کمیسیون جهش تولید مجلس «نحوه اجرای قانون تسهیل در حوزه وکالت» را بررسی می‌کند

پایگاه خبری اختبار- کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس فردا (سه‌شنبه) نحوه اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در حوزه وکالت را بررسی خواهد کرد.

به گزارش اختبار، دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری اعلام شده است و یکی از مواردی که در دستور کار روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت «کمیسیون ویژه جهش و رونق اولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی» قرار گرفته، آزمون وکالت است.

این نشست در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه فردا برگزار می‌شود و در آن وزارتخانه‌های دادگستری و امور اقتصاد و دارایی، قوه قضاییه، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری مرکز و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

موضوع این جلسه، بررسی نحوه اجرای مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در حوزه وکالت است.

گفتنی‌ست در هفته‌های اخیر موضوعاتی مانند بلاتکلیفی قبول‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۱ و نیز عدم برگزاری ۲ آزمون در سال گذشته توسط کانون‌های وکلای دادگستری انتقاداتی را از سوی نمایندگان مجلس در پی داشت.


جهت تهیه منابع آزمون وکالت ۱۴۰۲ از سراسر کشور میتوانید از وبسایت کتابفروشی حقوقی دادبازار اقدام کنید. کتابفروشی حقوقی دادبازار شامل مجموعه کامل از کتاب حقوقی جهت آمادگی آزمون از ناشران و مولفان معتبر می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. طرح تسهیل هم بدرد نمیخوره کانون وکلا عملا سال قبل با تراز هفت هزار به بالا پذیرش داشته و سوالات بسیار دشوار خیلی از شرکت کنندگان سالهاست پشت کنکور وکالتند هر چقدر میخوانند باز هم با سوالات نجومی نمیتونن دروس رو بالای پنجاه بزنن تا زمانیکه تراز کشوریه همینه در شهرستانها گاهی پذیرش زیر صد نفر بوده، این چه تسهیلیه؟! بخدا من با فرزندان کوچک حاضرم ماهی پنج میلیون از وکالت دربیارم بهتر از بیکاری و بی درامدی الانمه

  2. تو رو خدا بس کنید. همینجوریش مردم و موکل ها پول ندارن و پرونده هم گیر نمیاد. خیلی دست زیاد شده و معیشت ما وکلا اینروزها تعریف چندانی نداره.
    ایکاش به جای اینکارها اولا فرهنگ استفاده از وکیل رو در مشاوره ها و قبل از وقوع دعاوی جا مینداختید و ثانیا طرح وکالت اجباری رو به جریان مینداختید.ثالثا این دو نهاد موازی کانون و مرکز رو ادغام می کردید

    1. سلام
      منم یک مال باخته هستم
      وقتی شخصی طرح شکوای و دادخواست میکند
      یعنی در بدترین وضعیت مالی قرار گرفته که به دادگاه پناه آورده
      اگر برای شغل وکالت راه قانونی پست پرداخت یا شرایط اقساط با ضمانت گذاشته میشد
      موجب رونق شغل وکالت و محو شاکی صوری از سیستم‌ قضای نیز‌ کمک زیاد میشد
      که این روزها بورس بازار کلاه برداری است شاکی صوری در دستگاه قضایی با فشار اتهام علیه مردم‌ یا اینجانب کشاورز
      یک‌ نمونه توسط شاکیان زمینهای زراعیم تصرف شد بعد از سه سال ممانعت از حقوق زراعی و تعلل در رسیدگی به علت منوط رسیدگی‌ در ‌اتهام‌ واقعی به اتهام جعلی مجبور شدم‌ به خواسته گردن دهم تا تا دست از مزاحمت زراعی و ‌سرمایه که با توقیف در دعوای صوری داشتند بردارند

    2. شما وکلا بجز ثروت اندوزی و درآمد به کارو احقاق حق و عشق به این حرفه نگاه هم میکنید؟؟؟ فرض کن کارمندی با ماهی هشت نه میلیون تومن بساز و وکالت کن چرا فکر میکنی که از اسمون افتادی و باید ماهی صد میلیون از شغلت پول دربیاری چرا قناعت در بین وکلا معنا نداره شماها که برای یه پرونده طلاق ساده بیست میلیون میگیرید درک این همه اگزجره هاتون برای مردم سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا