گزارش بیست و دومین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

گزارش بیست و دومین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳

منبع: صفحۀ دکتر کامیار – عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

بسمه تعالی

گزارش خانم اعتماد از بیست و دومین جلسه هیأت مدیره در روز یکشنبه مورخ ۲۲ تیر ۱۳۹۳:

جلسه در ساعت ۹ به مدت ۲۰ دقیقه به صورت غیر علنی تشکیل گردید و بعد در ساعت ۹:۳۵ علنی اعلام شد و با حضور آقایان نجفی توانا، محمد نبی، مصباح، فرض پور، توسلی، احمدی لاکلایه، کامیار و خانم ضرابی ادامه یافت همچنین اقایان جندقی کرمانی ، شهبازی نیا ، مالکی، کاکاافشار،کریمی به جمع اعضا پیوستند.

در ابتدا نطق پیش از دستور به مدت ۳۰ دقیقه در مورد مطالبی که در فضای مجازی توسط برخی افراد منتشر می شود و ممکن است بر خلاف سیاست های کلی کانون باشد و واکنش کانون نسبت به آن تبادل نظر گردید.پس از قرائت صورت جلسه قبل توسط دکتر کامیار جلسه در ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه به جهت بررسی پرونده های صدور و انتقال غیر علنی اعلام گشت.حدود نیم ساعت بعد جلسه با دستور جلسه بررسی تجاوز رژیم غاصب اسرائیل به صورت علنی ادامه یافت و با پیشنهاد آقای کریمی در خصوص در خواست از کانون های وکلای کشورهای دیگر جهت همراهی آغاز شد ،همچنین ایشان اظهار داشتند نامه ای تهیه گردد با عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد از همه وکلا بخواهیم امضا نمایند وکلا و کانون باید به عنوان نهاد مستقل حضور فعال داشته باشند .آقای محمد نبی: ما بحث سیاسی نداریم از باب خقوق بشر دوستانه، سازمان های غیر دولتی بشردوستانه بایستی نامه نگاری گردد.آقای نجفی توانا:کانون وکلا ضمن محکوم کردن این اقدام از تمام مراجع بین المللی درخواست می کند که در این خصوص به وظایف قانونی خود دایر بر توقف این عملیات اقدام کنند . در نهایت با ذکر نام رژیم اشغالگر اسراییل موافقت گردید. آقای عباس کریمی:کانون وکلا بزرگترین نهاد مردمی حقوقی در کشور می باشد وباید بیشتر از یک اطلاعیه صرف عمل گردد یک فاجعه اتفاق افتاده و نباید ساکت بود اطلاعیه باید به زبان های مختلف انگلیسی فرانسه عربی نوشته شود و کانون های وکلا در این مورد فعال گردند.
آقای کامیار:این اقدامات رژیم غاصب ،نسل کشی ، جرم علیه بشریت ،آپارتاید، است
جرائم جنگی و نسل کشی و جرائم علیه بشریت ارتکابی توسط رژیم صیهونیستی:
نژاد پرستی و آپارتاید از طریق نقض موارد چند گانه ماده ۲ کنوانسیون آپارتاید ۱۹۷۶
ار تکاب اذیت و آزار ((persecution قتل و نابود سازی ( ( murder & exterminationجرم انگاری شده در ماده ۶ منشور لندن ٬اعلامیه جهانی حقوق بشر٬میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی۱۹۶۶ ٬ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی٬کنوانسیون بین المللی جلوگیری از همه انواع تبعیض نژادی ۱۹۶۳ و منع و مجازات آپارتاید ۱۹۷۳ و اعلامیه جلوگیری از تبعیض بر اساس مذهب یا عقیده ۱۹۸۱
همچنین نقض ماده ۵ منشور توکیو و ماده ۶ منشور لندن جرم انگاری شده و دارای ضمانت اجرای بین المللی بر اساس معاهده ۱۹۴۹ ژنو و پروتکلهای الحاقی ۱۹۷۷ و ماده ۳۸ اساسنامه دیوان دائمی دادگستری بین المللی. همچنین اعلامیه حقوق بشر ومیثاق بین المللی ، ماده ۶ منشور بین الملل را نقض نموده و دارای ضمانت اجرای بین المللی است.
نهایتا رای گیری صورت گرفت و به اتفاق آرا موافقت با اعلامیه تصویب شد.پیشنهاد آقای کریمی در زمینه مکاتبه با کانونهای وکلای جهان مورد بحث قرار گرفت .آقای جندقی کرمانی:موضوع در کمیسیون بین الملل پیگیری شود ،نامه را بنویسند امضا تحت نظر دکتر کریمی . جلسه با بررسی اعتراض به تصمیم کمیسیون کاراموزی توسط یکی از کارآموران که تمدید دوره شده بود ادامه یافت .در ابتدا آقایان مصباح و مالکی اعتراض را وارد ندانسته و کارآموزانی را که به هر جهت دوره کارآموزی و انجام وظایف آن همچنین عدم شرکت در آزمون اختبار را با دلایل نا موجه کوچک می شمارند مشمول تمدید دوره می دانند و خاطر نشان کردند کارآموزی که به دلیل امتحان پایان ترم و تداخل آن با آزمون اختبار در اختبار شرکت نمی کند وکیل دانشجوست نه دانشجوی وکیل ونیز آقای مصباح متذکر شدند وکلا شغلی را که انتخاب نمودند باید در زندگیشان محوریت خود را حفظ نماید و حق تقدم با کانون است و در نهایت رای گیری صورت پذیرفت و اعتراض مردود اعلام شد . دستور جلسه بعدی انتخاب اعضای کمیسیون های انتشارات تسخیری و روابط عمومی بود. آقای نجفی توانا در خصوص انتشارات کانون متذکر شدند با توجه به نیاز کشور باید دست به انتشار کتب ومقالات علمی بزنیم قبل از ادامه بحث پیشنهاد غیر علنی شدن ادامه جلسه مطرح شد و با رأی گیری در مورد علنی یا غیر علنی بودن جلسه و مخالفت برخی اعضا غیر علنی بودن جلسه با موافقت هفت نفر از اعضا تصویب و جلسه از ساعت ۱۰:۴۰ غیر علنی گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا