پاسخ سازمان سنجش به سوالی درباره برگزاری دومین آزمون وکالت کانون‌ها در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- سازمان سنجش برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال ۱۴۰۲ را موکول به درخواست اسکودا و بررسی امکان سنجی برگزاری آن توسط این سازمان دانست.

به گزارش اختبار به نقل از وکلاپرس، موضوع برگزاری مجدد آزمون وکالت در سال جاری و به جبران عدم برگزاری آزمون در سال ۱۴۰۰ از جمله اخباری است که برخی از افراد و مسئولان در فضای رسانه‌ای در حال گفت و گو پیرامون آن هستند.

در همین راستا، سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار وکلاپرس در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درباره برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ اعلام کرد اسکودا باید درخواست برگزاری آزمون مختص سال ۱۴۰۲ را بدهد.

سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سؤال اول خبرنگار مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری آزمون وکالت مجدد در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است:

براساس مذاکرات صورت گرفته با اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران آزمون سال ۱۴۰۱ اخذ پروانه وکالت (بi دلیل حجم آزمون های موظفی این سازمان در سال مذکور) در سال ۱۴۰۲ برگزار گردید.

پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون۱۴۰۱ ، دستگاه (اسکودا) باید درخواست آزمون مختص سال ۱۴۰۲ را بدهد.

سازمان سنجش نیز پس از دریافت درخواست (اسکودا) بابت برگزاری آزمون مختص سال ۱۴۰۲، امکان سنجی برگزاری، زمان بندی را تعیین و به دستگاه سفارش دهنده اعلام نماید.

درصورتی که برای آزمون مختص ۱۴۰۲ هنوز مکاتبه ای از طرف دستگاه (اسکودا) انجام نشده است، پس پیشنهاد می شود پاسخ درخواستتان را از دستگاه مربوطه مطالبه نمایید.

این سازمان در پاسخ به سؤال دوم درباره طراح آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری چنین پاسخ داده است:

طراحی و تدوین سوالات آزمون مذکور توسط دفتر آزمون سازی و روانسنجی سازمان سنجش و با هماهنگی اسکودا با رعایت ضوابط شکلی و امنیتی صورت گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. من درخواست برگزاری آزمون معوقه وکالت را مطابق قانون تسهیل مجوزهای کسب وکار رادارم.حق الناس

  2. دوستان توروخدا بیایید به اسکودا برای برگزاری مجدد ازمون اقدام کنیم و بریم مطالبه گری کنیم

  3. مگر مرکز وکلا اقدامی کنه خصوصا که تعداد وکلای پذیرفته شده با توجه به قبولی های مشترک سوخت شد

  4. دوست عزیز طبق تبصره ۴ ماده ۷ مکرر ذیل ماده یک قانون تسهیل هرگونه محدودیت و مانع در صدور مجوز کار “که خارج از این قانون باشد” ممنوع است. لذا اساساً دیگر محدودیتی در زمینه سنی یا جغرافیایی وجود ندارد مگر این که کانون بخواهد بر خلاف قانون عمل کند که با توجه به این اعضای کانون قسم شرافت خورده اند بعید می دانم خلاف قانون بخواهند عمل کنند.

  5. لازمه که ابتدا روانسنجی از طراحان سوالات آزمون وکالت اسکودا بشه.این حجم از بغض و کینه نسبت به داوطلب غیر قابل باوره.هر سوال،یه پرونده بود در نوع خودش

  6. خب الا ایا ما مهرماه منتظر ثبت نام باشیم یا خیر این چه مدل جوابیه!؟ اسکودا چرا حرفی نمیزنه راجع به این موضوع!!!

  7. اگر خواستن تصمیم استثنایی بر برگزاری آزمون بگیرند, یه تصمیم استثنایی هم برای کسانی بگیرن که سن شون لب مرز بود و با این تعویق تحمیلی از آزمون دادن در کانون مرکز و یا کلا در گانون وکلا رد شد , کسانی رو میبینیم که این تصمیم به عدم برگزاری آزمون و تعویق عامدانه فرصت شون رو سوزوند و خیلی درد آور هست.

  8. ازمونیکه مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد ازمونه معوقه سال ۱۴۰۱ بهمن ماهش بود که هی به بهانه کرونا تعویق افتاد و مردادماه برگزار شد ازمونه امسال شفافگری کنید ایا مهرماه ثبت نامش هست یا نه

  9. با سلام لطفا سوالات ازمون وکالت را زیاد سخت نگیرید واقعا سوالاتی باشه که به درد بخور باشه نه سوالاتی سخت

    1. من درخواست برگزاری آزمون معوقه سال ۱۴۰۰ را مطابق قانون تسهیل مجوزهای کسب وکار را دارم.

  10. لطفأ آزمون معوقه ۱۴۰۲برگزار بشه. یک سال درس خوندیم تلاش کردیم تو خونه موندیم نه عید نه تابستون جایی نرفتیم. حتی امسال عزاداری هم نکردیم نه زمان امتحان خوب بود نه هیچی. یه استان دیگه برو و شب نخوابی و ساعت ۳ونیم حرکت کن که سروقت به امتحان برسی. و بعدش با اون سؤالات چهار پنج خطی و غیراستاندارد و زمان کم مواجه بشی آخه ماها دردمون رو به کی بگیم؟ و

    1. بسه توروخدا حرفای تکراری تشریف بیارید در وکالت خواهید دید مشکل آزمون نبوده وکالت بهتون ثابت میکنه خیل عظیمی از شما اشتباه وارد شدید

    1. باید تو اینستا بگیم تبلیغات کنن همه استوری و هشتگ و اساتید حقوق و…باید همه کمک کنن تا بی نتیجه نمونه

    2. در وبسایت کارزار پویش به نام مطالبه برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ ایجاد و حدود ۱۷۰۰ نفر امضا کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا