمت کرده و بیکار که دیگه روی نگاه کردن به صورت خانواده رو ندارم بکنید … بعد بگید من مخالفتی ندارم!… شما باید سردمدار مخالفت ها باشید… اگر چنین طرحی بیاد که همین الانش دانشجو ها هم تغییر رشته میدن میرن حقوق چه برسه به محصلان دبیرستانی!!
    همین الان میگید برای وکیل پرونده نیست و این وضع آزمون وکالته که مردم مدت ها پشتش میمونن! وای به روزی که بخواید فارغ التحصیلای حقوق رو معاف هم بکیند … والا من که خدمت رفتم حاضرم با حقوق خیلی معمولی برم همونجایی که خدمت میکردم اما جای لباس وظیفه در لباس کادر و حقوق بگیر باشم… چرا شما میگید مخالفتی ندارید؟ نکنه بازار وکالت دوباره شده مثل قبل که طرف با یکی دو سال وکالت کردن میلیاردر میشد و ما بی خبریم؟؟ والا قصد ما از قبولی وکالت هم فقط اینه که جلو دو نفر بگیم کار داریم و اینقدر از بیکار بودن خجالت زده نباشیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا