کلید سوالات آزمون وکالت ۹۴

کلید سوالات آزمون وکالت ۹۴

بر اساس اعلام از سوی اسکودا توسط سازمان سنجش آموزش کشور

دفترچه سوالات آزمون وکالت ۹۴ را می توانید از اینجا دریافت کنید

دفترچه A

شماره سوال

گزینه صحیح

۱ ۱
۲ ۴
۳ ۲
۴ ۱
۵ ۳
۶ ۳
۷ ۴
۸ ۲
۹ ۴
۱۰ ۱
۱۱ ۲
۱۲ ۲
۱۳ ۴
۱۴ ۳
۱۵ ۱
۱۶ ۱
۱۷ ۳
۱۸ ۲
۱۹ ۴
۲۰ ۳
۲۱ ۴
۲۲ ۲
۲۳ ۲
۲۴ ۳
۲۵ ۱
۲۶ ۴
۲۷ ۳
۲۸ ۲
۲۹ ۴
۳۰ ۱

شماره سوال

گزینه صحیح

۳۱ ۲
۳۲ ۱
۳۳ ۳
۳۴ ۴
۳۵ ۲
۳۶ ۴
۳۷ ۳
۳۸ ۱
۳۹ ۱
۴۰ ۳
۴۱ ۴
۴۲ ۳
۴۳ ۲
۴۴ ۳
۴۵ ۲
۴۶ ۱
۴۷ ۴
۴۸ حذف
۴۹ ۱
۵۰ ۲
۵۱ حذف
۵۲ ۱
۵۳ ۳
۵۴ ۲
۵۵ ۴
۵۶ ۱
۵۷ ۳
۵۸ ۱
۵۹ ۴
۶۰ ۲

شماره سوال

گزینه صحیح

۶۱ ۳
۶۲ ۱
۶۳ ۱
۶۴ ۴
۶۵ ۲
۶۶ ۳
۶۷ ۲
۶۸ ۲
۶۹ ۴
۷۰ ۳
۷۱ ۴
۷۲ ۱
۷۳ ۲
۷۴ ۴
۷۵ ۴
۷۶ ۳
۷۷ ۱
۷۸ ۲
۷۹ ۲
۸۰ ۱
۸۱ ۳
۸۲ ۲
۸۳ ۴
۸۴ ۴
۸۵ ۱
۸۶ ۳
۸۷ ۴
۸۸ ۲
۸۹ ۱
۹۰ ۱

شماره سوال

گزینه صحیح

۹۱ ۴
۹۲ ۳
۹۳ ۱
۹۴ ۴
۹۵ ۲
۹۶ ۳
۹۷ ۲
۹۸ ۲
۹۹ ۱
۱۰۰ ۳
۱۰۱ ۲
۱۰۲ ۱
۱۰۳ ۴
۱۰۴ ۴
۱۰۵ ۳
۱۰۶ ۱
۱۰۷ ۴
۱۰۸ ۲
۱۰۹ ۳
۱۱۰ ۱
۱۱۱ ۱
۱۱۲ ۲
۱۱۳ ۴
۱۱۴ ۳
۱۱۵ ۴
۱۱۶ ۱
۱۱۷ ۳
۱۱۸ ۲
۱۱۹ ۲
۱۲۰ ۳

 

دفترچه B

شماره سوال گزینه صحیح
۱ ۳
۲ ۲
۳ ۴
۴ ۳
۵ ۱
۶ ۱
۷ ۲
۸ ۴
۹ ۲
۱۰ ۳
۱۱ ۴
۱۲ ۴
۱۳ ۲
۱۴ ۱
۱۵ ۳
۱۶ ۳
۱۷ ۱
۱۸ ۴
۱۹ ۲
۲۰ ۱
۲۱ ۲
۲۲ ۴
۲۳ ۴
۲۴ ۱
۲۵ ۳
۲۶ ۲
۲۷ ۱
۲۸ ۴
۲۹ ۲
۳۰ ۳
شماره سوال گزینه صحیح
۳۱ ۴
۳۲ ۳
۳۳ ۱
۳۴ ۲
۳۵ ۴
۳۶ ۲
۳۷ ۱
۳۸ ۳
۳۹ ۳
۴۰ ۱
۴۱ ۲
۴۲ ۱
۴۳ ۴
۴۴ ۱
۴۵ ۴
۴۶ ۳
۴۷ ۲
۴۸ حذف
۴۹ ۳
۵۰ ۴
۵۱ حذف
۵۲ ۳
۵۳ ۱
۵۴ ۴
۵۵ ۲
۵۶ ۳
۵۷ ۱
۵۸ ۳
۵۹ ۲
۶۰ ۴
شماره سوال گزینه صحیح
۶۱ ۱
۶۲ ۳
۶۳ ۳
۶۴ ۲
۶۵ ۴
۶۶ ۱
۶۷ ۴
۶۸ ۴
۶۹ ۲
۷۰ ۱
۷۱ ۲
۷۲ ۳
۷۳ ۴
۷۴ ۲
۷۵ ۲
۷۶ ۱
۷۷ ۳
۷۸ ۴
۷۹ ۴
۸۰ ۳
۸۱ ۱
۸۲ ۴
۸۳ ۲
۸۴ ۲
۸۵ ۳
۸۶ ۱
۸۷ ۲
۸۸ ۴
۸۹ ۳
۹۰ ۳
شماره سوال گزینه صحیح
۹۱ ۲
۹۲ ۱
۹۳ ۳
۹۴ ۲
۹۵ ۴
۹۶ ۱
۹۷ ۴
۹۸ ۴
۹۹ ۳
۱۰۰ ۱
۱۰۱ ۴
۱۰۲ ۳
۱۰۳ ۲
۱۰۴ ۲
۱۰۵ ۱
۱۰۶ ۳
۱۰۷ ۲
۱۰۸ ۴
۱۰۹ ۱
۱۱۰ ۳
۱۱۱ ۳
۱۱۲ ۴
۱۱۳ ۲
۱۱۴ ۱
۱۱۵ ۲
۱۱۶ ۳
۱۱۷ ۱
۱۱۸ ۴
۱۱۹ ۴
۱۲۰ ۱

 

دفترچه C

شماره سوال گزینه صحیح
۱ ۲
۲ ۱
۳ ۳
۴ ۲
۵ ۴
۶ ۴
۷ ۱
۸ ۳
۹ ۱
۱۰ ۲
۱۱ ۳
۱۲ ۳
۱۳ ۱
۱۴ ۴
۱۵ ۲
۱۶ ۲
۱۷ ۴
۱۸ ۳
۱۹ ۱
۲۰ ۴
۲۱ ۱
۲۲ ۳
۲۳ ۳
۲۴ ۴
۲۵ ۲
۲۶ ۱
۲۷ ۴
۲۸ ۳
۲۹ ۱
۳۰ ۲
شماره سوال گزینه صحیح
۳۱ ۳
۳۲ ۲
۳۳ ۴
۳۴ ۱
۳۵ ۳
۳۶ ۱
۳۷ ۴
۳۸ ۲
۳۹ ۲
۴۰ ۴
۴۱ ۱
۴۲ ۴
۴۳ ۳
۴۴ ۴
۴۵ ۳
۴۶ ۲
۴۷ ۱
۴۸ حذف
۴۹ ۲
۵۰ ۳
۵۱ حذف
۵۲ ۲
۵۳ ۴
۵۴ ۳
۵۵ ۱
۵۶ ۲
۵۷ ۴
۵۸ ۲
۵۹ ۱
۶۰ ۳
شماره سوال گزینه صحیح
۶۱ ۴
۶۲ ۲
۶۳ ۲
۶۴ ۱
۶۵ ۳
۶۶ ۴
۶۷ ۳
۶۸ ۳
۶۹ ۱
۷۰ ۴
۷۱ ۱
۷۲ ۲
۷۳ ۳
۷۴ ۱
۷۵ ۱
۷۶ ۴
۷۷ ۲
۷۸ ۳
۷۹ ۳
۸۰ ۲
۸۱ ۴
۸۲ ۳
۸۳ ۱
۸۴ ۱
۸۵ ۲
۸۶ ۴
۸۷ ۱
۸۸ ۳
۸۹ ۲
۹۰ ۲
شماره سوال گزینه صحیح
۹۱ ۱
۹۲ ۴
۹۳ ۲
۹۴ ۱
۹۵ ۳
۹۶ ۴
۹۷ ۳
۹۸ ۳
۹۹ ۲
۱۰۰ ۴
۱۰۱ ۳
۱۰۲ ۲
۱۰۳ ۱
۱۰۴ ۱
۱۰۵ ۴
۱۰۶ ۲
۱۰۷ ۱
۱۰۸ ۳
۱۰۹ ۴
۱۱۰ ۲
۱۱۱ ۲
۱۱۲ ۳
۱۱۳ ۱
۱۱۴ ۴
۱۱۵ ۱
۱۱۶ ۲
۱۱۷ ۴
۱۱۸ ۳
۱۱۹ ۳
۱۲۰ ۴
 
 

دفترچه D

شماره سوال گزینه صحیح
۱ ۴
۲ ۳
۳ ۱
۴ ۴
۵ ۲
۶ ۲
۷ ۳
۸ ۱
۹ ۳
۱۰ ۴
۱۱ ۱
۱۲ ۱
۱۳ ۳
۱۴ ۲
۱۵ ۴
۱۶ ۴
۱۷ ۲
۱۸ ۱
۱۹ ۳
۲۰ ۲
۲۱ ۳
۲۲ ۱
۲۳ ۱
۲۴ ۲
۲۵ ۴
۲۶ ۳
۲۷ ۲
۲۸ ۱
۲۹ ۳
۳۰ ۴
شماره سوال گزینه صحیح
۳۱ ۱
۳۲ ۴
۳۳ ۲
۳۴ ۳
۳۵ ۱
۳۶ ۳
۳۷ ۲
۳۸ ۴
۳۹ ۴
۴۰ ۲
۴۱ ۳
۴۲ ۲
۴۳ ۱
۴۴ ۲
۴۵ ۱
۴۶ ۴
۴۷ ۳
۴۸ حذف
۴۹ ۴
۵۰ ۱
۵۱ حذف
۵۲ ۴
۵۳ ۲
۵۴ ۱
۵۵ ۳
۵۶ ۴
۵۷ ۲
۵۸ ۴
۵۹ ۳
۶۰ ۱
شماره سوال گزینه صحیح
۶۱ ۲
۶۲ ۴
۶۳ ۴
۶۴ ۳
۶۵ ۱
۶۶ ۲
۶۷ ۱
۶۸ ۱
۶۹ ۳
۷۰ ۲
۷۱ ۳
۷۲ ۴
۷۳ ۱
۷۴ ۳
۷۵ ۳
۷۶ ۲
۷۷ ۴
۷۸ ۱
۷۹ ۱
۸۰ ۴
۸۱ ۲
۸۲ ۱
۸۳ ۳
۸۴ ۳
۸۵ ۴
۸۶ ۲
۸۷ ۳
۸۸ ۱
۸۹ ۴
۹۰ ۴
شماره سوال گزینه صحیح
۹۱ ۳
۹۲ ۲
۹۳ ۴
۹۴ ۳
۹۵ ۱
۹۶ ۲
۹۷ ۱
۹۸ ۱
۹۹ ۴
۱۰۰ ۲
۱۰۱ ۱
۱۰۲ ۴
۱۰۳ ۳
۱۰۴ ۳
۱۰۵ ۲
۱۰۶ ۴
۱۰۷ ۳
۱۰۸ ۱
۱۰۹ ۲
۱۱۰ ۴
۱۱۱ ۴
۱۱۲ ۱
۱۱۳ ۳
۱۱۴ ۲
۱۱۵ ۳
۱۱۶ ۴
۱۱۷ ۲
۱۱۸ ۱
۱۱۹ ۱
۱۲۰ ۲
نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۱۵۶ دیدگاه ها

  1. در مورد نامزدی که ماده از صرف امتناع صحبت میکنه و راه خسارتو می بنده در صرف امتناع به صرف تو ماده توجه کنید که سوال صرف امتناعی در کار نیست

    در مورد سوال ۶۴ هم خود دکتر ابوالحسن محمدی میگه اختلاف در این ماده(ضمانت) و  اگه درست هم بگیریم بین گزینه درست و درستر مثل سوال دوم تجارت امسال

    در مورد سوال طفل هشت سال مرتکب حد شده نه تعزیر برید تبصره دو ماده و از سویی ماده اول زنا که میگه هر گاه طرفین نابالغ باشن دختر نابالغ مگر زیر نه سال نیست!!!پس اقدامات تامینی شامل دختر زنا کار هشت سال میشه

    1. دوست عزیز قانون رو نباید فقط به نفع خودمان تفسیر کنیم حتی در نظریه مشورتی قوه قضاییه به شماره ۷/۹۲/۱۰۴۵آمده که این تبصره مختص پسران از نه تا دوازده سال می باشد و دختران را شامل نمی شود حال درسته که جوابای اسکودا مطابق میل شماست ولی میشه بفرمایید با چه استدلال منطقی به این نتایج رسیدید در صورتی که دکتر اردبیلی که ما هر چیزی در جزا آموخته ایم از مطالب ایشان می باشد با دیده تردید به این موضوع نگریسته و حتی از جواب دادن قطعی به این موضوع خودداری کرده است نه تنها ایشان بلکه اکثر قریب به اتفاق علمای حقوق هنوز به نتیجه قطعی در مورد مسولیت افراد زیر نه سال در جرایم حدی نرسیده اند حال شما استدلال خود را بفرمایید شاید ما و دیگران قانع شدیم

      1. برادر من معدلم ۱۶/۵ یه سوال اقدام تامینی برای من هیچ توفیقی نداره که بخوام تفسیر کنم به نفع خودم سوالا در تجارت جزام ب ضررم شده

        اما شما که از اساتید صحبت میکنید به جز اقایی فرهی یک نفر هم هیچ اقدامی نگرفته ده تا موسسه از اقایی قاضی زاده گرفته تا ساولانی ……… همه اقدام تامینی گرفتن عزیزانیم که عرض کردید خودتونم فرمودید پاسخی ندادن و سکوت کردن

    2. عجب پاسخای  مستدلی دادید واقعا قانع شدم اصلا باید شما از این به بعد طراح سوالات بشید تا تمام داوطلبانی که واقعا درس نخوانده اند به حق خود که قبول شدن هست برسند البته توصیه میکنم قبلش حتما برای یک بارم شده حقوق را به دقت بخوانید مخصوصا مقدمه علم حقوق و اصول فقه را

  2. یه سوال: سال تصویب قانون وصول ۱۳۷۳ سال تصویب قانون تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده ۱۳۷۵                    حالا چطور قانون وصول قانون تعزیرات رو نسخ کرده!؟ جای بسی تعجبه!!!!!! به نظر منم کلید سوال۹۴ اشتباهه

  3. آقای کشاورز که فرموده بودند که ما قانون برامون ملاک هست و جواب سوالات رو بر اساس نص صریح قانون خواهیم داد حال چه شده که در مورد سوال نامزدی رویه رو تغییر دادند دوستانی که میفرمایند طبق قانون حمایت خانواده جواب صحیح چیز دیگری است بعد از تصویب همین قانون این سوال در آزمون قضاوت اومده بود جواب این بود که تحت هیچ شرایطی امکان مطالبه خسارت نیست سوال ۱۷ رو چرا طبق قانون مجازات نظر دادن از این به بعد سوالات رو بدون ذکر نام درس بدن بهتر هست همیشه سوال میدادن طبق فلان قانون حالا اینم دیگه ذکر نمکنن سوال ۶۴که دیگه شاهکارشون هست سوال۸۹ که بر اساس ماده۸۸ طرح شده است هم رو حتی آقای دکتر اردبیلی با شک و تردید به آن نگریسته است چه برسد به ما,در این جا بهتر است اصول مسلم حقوقی مد نظر قرار داده شود تا حق کسی ضایع نشود مگه در حقوق جزا تفسیر نباید به نفع متهم و مضیق باشد چرا خود کانون وکلا دریچه هایی رو برای اعمال نظرات شخصی در حقوق باز میکند.چرا سوالاتی طرح نمیکنه که باعث این همه سوءظن و سردرگمی داوطلبان نشه

    1. سوال نامزدی در مورد امتناع اما نص ماده ای که راه خسارت گرفتن رو بسته صرف امتناع کمی دقت می کردید رو ماده خوندن متوجه می شدید

      سوال جزا هم اولا تبصره دو در حورد حدود و قصاص در همون ماده و اولین ماده زنا در مورد طرفین نابالغ باشند صحبت کرده یعنی هر دختر نابالغ هم زنا رخ میده اما اقدامات تامینی محکوم میشه و دختر نابالغ هم ک میشه زیر نه سال

      1. شما در مورد بحث حقوق جزا از کجا به این نتیجه رسیدید در صورتی که بزرگان این رشته همه با تردید به این موضوع نگاه میکنند حالا شما با این قاطعیت جواب میدید که تبصره دو شامل این مورد میشه عزیز ما هم تبصره دو رو خونده بودیم ولی این با اصول مسلم حقوقی در تضاد هست لطفا تفسیر موسع نکنید در مورد نامزدی هم مگه غیر از صرف امتناع چیز دیگه شما در سوال برداشت کرده اید

      2. جناب ناشناس  امتناع و صرف امتناع چ فرقی باهم دارن  عجب پاسخ مستدلی دادین وااااااقعاااااااا

  4. سلام بر هم دردان
    درمورد سوال ۶۴ اصوووووووووول:
    آقایان فراهانی و کورش و ناشناس های دیگه ، شما هایی که میگین سوال ۶۴ طبق نظر دکترکاتوزیان درسته یکی نیست به شماها بگه در درس اصول نظر دکتر ابوالحسن محمدی ملاکه یا دکتر کاتوزیان؟!!!!!
    خب اگه اینطوره حتما تو درس مدنی هم نظر دکتر اسکینی و یا در درس آ.د.م. نظر دکتر گلدوزیان ملاکه!!!!!
    متاسفم

    1. خانم مهسا با سلام

      هدف از گرفتن مفهوم از منطوق ماده چی؟اگه فقط صرف مفهوم گرفتن بدون هیچ معنایی باشه باید بگیم تمام مواد قانونی مفهوم دارند و تمام مفاهیم حجت می باشند امریکه در علم اصول محال است مفهوم مخالفی که با اصول مسلم حقوقی در تعارض است چطور ممکن منطوق ماده را به درستی تخصیص بزند…لطفا بیشتر مطالعه کنید…با آرزوی موفقیت

      1. با سلام خدمت اقای فراهانی…لازم دیدم که در مورد دفاع شما از سوال ۶۴ اصول توضیح مختصری بدهم …اولا چون خود شما بحث از حجت را به میان اوردید لازم به ذکر است که همانطور که خود شما میدانید حجت داشتن یعنی قابلیت استناد .در مورد منطوق هم که همان الفاظ به کار رفته در جمله میباشند .خود منطوق به تنهایی حجت نیست چرا که منطوق دال است و دلالت دارد بر مدلول و ذهن از دال به مدلول میرسد .که نام دیگر مدلول مفهوم است .کل بحث ما هم در مورد گزینه مورد انتخاب اسکودا حول همین محور است که ماده ای که در ان دلیل به معنای اماره است و خود دکترین با نظراتشان‌ انرا توجیه و توضیح داده اند .حجیتش را از دکترین گرفته نه صرف الفاظ به کار رفته در متن ماده .در نتیجه ایراد ماده ای که با دکترین رفع شده است .مفهوم مخالفش را نیز باید با توضیح و توجیه حل نمود .برادر ما میگویبم خود منطوق ماده ایراد دارد .شما میگویید مفهوم مخالف از ان بگیریم …خلط کردن‌ منطوق اشتباه یک ماده با مفهوم مخالف ان قیاس نادرست است….در ضمن مگر عالم ثبوت با عالم اثبات تا چه اندازه اختلاف دارند..ثبوت حق را گفته و اثبات رسیدن به حق…تفکیک این دو عالم از یکدیگر برای شناسایی انهاست وگرنه کدام حقوق دان است که بل کل انها را جدا از هم .پس مثالی را که در نوشته قبلی زدم را مطالعه بفرمایید….حال من به شما و ان استاد محترم دانشگاه شهید بهشتی و طراح سوال اصول از دید دیگر سوال و اصلا هر دو ماده را رد خواهم کرد تا ان وقت باشد که دوستان معنی مخصص منفصل را بدانند .چون ما میگویبم اذن بر این ماده تخصیص وارد کرده نه اینکه ماده را از گرفتن مفهوم بیاندازد…ماده میگوید ضامنی که به قصد تبرع ضمانت کرده حق رجوع ندارد .خوب پس من اگر قصد تبرع داشته باشم و مجاننا کاری برای کسی انجام دهم حق رجوع به او را ندارم .حتی اگر خود طرف به من اذن داده باشد .حال چگونه میشود .زمانی که قصد تبرع نیست ولی اذن است حق رجوع دارم .چون ماده‌دیگر یا دکترین مبنای رجوع را اذن میدانند ….خوب سوال من این است مگر نه در سوال مدنی امده بود که مالکی معامله را اجازه میکند .حال پول را باید به چه کسی بدهد و جوابش خریدار بود …چرا جوابش این شد چون تنها معامله را اجازه داده بود .پس اجازه قابل تفکیک بود .پس چگونه حال اذن قابل تفکیک نیست؟؟؟؟؟؟ به زبان ساده بگویم شخصی از من میخواهد کالایش را فقط و فقط حمل کنم و بحث تبرع یا عدم تبرع من هم در میان نیست .ایا من میتوانم دستمزد حمل را بگیرم ؟؟ ببین این طور تفسیر از تبرع و اذن سر از کجا در اورد !!!! اینجا فقط اذن در حمل بود .نه پرداخت دستمزد ….پس اینجا کدام ماده برای گرفتن حقم در عالم اثبات به کمک من می اید همان تبرع یا عدم تبرع!!!.پس بحث اذن بحث مخصص است که میتوان میان انها جمع نمود طبق الجمع مهما امکن اولا من الطرح…پس جمع کنیم ببینیم چه میشود ضامنی که به قصد تبرع ضمانت نموده باشد حق رجوع ندارد مگر اینه اذن داشته باشد…روشن شد ؟ حال من میدانم جواب مرا ممکن است با اذن در شی اذن در لوازم هم میباشد بخواهید بدهید .که در مورد ان هم جواب دارم که اگر قانع نشده و خواستید از این طریق پیش بروید ج.اب انرا هم خواهم داد ….والسلام

        1. آقای ساسان سلام… 

          منکه متوجه حرفاتون نشدم ولی دوستان استفاده کردن… من با استدلال خودم پیش رفتم و خداروشکر به کلید صحیح رسیدم… شما هم حتما با این تفاسیر دقیق به نتیجه رسیده اید…تغییر هیج یک از کلیدا هم واسم مهم نیست من بار خودم بستم…  با آرزوی موفقیت همه… با سلام

  5. ممنون میشم اگر کسی بگه چراسوال۷۶میشه واجب موسع؟ حتی یک موسسه معتبرهم توی کلیدی که داده بودن واجب مضیق روپاسخ صحیح میدونستن!!!!باچه استدلالی واجب موسع صحیح هستش؟

    1. سیما خانم سوال ۷۶ جوابش واجب مضیق است و سازمان سنجش هم هم گزینه رو انتخاب کرده دفترچه سوالات a رو با کلید واژه a رو مطابقت بده  متوجه میشی

  6. واقعاً مسخره است نیم نمره معدلم پایین اومده بااین کلید!اگه واقعاً کلیدوعوض نکردن چراانقدردیرکلیدو زدن!!!

  7. در مورد سوال ۶۴ فقط اظهار تاسف مینکم و بس.چون اگر مرحوم دکتر ابوالحسن محمدی استاد برجسته اصول فقه هم در این آزمون شرکت کرده بود طبق نظر آقایان طراح پاسخ غلط به این سوال میداد (مبانی استنباط حقوق اسلامی,تالیف ابوالحسن محمدی,چاپ ۸۷ص۱۱۱

    ای خواجه مکن تا بتوانی طلب علم

    کاندر طلب راتب هر روز بمانی

    رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز

    تا داد خود از کهتر و مهتر بستانی

  8. اقای محترم طراح سوال اصول در مورد سوال ۶۴ جنابعالی در متن سوال فرموده بودید .مفهوم مخالف دارد یا ندارد .بحث از اذن .که حتی میتواند تلویحا باشد نفرموده بودید .و اگر هم بحث اذن در میان است حتما در مورد مخصص منفصل شرطیه اطلاعات دارید .بحث اذن که تکیه گاه اصلی شما در طرح این سوال بوده مربوط به مخصص است نه مفهوم مخالف .من همان جوابی را که شما به عنوان گزینه صحیح انتخاب کردید به یک استدلال ساده رد خواهم کرد پس بخوان….تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیت است…خوب سوال طبق نظر شما تصرفی که به عنوان مالکیت نباشد دلیل بر مالکیت نیست.اولا دلیل در اینجا به عنوان اماره است و نه دلایل شمارش شده .پس ظن اور است نه قطع اور یعنی اینکه خود ماده اولا در کل ایراد دارد چه رسد به مفهوم مخالفش .ثانیا در مورد اموال منقول که از این ماده استفاده میشود که‌باعث عسر وحرج در بازار مسلمین نشود .ایا تصرف غاصبانه مال منقول با ادعای مالکیت در عالم اثبات محکوم به رد نیست .در ضمن در طرح‌سوالات مخصوصا وکالت مگر میشود اعمال سلیقه شخصی نمود و سوالات اختلافی را اورد نظر دکتر کاتوزیان مگر وحی است که لا تغییر باشد .ما به عنوان داوطلب از کجا باید بدانیم سلیقه شما بر کدام نظر استوار است پس سوال شما از بنیاد غلط است .اینجانب در درس اصول به جرات ادعا کامل دارم و اگر مسول محترم سایت نیز اجازه دهند حاضرم شماره همراه خود را بگذارم و از اول اصول با هم وارد مذاکره شویم تا حرف اخر اصول ببینم ان وقت هم بر نظر خود پایبند خواهید بود..والسلام

    1. سلام

      خیلی خوشحال میشیم که تحلیل های شما را برای انتشار در سایت دریافت کنیم.

        1. سلام

          به هر حال کسب نتیجه نهایی و قبولی که وابسته به عملکرد سایر داوطلبان هست، نمره بدی کسب نکرده اید ولی باز هم باید منتظر اعلام نتیجه باشید.

          1. با سلام آقای هوشیار آیا پیامک زدن به قبولشدگان وکالت صحت داره؟؟؟؟

          2. سلام

            در سال های قبل در مورد آزمون وکالت چنین رویه ای وجود نداشته است و امسال هم از سوی سایر داوطلبان چنین چیزی اعلام نشده است

          3. آقای هوشیار وااااااقعا ممنونم بابت مدیریت عااااااالی شما دراین سایت وتشکرمیکنم که وقتتون رو دراختیار همه برا پاسخ به سوالاتمون قرار میدین 

          4. سلام

            لایحه تجارت از سال ۱۳۸۱ در دست بررسی است و تا همین حالا هم فرایند تصویب آن خیلی طولانی شده است، البته خیلی بعید است که مثلا بخواهیم فرض کنیم قانون تجارت جدید به آزمون های سال آتی برسد.

  9. بچه ها سووال ۱۱۶ درسته رای وحدت رویه ای که شهریور اومده بود ولی سوال ۹۴ واقعا خنده داره نمیدونم چطور میخوان جواب گو باشن.سوال ۶۴ هم اشتباهه فاحشه

  10.  در مورد سوال ۶۴  گزینه الف طبق دفترچهA اگرچه عین مثال در کتاب محمدی هست اما طبق توضیح کاتوزیان مفهوم مخالف نداره چون برای مراجعه ضامن به مضمون عنه قصد تبرع مهم نیست وضامن برای مراجعه پس از تادیه باید اذن از مضمون عنه داشته باشه و گزینه ۴طبق اموال مالکیت کاتوزیان درسته چون تصرف به عنوان مالکیت دلیل مالکیته مفهوم مخالف اینه که تصرف مثلا به عنوان مستاجر یا مرتهن یا منتفع دلیل مالکیت نیست . منم غلط زدم .          

     

     

     

     

     

    1. والله بالله تالله من هم از نظر دکتر کاتوزیان اطلاع داشتم.ولی با علم غیب نداشتم که طراح محترم دکتر محمدی را قبول ندارند

      1. خود دکتر محمدی هم میگه در ضمان اختلاف هست در ضمن دو سال یک سوالم از کتاب ایشون طرح نمیشه از سوالات سال گذشته باید متوجه می شدید که یک سولل هم از کتاب ایشون نیومد

  11. سلام در مورد سوال ۸۹ جزا باتوجه به ماده ۱۴۸ مجازات اسلامی صراحتا گزینه اقدامات تامینی تربیتی درسته چراکه این ماده معروض میدارد درمورد افراد نابالغ بر اساس مقررات این قانون اقدامات تامینی و تربیتی اعمال میشود و با استنباط از کلمه قمری در ماده قبلیش یعنی ماده ۱۴۷ منظور در جرائم حدود و قصاص میباشد. نابالغ فقط در جرائم تعزیری است که هیچ اقدامی براش درنظر گرفته نمیشود لذا گزینه اسکودا کاملا درسته

    امادرمورد سوال ۴۲تجارت باید گفت به نظر من با توجه به اینکه مجمع عمومی این معاملات را رد کرده است دیگر دلیلی ندارد این معاملات را در مقابل شرکا معتبر بدانیم مضافا اینکه خود ماده ۱۳۰ قانون تجارت کاملا صراحت دارد و میگه که در هر حال ولو آنکه توسط مجمع عادی تصویب نشود در مقابل اشخاص ثالث معتبر است دیگه حرفی از شرکا نزده لذا گزینه اسکودا کاملا غلط می باشد و گزینه درست ، گزینه ی است که میگه فقط در مقابل شرکا معتبر است

    1. دوست عزیز خواهشا تفسیر موسع نکنید….متأسفانه سوال جوابش اختلافیه و به ضرر خیلی ها تمام شد…

  12. سلام و عرض ادب

    با استدلال دوستان که فرمودند طفل ۸ ساله مسئولیت کیفری ندارد موافقم…در سوالات جزای عمومی قضاوت امسال هم چنین سوالی مطرح شده بود که البته به جای جرم حدی، جرم تعزیری را ذکر کرده بود…دوستان ماده ۸۸ فقط در مورد اطفال ۹ سال به بالا تعیین تکلیف کرده و افراد زیر ۹ سال را مسکوت گذاشته است…یک اصل مسلم در حقوق جزا این است که باید مضیق و به نفع متهم تفسیر کنیم…پس جواب صحیح این است که هیچ تصمیمی اتخاذ نمی گردد…از طرف دیگه در تبصره ۲ ماده ۸۸ عبارت "در غیر اینصورت" به اطفال ۹تا ۱۲ سال قمری برمی گرده نه افراد زیر ۹سال!!!!!!!!!!! دوستان خواهشا دقت فرمایید.

  13. دوستان گلم سوالات و کلید ها رضایت بخش بوده البته نسبت به سال های گذشته.نا شکری نکید.اما حذف اون دوتا سوال باعث بی عدالتی هستش.بعضی از دوستان به آرای وحدت رویه و قوانین خاص توجه نکردند.من نمیگم بی اشکاله اما نسبت به سنوات گذشته بهتر بود.فقط اگر زودتر نتایج اعلام بشهتا از این استرس دربیایم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا