پیشنهاد تعطیلی پایتخت به دلیل افزایش دمای هوا در هفته آینده

پایگاه خبری اختبار- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تعطیلی پایتخت را به دلیل افزایش اشعه فرابنفش و دمای هوا مطرح کرد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، اقبال شاکری با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته پیش رو و هفته آینده گفت: مطابق اخبار هواشناسی، شاخص اشعه فرابنفش به سطح بسیار زیاد رسیده و همین مسئله می‌تواند سلامت مردم را دچار مشکل کند.

آسیب های جدی اشعه فرابنفش به سلامت مردم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اشعه فرابنفش آسیب‌های بسیاری به سلامت مردم وارد می‌کند و برای حفظ سلامتی آن‌ها باید اقداماتی در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم برای مسئولان همواره خط قرمز است، افزود: در همه کشورهای دنیا با رسیدن به این سطح از اشعه فرابنفش، مسئولان شهرها را تعطیل می‌کنند تا مردم با ماندن در خانه سلامتی خود را تضمین کنند.

شاکری تاکید کرد: استاندار تهران باید به صورت فعالانه با این مسئله برخورد کند و در شرایطی که نفع مردم در تعطیل شدن است، این اتفاق حتما باید رخ دهد.

افزایش ۳٠ درصدی گرمازدگی

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر اشعه فرابنفش، موج گرمای بی‌سابقه تهدیدات دیگری نیز دارد و بر اساس گزارشاتی که ما از استان گرفتیم، مراجعه به مراکز درمانی ناشی از گرمازدگی ۳٠ درصد افزایش داشته است.

شاکر گفت: از استاندار تهران و مسئولان شهری تقاضا داریم، سلامت مردم را در اولویت خود قرار دهد و از هر اقدامی در راستای تضمین این امر مهم کوتاهی نکند.

بیشتر بخوانید :

نماینده اهواز: دولت شهرهای درگیر گرمای شدید را تعطیل کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. عدالت یعنی این که تموم داوطلبان آزمون در شرایط یکسان آزمون بدن اما برای چه کسی اهمیت داره که بسیاری از داوطلبان روز آزمون در اوج گرما باید چندین ساعت قبل از شروع آزمون به دل جاده بزنن تا بتونن با نهایت خستگی و گرمازدگی به سر جلسه برسن! چی از اون داوطلب خسته که قراره نتیجه یک سال زحمتشو توی آزمون اعمال کنه دربیاد؟ چرا سال های قبل آزمون توی پاییز برگزار می‌شد اما حالا ما باید وسط تابستون توی اوج گرما و صد البته با چندماه فرصت کمتر آزمون بدیم؟

    1. گرمای هوا روی مغز تاثیر داره، یکم آزمون رو تعویق بندازید هیچی نمیشه. صرف نظر از گرمای شدید، داوطلب باید چهار صبح با استرس دیر نرسیدن تو این گرما جمع بشینه تو ماشین که سروقت برسه سر جلسه، بعدش با خستگی تو این گرما بشینه آزمون بده، دیگه توان مغزی برای آزمون به این مهمی نمیمونه. شاید برای شما فقط یه آزمون سه چهار ساعته بی اهمیت باشه، ولی برای ما که امید دیگه ای نداریم و زحمت خودمونو گذاشتیم پای این آزمون، خیلی مهمه.کمی از موضع خودتون پایین بیاین خودتون رو بزارین جای ما، یه سال زحمت تو سه چهار ساعت همش به فنا بره خدا هم خوشش نمیاد.

  2. واقعا این همیت نمایندگانی چون ایشان برای مردم جای تقدیر دارد.البته کاش نگاهی کلان در سطح ایران داشتند و بررسی می شد که چرا تالاب ها خشکانده شدند؟ چرتا اقلی ایران اینگونه تغییر کرد؟ کدام دستهایی در کار بوده و هست تا ایران را به سرزمینی گرم و بی آب تبدیل نماید؟ دانسته این کارها را انجام می دهند یا ندانسته؟ این از اقلیم. در فرهنگ هم همینطور. این از مدارس و تحصیل فرزندان. این از مبتذل کردن سطح مشاغل شانی نظیر وکالت و سردفتری و… این نماینده دلسوز کاش به این مسایل در سطح کلان هم توجهی بفرمایند.

  3. مرداد ماه از هر لحاظ بدترین زمان برای برگزاری آزمون هاست… واقعا درک این موضوع واسه مسوولین خیلی سخته؟؟
    تو اهواز بیشتر کارها و ترددها از غروب آفتاب شروع میشه حالا طرف چطور میخواد تو این گرما بیاد سر جلسه آزمون بشینه علی الخصوص بانوان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا