پاسخ نایب‌رئیس اسکودا به پرسش‌های داوطلبان آزمون وکالت ۱۴۰۰ + ویدئو

پایگاه خبری اختبار– نائب رئیس اسکودا در لایوی اینستاگرامی از برگزاری دومین آزمون وکالت کانون های وکلا در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اختبار ابراهیم کیانی نائب رئیس اسکودا شب گذشته (۸ خرداد ۱۴۰۱) به سوالات و ابهامات مطرح شده در خصوص نوبت اول آزمون وکالت کانون وکلا پاسخ داد.

ابراهیم کیانی در این لایو اینستاگرانی در خصوص شرایط سنی و بسته های تشویقی آزمون وکالت ۱۴۰۱ (معوق ۱۴۰۰) صحبت کرد و از برگزاری قطعی دومین نوبت آزمون وکالت ۱۴۰۱ در نیمه دوم سال خبر داد.

حداقل ۲۴ سال سن برای سهمیه آزاد

کیانی پیرامون شرایط سنی مطرح شده در آزمون وکالت گفت: در خصوص سن ما قوانین متعددی در رابطه با سن داریم. در خصوص بحث سهمیه آزاد عزیزانی که باییستی امتحان دهند باید در زمان ثبت نام حداقل ۲۴ سال سن را داشته باشند همراه با شرایطی که در دفترچه ذکر شده است در حداکثر سن طبق ماده ۱۵ قانون صندوق حمایت پیش بینی شده است که در شهر تهران ۴۰ سال و در باقی شهر ها ۵۰ سال هست.

نحوه ثبت نام داوطلبان بیشتر از ۴۰ سال در استان تهران

 وی افزود: یکی دیگر از سوالات این است که آیا کسی که ۴۰ سال دارد می‌تواند برای تهران ثبت نام کند؟ بله این افراد می‌توانند تهران را انتخاب کنند اما به صراحت قانون دوران کارآموزی‌شان را باید در استان دیگری سپری کند. بنابراین امکان ثبت نام بالای ۴۰ سال وجود دارد و اگر هم خطایی در سامانه ثبت نام وجود دارد، باید از سوی سایت سازمان سنجش رفع شود.

در خصوص ایثارگران محدودیت سن وجود ندارد

نائب رئیس اسکودا درباره شرط سنی داوطلبان سهمیه ایثارگران گفت: در خصوص ایثارگران محدودیت سنی وجود ندارد چه در حداقل چه در حداکثر. در آگهی تکمیلی به صراحت اعلام کرده ایم که محدودیتی وجود ندارد. ما مجری قانون هستیم و قانون گذار این محدودیت را برداشته است پس اتحادیه و کانون ها نمی توانند خلاف قانون عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

احتساب کارآموزی قبلی برای کارآموزانی که در آزمون ۱۴۰۰ قبول شوند

کیانی در بحث بسته های تشویقی عنوان کرد: تا الان اشخاصی که کارآموز وکالت بودند نمی توانسته اند با امتحان دادن کارآموزی خودشان را احتساب کنند. به عنوان مثال اگر شخصی در شیراز ثبت نام کرده است و تمایل دارد در کانون مرکز امتحان بدهد، ما کارآموزی اش را احتساب نمی کردیم. اما در امسال طبق بسته تشویقی کارآموزانی که الان مشغول به فعالیت هستند و قصد دارند در کانون دیگری امتحان بدهند، این امکان برایشان فراهم است و کارآموزیشان محاسبه خواهد شد. به عنوان مثال شخصی در شیراز کارآموزی انجام میدهد و الان میخواهد در کانون یزد امتحان بدهد، این امکان برایش فراهم است و کارآموزی اش احتساب می شود.

پذیرفته‌شدگان آزمون ۱۴۰۰ شهر محل اشتغال را بعد از اختبار انتخاب می‌کنند

وی درخصوص بسته تشویقی دوم یا کسب ۸۰ درصد نمره آزمون اعلام کرد: در اغلب کانون ها کارآموزان بعد از اختبار محل کار و تاسیس دفتر را مشخص می کنند. اما الان چون ظرفیت برداشته شده و کلاً علمی است؛ اگر شخص بتواند ۸۰ درصد نمره را بدست بیاورد حتی اگر بعد از اختبار نمره حد نصاب مرکز استان را در اختبار کسب نکرده باشد، می تواند مرکز استان را به عنوان محل فعالیت و تاسیس دفتر انتخاب کند و این منافاتی با شرایط قبل ندارد و بعد از اختبار نیز عزیزان خواهند توانستند مرکز استان را به عنوان محل فعالیت خود انتخاب کنند.

داوطلبان نگران اختبار نباشند

کیانی در واکنش به برخی ادعاها درباره تصمیم کانون‌ها برای سخت‌تر کردن آزمون اختبار نیز شدن گفت: یکی از مسائلی که به داوطلبان استرس می‌دهند این است که بعد از پذیرفته شدن قرار است در امتحان اختبار اتفاقات عجیبی رخ دهد. اصلا به این شکل نیست، عزیزانی که پذیرفته می‌شوند و به کانون راه می‌یابند، سرمایه های کانون وکلا هستند. کسانی که توانسته اند در آزمون ورودی پذیرفته شوند و ۱۸ ماه کارآموزی را طی کنند، قطعا در اختبار هم پذیرفته خواهند شد

اساتید دانشگاه و اساتید طراز اول طراح سوالات خواهند بود

نائب رئیس اسکودا درخصوص سطح سوالات آزمون ۱۴۰۰ گفت: آرمون مثل همیشه خواهد بود و اساتید دانشگاه و اساتید طراز اول طراح سوالات خواهند بود.د.

آزمون دوم قطعا در نیمه دوم برگز ار خواهد شد

 کیانی در پایان از قطعی بودن برگزاری امتحان در نوبت دوم سال خبر داد و گفت: ما قطعا امسال دو آزمون خواهیم داشت یکی در ۳۰ تیر و آزمون دوم در نیمه دوم که آزمون دوم قطعا در نیمه دوم برگز ار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۲ دیدگاه ها

  1. هیچ محدودیت جغرافیایی یا سنی وجود ندارد و ۸۰ در صد از نمره کل هم یک موضوع من در آوردی از سوی نایب رییس است…
    به نظرم شاید لازم باشه هیات مدیره کانون ها که از محل مردودی داوطلبان رقبایشان حذف می شدند و از محل انتقالی، پول های بی حساب و کتاب به جیب کانون ها می رفت یک دوره مشاوره بروند تا از استرس تصویب قانون تسهیل رهایی پیدا کنند… !!! و این اطلاعات غلط و من در آوردی را به خورد ملت ندهند… شما دوست عزیز ۷۰ در صد از نمره یک درصد اول ِآزمون را بیاورید قبول هستید و در شهر تهران می توانید دفتر کار بزنید. نگران نباشید.

  2. خیالتون راحت بازم مثله همیشه سوالات اینقدر سخت میدن همه رد بشن اون هشتاد درصدم خودشونم نمیتونن بزنن سالا قبل نگاه کنید فقط دو سه نفر بودن بعدشم بزنن که چی شه؟ازمون مرکزم که هفت خانه خیلیا از این رشته هم شروع کردن مهاجرت بخصوص ترکیه که بدون ازمون میتونید راحت وکیل شین فقط باید دوره کاراموزی بگذرونید

  3. یکی از روش های جدید سانسور این است که نظر را منتشر نکنیم تا نظرات دیگر اضافه شود… بعد که ده کامنت اومد بالای کامنت اول آن وقت همه نظرات را با هم منتشر کنیم تا مخاطبین دیگر حوصله نکنند آن کامنت اول اون پایین پایین را ببینند یا بخوانند… جالب این جاست که کامنت اولش منتشر شد… بعد حذف شد… بعد با ده تا کامنت بالاش دو باره منتشر شد… این روش های سانسور واقعاً جدید هستند و صد البته توهین به شعور مخاطب محسوب می شود… به امید روزی کهدست از این بازی های بچگانه بر داریم و به فکر شفافیت و صداقت و آبادانی کشورمان باشیم…

  4. طبق قانون تسهیل (تبصره ۴ ماده ۷ مکرر) نه محدودیت سنی وجود دارد و نه محدودیت جغرافیایی… جناب کیانی بر اساس قوانین منسوخه توضیحات ارائه دادند… “حد نصاب مرکز استان در آزمون اختبار” چه صیغه ای است؟؟؟؟!!!!!!!!
    لطفاً ذهن داوطلبان را گمراه نفرمایید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا