نماد سایت پایگاه خبری اختبار

پاسخ سازمان سنجش به سوالی درباره برگزاری دومین آزمون وکالت کانون‌ها در سال ۱۴۰۲

پاسخ سازمان سنجش به سوالی درباره برگزاری دومین آزمون وکالت کانون‌ها در سال ۱۴۰۲

پاسخ سازمان سنجش به سوالی درباره برگزاری دومین آزمون وکالت کانون‌ها در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال ۱۴۰۲ را موکول به درخواست اسکودا و بررسی امکان سنجی برگزاری آن توسط این سازمان دانست.

به گزارش اختبار به نقل از وکلاپرس، موضوع برگزاری مجدد آزمون وکالت در سال جاری و به جبران عدم برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۰ از جمله اخباری است که برخی از افراد و مسئولان در فضای رسانه‌ای در حال گفت و گو پیرامون آن هستند.

در همین راستا، سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار وکلاپرس در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درباره برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ اعلام کرد اسکودا باید درخواست برگزاری آزمون مختص سال ۱۴۰۲ را بدهد.

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال اول خبرنگار مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است:

براساس مذاکرات صورت گرفته با اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت (بi دلیل حجم آزمون های موظفی این سازمان در سال مذکور) در سال ۱۴۰۲ برگزار گردید.

پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون۱۴۰۱ ، دستگاه (اسکودا) باید درخواست آزمون مختص سال ۱۴۰۲ را بدهد.

سازمان سنجش نیز پس از دریافت درخواست (اسکودا) بابت برگزاری آزمون مختص سال ۱۴۰۲، امکان سنجی برگزاری، زمان بندی را تعیین و به دستگاه سفارش دهنده اعلام نماید.

درصورتی که برای آزمون مختص ۱۴۰۲ هنوز مکاتبه ای از طرف دستگاه (اسکودا) انجام نشده است، پس پیشنهاد می شود پاسخ درخواستتان را از دستگاه مربوطه مطالبه نمایید.

این سازمان در پاسخ به سؤال دوم درباره طراح آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری چنین پاسخ داده است:

طراحی و تدوین سوالات آزمون مذکور توسط دفتر آزمون سازی و روانسنجی سازمان سنجش و با هماهنگی اسکودا با رعایت ضوابط شکلی و امنیتی صورت گرفته است.

خروج از نسخه موبایل