گفت‌وگو با شاهو کریمی رتبه ۱ آزمون وکالت ۱۳۹۹ کانون وکلای کردستان

پایگاه خبری اختبار شاهو کریمی، متولد ۱۳۷۶ و دانش آموخته حقوق دانشگاه آزاد واحد سنندج است که در آزمون وکالت ۱۳۹۹ کانون وکلای کردستان رتبه ۱ را کسب کرد.

با او درباره تجربه شرکت در آزمون وکالت و شیوه کسب آمادگی ‌اش گفت‌وگویی داشتیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری درباره پیشینه تحصیلی و شغلی‌تان بفرمایید.

شاهو کریمی هستم. ورودی سال ۹۴ رشته حقوق دانشگاه آزاد واحد سنندج هستم و در سال ۹۷ فارغ التحصیل شدم. بعد از اینکه فارغ التحصیلی بلافاصله به خدمت سربازی اعزام شدم تا اینکه در اوخر سال ۹۸ خدمت سربازی را تمام کردم و از اردیبهشت ماه شروع به مطالعه هدفمند کردم. در طول مدت آمادگی برای آزمون به صورت پاره وقت نیز کار می‌کردم.

قبل از آزمون وکالت ۹۹، در آزمون مرکز وکلا قوه قضاییه شرکت کردم و با تراز کتبی حدود۶۲۰۰ و تراز شفاهی۸۸۰۰ قبول شدم. در آزمون قضاوت نیز در حال حاضر هم مرحله تستی و هم شفاهی پذیرفته شدم.

درباره منابع و روش مطالعه‌تان کمی توضیح بدهید.

دو نکته کلی در مورد منابع عرض کنم؛ از نظر من منابع موجود در بازار همگی تقریبا در یک سطح هستند بنابراین توصیه من به داوطلبان این است زیاد دغدغه انتخاب منبع نداشته باشند. دوم در خصوص درس تجارت برعکس سال های گذشته و همه آزمون های دیگر نظر طراح بر مباحث ماهوی و مفهومی بود و توصیه می کنم در کنار منبع تجارت، کتاب اسناد دکتر کاویانی را حتما مطالعه کنند.

حقوق مدنی:

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی دکتر کاتوزیان + تست جرعه نوش (کتاب دکتر بیات هم کتاب خوبی است)

آیین دادرسی مدنی:

کتاب دکتر توکلی + تست دکتر عمروانی

داوطلبان قوانین خاص این درس را مورد توجه جدی قرار بدهند. امسال حدود ۵۰ درصد سوالات از قوانین خاص طرح شده بود.

حقوق تجارت:

مختصر دکتر توکلی + تست دکتر قربانی

فقه:

درمورد اصول فقه به جهت اینکه درصد بالایی نداشتم ترجیح می دهم اظهار نظری نداشته باشم.

حقوق جزا:

شرح آزمونی احمد غفوری + کتاب تست

 آیین دادرسی کیفری:

نکته های دکتر خالقی + تست احمد غفوری

از نظر من نحوه مطالعه هر شخصی تعیین کننده نتیجه است. من به طور میانگین روزی ۸ تا۱۲ساعت مطالعه مفید داشتم و باتوجه به اینکه سال اول بود که شرکت می کردم لازم بود خودم را به سایر رقیب ها برسانم. البته در دوران دانشجویی تقریبا تمام کتاب های مرجع را مطالعه کرده بودم و به جزوه های کلاسی و… اکتفا نمی کردم و از این حیث پایه قوی داشتم.

توصیه شاهو کریمی به داوطلبین آزمون وکالت چیست؟

برای نحوه تست زدن هم پیشنهاد می کنم بعد از هر مبحث تست همان مبحث کار شود بهتر است چون تست زنی در این مرحله جنبه آموزشی دارد نه سنجش فرد.

دوران جمع بندی را خیلی جدی درس بخوانید چون واقعا دوران مهم و تعیین کننده ای هست.

حتی المکان از حاشیه دور باشید و قطعا هیچ تلاشی بدون نتیجه نیست و دست از هدف نکشید و با قدرت بیشتری به مطالعه ادامه بدهید.

تعویق آزمون بر مطالعه شما چه اثری داشت؟

آزمون وکالت ۹۹ حال و هوای متفاوتی هم نسبت به آزمون های دیگر و هم نسبت به ادوار گذشته داشت و بنظرم سطح سوالات نسبت به سال های گذشته مقداری بالاتر بود. اوج آمادگی من برای ۲۲ اسفند بود که آزمون تعویق شد و در تاریخ بعدی هم آمادگی خوبی داشتم. شاید فقط یک داوطلب که تمام شبانه روزش را پای این آزمون گذاشته بود و امید به قبولی داشت حرف های من را درک کند و حال و هوای همه در تعویق سوم که ۱۳ ساعت قبل آزمون بود واقعا تعریفی نداشت.

با وجود این هرچند از لحاظ کیفیت افت داشتم ولی هدفی که داشتم را هیچ وقت فراموش نکردم و همین امر به من قوت مطالعه دوباره می داد از نظر من آزمون امسال جنگ اراده ها بود.

و حرف آخر؟

این موفقیت اول لطف خداوند متعال بود و سپس دعای خیر پدر و مادرم. از مدیریت محترم چتر دانش سنندج نیز تشکر میکنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام.
    متاسفانه اونهایی که به لو رفتن سوالات دامن میزنن هدفشون از بین بردن تلاش بچه هایی هست که زحمت کشیدن وقبول شدن. و البته دلیل قانع کننده ای هم ارائه نکردن. در دنیای حقوق برای ادعا باید دلیل بیاری . دوما اینکه مدعیان لو رفتن سوالات بیشتر هدف انتقام گیری دارن. همونایی هستن که سوالات آزمونهاشون باز بود بدون هیچ حفاظت آزمونی سوالا زیر دست و پا بود و بیست دقیقه اول ازمون فقط بلندگو داشت غلطای تایپی رو میخوند و داوطلبا تصحیح می کردن.یا تو آزمون سردفتری هم همینطور. نه دوست عزیز. هیچ سوالی لو نرفته.این فقط برای مکدر کردن اسکودا، سازمان سنجش و زحمات بچه هاس. من خودم جزو قبولیای با تراز بالای امسال هستم. خدا میدونه نه سوال داشتم نه سهمیه. فقط زحمت کشیدم اونم با مشکلات شاغل بودن و مشکلات منزل. تلاشتو بیشتر کن دل به این حواشی نده. قطعا قبول میشی. یاحق…

  2. آزمون بارها به تعویق افتاد خود من نزدیک به دو ماه بعد عید تقریبا مطالعاتم نزدیک یک هشتم قبل شده بود تازه میگن که سوالات هم لو رفته بودن دیگه واقعا عجب دنیایی شده اگه خدا کمکت کرد خوش به حالت نکرد دیگه دلتو به تلاشت خوش نباید بکنی این همه مشکلات یه ور از طرفی تقلب و دروغو پارتی بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا